MSc i erhverv, sprog og kultur (Sonderborg/Flensborg)
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist *
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
* for EU/EØS- og schweiziske statsborgere og ansøgere med dansk opholdstilladelse I for ikke-EU/EØS-borgere uden gældende opholdstilladelsesfrist er 01.02.2024
* for fuldtidsstuderende fra de nordiske lande eller fra EU/EØS -landene og Schweiz; 3.100 EUR pr. Semester for studerende med et ikke-EU/EØS-statsborgerskab eller et ikke-schweizisk statsborgerskab
Introduktion
Master of science i business, sprog og kultur består af 2 års kandidatstudium efter BA i international forretningsadministration og fremmedsprog. Ud over sine 3 semestre med undervisning er et semester forbeholdt skrivning af kandidatafhandlingen.
Hvordan er uddannelsen tilrettelagt?
Når du vælger en kandidat i naturvidenskab i erhverv, sprog og kultur i Flensborg, har du allerede sørget for, at dine studier har en international dimension. Sammen med dette kandidatuddannelse kan du studere forskellige grene af international ledelse, der tilbydes på det tyske kandidatuddannelsesprogram MA Management Studies.
De to kandidatuddannelser er på mange punkter komplementære, hvilket betyder, at integration er mulig. Således kan du bestå den tyske naturvidenskabelige kandidat (omfattende 120 ECTS) samt den danske naturvidenskabelige master (også omfattende 120 ECTS) inden for to år. Hvis du vælger at bestå begge programmer på samme tid, vil din arbejdsbyrde naturligvis overstige 120 ECTS (afhænger naturligvis af de valgfag, du vælger i hvert enkelt tilfælde). Kandidatafhandlingen for hvert studieprogram krediteres dog af det andet program, hvilket betyder, at du kun skal skrive en afhandling, forudsat at du opfylder de formelle krav, der er fastsat af University of Southern Denmark såvel som de fastsatte af universitetet i Flensborg.
Læreplan
Undervisning
Master of Science i business, sprog og kultur omfatter 3 semestre undervisning plus 1 semester til at skrive masterafhandlingen. Du skal bestå eksamener svarende til 120 ECTS inden for 2 år.
Master of Science in International Business, Language and Culture består af faglige elementer (90 ECTS) og valgfrie kurser (30 ECTS).
Studieprogrammets opbygning
Følgende samfundsvidenskabelige discipliner er obligatoriske for alle studerende:
- Strategisk markedsføring i Business to Business-sammenhæng
- Tendenser inden for anvendt økonomi
- Socialforskning og metodologi
Følgende humanistiske fag er også obligatoriske for alle studerende:
- Fremmedsprog I (mundtlige og skriftlige færdigheder - dansk, tysk eller engelsk som fremmedsprog)
- Erhvervskommunikation/Interkulturel kommunikation
Ud over de ovennævnte obligatoriske discipliner skal de studerende vælge en af fire profiler:
- Valgmulighed 1: Ledelse af små virksomheder & Iværksætteri
- Mulighed 2: Strategi & Organisation
- Valgmulighed 3: Organisatorisk adfærd & Human Resource Management
- Valgmulighed 4: Markedsføring og medieforvaltning
Galleri
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Dimittender fra masteruddannelsen i erhvervsliv, sprog og kultur (Cand.merc.int.) besidder en række sproglige, kommunikative og samfundsvidenskabelige kompetencer, som kvalificerer dem til at varetage en bred vifte af erhvervsfunktioner. De færdiguddannede kandidater er i stand til på et avanceret videnskabeligt niveau at identificere og udvikle løsninger på sproglige og erhvervsøkonomiske opgaver og problemer i private og offentlige internationalt orienterede virksomheder og organisationer. De færdiguddannede kandidater kan indgå i virksomheden som medarbejdere, der forbereder avancerede analyser, evalueringer og løsninger på opgaver i forbindelse med virksomhedens internationale aktiviteter og de kommunikations- og vidensformidlingsopgaver, der opstår i processen. Med deres viden om international erhvervsøkonomi, deres sproglige kompetencer i tysk/dansk og engelsk og deres særlige indsigt i fremmede kulturer er kandidaterne i stand til at udføre de opgaver, der er forbundet med en stilling inden for områder som salg, markedsføring, personale og kommunikation.