MA in Business, Language and Culture (negot)
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist *
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
* for EU/EØS- og schweiziske statsborgere og ansøgere med dansk opholdstilladelse I for ikke-EU/EØS-borgere uden gældende opholdstilladelsesfrist er 01.02.2024
* free for full degree students from the Nordic countries or from the EU/EEA countries and Switzerland; 3,100 EUR per semester for students with a non-EU/EEA-citizenship or non-Swiss-citizenship
Introduktion
The degree program is deliberately geared towards international business, the public sector, and organizations.
In the Master's program, you have the opportunity to further develop both in breadth and depth the knowledge of the theory and methods of the subjects on your BA program within the disciplines of business economics, management, marketing, and intercultural communication. You will also be trained in how to work independently and scientifically.
When enrolling you must choose one of 5 profiles:
- International Relations
- Human Resource Management
- International Market Relations
- International Communication Management
- Global Marketing Management
When enrolling you must also choose a language specialization (English or German). The language you choose MUST have been studied as part of your BA program.
Læreplan
Program struktur
Du skal vælge en af profilerne, når du tilmelder dig, men du kan bruge kurser fra andre profiler som valgfag, så du har god mulighed for at designe din egen profil.
Hver profil indeholder 4-kursus områder:
- Profilkurser (specialisering)
- Valgfag (der kan vælges blandt profilkurserne på de andre profiler end den du har valgt)
- Fælles kurser (i øjeblikket globaliseringsprocesser, forhandlingsteori og projektpræsentation)
- Afhandling
Alle 4-forløbsområder består af både humanistiske og samfundsvidenskabelige fag.
Valgfag
Valgfagene giver dig mulighed for at designe din egen profil mere detaljeret. Du kan vælge at gå i dybden med temaer inden for din valgte profil, eller du foretrækker måske at udvide dit perspektiv.
Mange studerende vælger en praktikplads og får merit for en rapport ud fra et tema med relevans for praktikken. Du kan opnå i alt 20 ECTS-point på baggrund af praktikrapporter.
Studere i udlandet
Du kan tage kurser på et udenlandsk universitet og søge om merit. Vi råder dig til altid at bede om forhåndsgodkendelse af kurser, du planlægger at tage i udlandet, og at tale med vores studievejleder først.
Afhandling
På fjerde semester - når du har gennemført alle andre kurser - skal du skrive dit speciale. Dette er en opgave på 60-100 sider, som du skriver under vejledning af en underviser.
Du vælger selv emnet, og dermed har du endnu en mulighed for at finjustere din profil. Specialet kan være skrevet i samarbejde med en virksomhed eller organisation, og dermed bringe dig i kontakt med en potentiel arbejdsgiver.
Kandidater, der har gennemført denne kandidatuddannelse, har ret til at bruge titlen MA (Master of Arts) i Business, Language and Culture.