
Global Master of Arts i international uddannelse (fuldtidsansættelse)
VARIGHED
18 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
USD 45.445
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Lær hvordan du kan imødegå de udfordringer, som internationale undervisere står over for, gennem dette omfattende fuldtidsprogram.
Bemærk venligst, at SIT vil gøre sit yderste for at vedligeholde sine programmer som beskrevet. For at kunne reagere på nye situationer som COVID-19 kan SIT imidlertid blive nødt til at ændre eller aflyse programmer.
Hvorfor en masteruddannelse i international uddannelse?
SIT udviklede sin første masteruddannelse i international uddannelse i 2000. Dette program bygger på dette velrespekterede pensum og tilbyder en dybdegående udforskning af de historiske, politiske, økonomiske og sociale sammenhænge inden for uddannelse, der går på tværs af kulturelle skel og sprogbarrierer. Programmet anvender et kulturelt fordybende format, så du lærer om området for international uddannelsesadministration, mens du lever det.
I dette globale masterprogram vil du undersøge tre vidt forskellige uddannelsessystemer - i USA, Spanien og Vietnam - for at opnå professionel ekspertise inden for komparative globale studier, udvikling af programmer og læseplaner, forskningskompetencer og interkulturel læring. Du vil også lære og øve dig i at tale spansk og vietnamesisk gennem undervisning, der er skræddersyet til dit færdighedsniveau.
Begynd dit program med orientering i Washington, DC, hvor du vil møde din gruppe, deltage i et intensivt seminar med programformanden og viSIT førende internationale sammenslutninger for at begynde at forstå den kontekst, som internationale uddannelsesspørgsmål og programmer eksisterer i. Efter orientering rejser du til Bilbao, Spanien, der er kendt for sit skift fra en industriby til et blomstrende kunst- og kulturcenter. Her vil du studere uddannelsespraksis og -politik i Spanien og den europæiske region, lære at udføre etisk forskning, lære om uddannelsesteorier, som de gælder i dagens globale kontekst, og observere en række forskellige uddannelsesmodeller.
I løbet af dit andet semester i Ho Chi Minh City, en højoktan metropol, der er kendt for sin ekstraordinære vækst og socioøkonomiske forandring, vil du lære om lokal uddannelsespraksis og -politik samt om programdesign. Du vil også rejse til Hanoi, Vietnams regeringssæde, for at lære om det indre arbejde i den nationale uddannelsespolitik.
Begge semestre vil indeholde ugentlige ekskursioner til uddannelsesprogrammer, ikke-statslige foreninger, skoler, fagforeninger og ministerier for at se, hvordan det, der udforskes i klasseværelset, anvendes og opleves. Hvert semester vil der også være en fire dages udflugt til en anden by eller et andet land i regionen, så du kan fortsætte med at udvide din forståelse af området.
På tredje og fjerde semester vil du gennemføre et selvstændigt praktikophold for at opnå færdigheder på arbejdspladsen i en rolle og et sted efter eget valg. Du vil få personlig vejledning gennem dine kurser i refleksiv praksis og vil færdiggøre en hovedopgave med original forskning, som du skal præsentere på et virtuelt hovedopgave-seminar.
Denne unikke masteruddannelse - en af SITs hjørnesten - er designet til kommende fagfolk og viser dig, hvordan du kan imødegå de enorme udfordringer, som den internationale underviser står over for, og gør dig i stand til hurtigt at avancere inden for området.
Programsteder
Washington, D.C.
Begynd dit program med en uge i Washington, DC, hvor du vil begynde at lære dine klassekammerater, det internationale uddannelsesprogram og SIT at kende gennem tid med din gruppe og besøg i lokale uddannelsesforeninger. Du vil også begynde at studere interkulturel kommunikation, multikulturel teamledelse og organisatorisk ledelse.
Bilbao, Spanien
Studér i Bilbao, den største by i Baskerlandet i den nordøstlige del af Spanien, og en region, der er kendt for sin historie med en differentieret national identitet, sit eget sprog og sine egne traditioner og sin overgang til et mere autonomt forhold til den spanske regering. I denne kulturelt rige kontekst vil du få traditionel undervisning og ugentlige udflugter i en by, der har udviklet sig fra et gammelt, forurenet industrielt centrum til en by, der er ved at blive kendt for sin kunst, mad, kultur og arkitektur. Du vil fortsætte dine studier af kommunikation, teamwork og lederskab og lære om uddannelsespolitik og -praksis i Spanien og den europæiske region gennem en fire dages udflugt uden for Spanien. Dette semester omfatter også undervisning i konversationsspansk.
Ho Chi Minh City, Vietnam
Denne kosmopolitiske by i verdensklasse er kendt for sin pulserende kultur og rige historie. Her vil du få en dybere forståelse for international uddannelse i et land, der stadig kæmper med sin efterkrigstidsidentitet, men som også hurtigt er ved at blive en af Asiens stærkeste økonomier, der indvarsler hurtige og gennemgribende forandringer. Undersøgelse af pædagogisk praksis og politik, udformning af læseplaner, programdesign, implementering og evaluering samt vietnamesisk som konversationssprog.
Praktik på et sted efter eget valg
Du kan gennemføre dit praktikophold på to semestre et hvilket som helst sted i verden, hvor du kan få lovlig tilladelse til at gennemføre det. I løbet af denne tid tager de studerende også relaterede kurser online og modtager individuel støtte fra deres rådgivere.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusarbejde
Internationale uddannelsesfolk er mest effektive, når de forstår konteksten, problemerne, færdighederne og de mulige veje frem inden for deres felt. SITs Global Master's in International Education hjælper dig med at lære vigtigheden af interkulturelle partnerskaber og den forståelse, der er nødvendig for at facilitere internationale uddannelsesprogrammer af høj kvalitet, gennem personlig erfaring, når du flytter til et nyt sted, interagerer med partnere og studerer deres kultur, historie og systemer; og lever med og lærer af dem.
Dette program kræver opfyldelse af kravet om sprog- og kulturfærdigheder for eksamen.
Første semester, efterår: Bilbao, Spanien (13 credits + sprogstudier)
- Grundlag for interkulturel service, ledelse og management (3 credits): Dette kursus introducerer de studerende til interkulturel kommunikation, effektiv multikulturel teamledelse og organisatorisk lederskab og forandring. Kurset begynder med en uges intensivt face-to-face-seminar lige efter introduktionen og fortsætter online i yderligere otte uger.
- Teori og praksis i international uddannelse (3 credits): Dette kursus introducerer de studerende til uddannelsesteorier, herunder neomarxistiske teorier og konfliktteorier, kommunistisk teori, strukturel funktionalisme, humankapitalteori, postkolonialisme og feministisk teori; hvorfor de er vigtige; og hvordan de bruges til at rammesætte læring og arbejde i feltet. Kurset undersøger også fortalervirksomhed og borgerligt/offentligt diplomati i spansk, vietnamesisk og amerikansk kontekst.
- Praktikerundersøgelse (3 credits): Dette kursus introducerer principper for kvalitative forskningsmetoder til etisk forskning og undersøgelse.
- Uddannelsespraksis og -politik i Spanien (3 credits): Dette kursus udforsker de historiske, sociale, politiske (post-konflikt) og økonomiske (neoliberale) sammenhænge i spansk uddannelse. Det omfatter ekskursioner tilSIT uddannelsesprogrammer og foreninger.
- Reflekterende praksis 1 (1 credit): Dette kursus giver den akademiske ramme for løbende orientering, studerendes læringsplaner og refleksioner over deres interkulturelle erfaringer/læring. I sommerperioden er pensum fokuseret på at hjælpe de studerende med at finde og sikre en praktikplads.
- Spansk: Studerende skal tage en placeringstest ved programmets start for at bestemme det passende placeringsniveau for et samtalekursus i spansk. Bemærk: Merit fra bacheloruddannelsen tæller ikke med i masteruddannelsen.
Andet semester, forår: Ho Chi Minh City, Vietnam (9 credits + sprogstudier, giver tid til praktikforskning)
- Uddannelsespraksis og -politik i Vietnam (3 credits): Dette kursus udforsker de historiske, sociale, politiske (efter krigen) og økonomiske (kommunistiske) sammenhænge i vietnamesisk uddannelse. Det inkluderer ekskursioner i Ho Chi Minh City tilSIT uddannelsesprogrammer og foreninger.
- IE Program Planning & Design (5 credits): Dette kursus fører de studerende gennem programudviklings- og implementeringsprocessen. Emnerne omfatter forslagsskrivning, behovsvurdering og evaluering, udvikling af læseplaner, teori om studerendes læring/udvikling, internationalisering, markedsføring og rekruttering, logistik og personale, budgetudarbejdelse, risikovurdering, sundhed og sikkerhed samt krisestyring.
- Reflekterende praksis 2 (1 credit): Dette kursus giver den akademiske ramme for løbende orientering, studerendes læringsplaner og refleksioner over deres interkulturelle oplevelser/læring. I sommerperioden er pensum fokuseret på at hjælpe de studerende med at finde og sikre en praktikplads.
- Vietnamesisk: De studerende skal tage en indplaceringstest i starten af programmet for at finde det rette niveau til et kursus i vietnamesisk. Bemærk: Merit fra bacheloruddannelsen tæller ikke med i masteruddannelsen.
Tredje semester, sommer: Praktik og Capstone Research på et sted efter den studerendes valg (8 credits)
Reflekterende praksis omfatter:
- 12-ugers praktik (minimum 25 timer/uge = 300 kontakttimer)
- 2 essays med refleksive praksisspørgsmål (15 timer)
- Capstone-forslag (25 timer)
- Ansøgning om Human Subjects Review (HSR) (20 timer)
Fjerde semester, efterår: Praktik og Capstone Research på et sted efter den studerendes valg; Capstone Seminar (8 Credits)
Reflekterende praksis omfatter:
- 10-ugers praktik (minimum 25 timer/uge = 250 kontakttimer)
- 2 essays med refleksive praksisspørgsmål (15 timer)
- Capstone-opgave (60 timer)
- Capstone-seminar (foreløbigt planlagt til at finde sted virtuelt; 35 timer)
Professionel praktik
Det centrale i SIT Global Master's in International Education er praktikken. Det giver dig mulighed for at anvende det, du lærer i klasseværelset, direkte i den virkelige verden, samtidig med at du får praktisk, professionel erfaring, som du kan bruge med det samme, når du er færdiguddannet.
I tredje og fjerde semester af uddannelsen vil din vejleder hjælpe dig med at finde et godkendt, uafhængigt praktikophold, mens du færdiggør din hovedopgave.
Du kan vælge at blive i Vietnam, vende tilbage til Spanien eller afslutte dit praktikophold et andet sted efter eget valg. Et praktikophold kan bestå af op til 40 timers arbejde om ugen, men antallet af optjente point vil ikke svinge.
Under praktikfasen forbliver du engageret med fakultetet og andre studerende og modtager kursuspoint for at dokumentere integrationen af din viden og dine færdigheder, mens du arbejder i en professionel kontekst. Praktikopholdet vil også give dig mulighed for at udvide dit professionelle netværk.
Programresultat
Efter en vellykket afslutning af programmet vil de studerende være i stand til at:
Viden
- Formuler en kritisk forståelse af uddannelsessystemer rundt om i verden med vægt på social retfærdighed, lighed, inklusion og mangfoldighed.
- Demonstrere viden om indflydelsesrige teorier inden for det internationale uddannelsesområde.
- Forstå perspektiverne, relationerne, rollerne og indflydelsen fra interessenterne i det internationale uddannelsesområde.
- Formulere, hvordan magt, privilegier og undertrykkelse formidler uddannelsespraksis rundt om i verden.
- Formulere, hvordan international uddannelsespolitik udvikles og implementeres på institutionelt, lokalt, statsligt, regionalt, nationalt og internationalt niveau.
Færdigheder
- Anvende grundlæggende forskningsfærdigheder, herunder konceptualisering, design, udførelse og præsentation af original forskning inden for international uddannelse.
- Designe, levere og evaluere internationale uddannelsesprogrammer (herunder udarbejdelse af forslag, behovsvurdering, læseplansdesign, budgettering, personaleledelse, sundhed og sikkerhed, krisestyring, markedsføring, rekruttering og evaluering).
- Skabe og implementere internationalt uddannelsesrelateret indhold gennem skrivning, facilitering og offentlige taler.
Holdninger
- Fremme lighed, inklusion, mangfoldighed og social retfærdighed inden for uddannelse.
- Opretholde høje etiske standarder og kritisk refleksivitet i alle aspekter af ens professionelle arbejde.
- Værdsæt gensidighed i videns- og færdighedsdeling.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Karriereveje
Studerende, der er uddannet med denne grad, arbejder blandt andet i følgende karrierer.
- Studievejleder i udlandet
- Uddannelseskonsulent
- Universitetsprofessor, assistent eller lektor
- Den amerikanske ambassades uddannelsesspecialist
- Programdesigner
- Leder af udvekslingsprogram
- Administrator af ungdomslederprogram
- Underviser i lokalsamfundet
- Direktør for optagelse
- Udviklingsansvarlig for landet
- Flygtninges genbosættelsesmedarbejder
- Optagelse på internationale programmer