Master i læseplan og undervisning
The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development
Nøgleinformation
Campus placering
Washington, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
USD 1.825 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* pr. kredit. Ekstra gebyrer kan muligvis påløbe
Introduktion
Den bedste praksis, der bruges i undervisning og læring for at øge elevernes præstation både inden for og uden for skoler er i stadig udvikling. Læreplanen og de pædagogiske værktøjer, der bruges i vores lands skoler, er grundlaget for uddannelsesmæssig og samfundsmæssig transformation.
Curriculum & Instruction Master's program, der ligger i Washington DC, forbereder lærere og andet uddannelsespersonale til øget ansvar i planlægning, implementering, forskning og evaluering af pensum og undervisning. Studerende har mulighed for at analysere og kritisere aktuelle standarder og påvirke fremtidens uddannelse i K-16-indstillinger. Valgfrie praktikpladser giver studerende en førstehåndserfaring i lokale skoler og uddannelsesorganisationer til at påvirke organisatoriske og sociale forandringer. Unik for George Washington University's program vil studerende i programmet individualisere deres program ved at vælge en koncentration inden for læsning og læse-, læse-, grundskole- eller gymnasial uddannelse.
Studerende, der er indskrevet i Curriculum and Instruction Master's Program (tværfaglige studier: Læse- og læsepædagogik) kvalificerer sig til statslicens som en læse- og læsespecialist, hvilket kan føre til andre lederstillinger på skole-, distrikts- og statsniveau.
Studerende, der er indskrevet i studieprogrammet og undervisningen-kandidatuddannelsen (grundskoleuddannelse eller efteruddannelseskoncentrationer) kan gøre det samtidig med kandidatcertifikatet i inkorporering af internationale perspektiver i uddannelse eller kandidatcertifikatet i undervisning i engelsksprogede andre sprog (TESOL). Kurser kan anvendes til at optjene kandidatgraden og certifikater.
GSEHD kandidater er udstyret med viden og træning til at forbedre K-16-uddannelse i lokale, nationale og internationale omgivelser. Kandidater i dette program er blevet ledere af uddannelsesorganisationer, forskningseksperter, læseplanudviklere, læsnings- og matematikinterventionledere, engelsksprogede undervisere, læsespecialister og specialister i læsefærdighed.
Hvorfor en GW-master i læseplan og instruktion?
- Praktisk tidsplan: Kurser er planlagt en gang om ugen sent på eftermiddage og aften (mandag-torsdag) for at imødekomme tidsplanerne for arbejdende fagfolk og til praktikoplevelser. Med fleksibiliteten til at begynde i efterår, forår eller sommer semestre, tilpasser programmet sig til din tidsplan og behov.
- Placering: Der er ikke noget bedre sted at undersøge uddannelsesreform end i hjertet af vores lands hovedstad, Washington, DC. I betragtning af vores unikke placering i landets hovedstad har kandidater mulighed for at studere og have en indflydelse på politikken, standarderne og uddannelsesforløbet. Vores placering giver også studerende i Curriculum & Instruktionsprogram adgang til byer eller forstæder; offentlige skoler, charter eller private skoler. Dette gør det muligt for studerende at undersøge, sammenligne og kontrastere skoler med vidt forskellige studerendepopulationer, strukturer og demografi. Studerende har muligheden for at forfølge praktikpladser i en række af disse lokale skoler og uddannelsesorganisationer.
- Studerer i udlandet: Studerende i Curriculum & Instruktionsprogrammet kan have mulighed for at deltage i kortvarige studier i udlandet til kurser. Disse muligheder giver studerende mulighed for at videreføre deres arbejde som lærde gennem eksponering for og forskning i andre internationale perspektiver.
Curriculum
Følgende krav skal være opfyldt: mindst 30 kredittimer (afhængigt af koncentration) og afsluttet kandidatgraden i uddannelse og menneskelig udvikling omfattende eksamen.
Grundkurser
(Alle koncentrationer)
- EDUC 6114 Introduktion til kvantitativ forskning
- CPED 6340 Lærerskab i uddannelse
- CPED 6608 Udvikling og mangfoldighed
Grundlæggende uddannelseskoncentrationskrav
- CPED 6305 Fundamenter i Curriculum Theory
- CPED 6606 Teorier om læring og udvikling
- CPED 6622 Fundamenter i læseafvikling
- CPED 6225 Introduktion til internationale læseplaner
- EDUC 6615 Internationalisering af amerikanske skoler
- 9 point i valgfag. Valgfag skal vælges i samråd med programrådgiveren.
Tværfaglige studier: Læse- og læseundervisning Koncentrationskrav:
- CPED 6223 Elementary School Literacy: tværfaglig undervisning og læring
- CPED 6289 Roller inden for litteraturuddannelsesledere og læsespecialister
- CPED 6292 Practicum 2: Leadership in Interdisciplinary Literacy; Samarbejde, planlægning og kommunikation
- CPED 6624 Fundamenter og forskning i læse- og læseuddannelse
- CPED 6626 Læsediagnostik, vurdering og løsninger
- CPED 6628 Undervisning og læring af litteraturer i uformelle læringsmiljøer
- CPED 6691 tværfaglige ungdomslitteraturer
Krav til videregående uddannelse Koncentration:
- CPED 6305Fundations of Curriculum Theory
- CPED 6239Praktik i læseplan og instruktion
- De resterende 21 point skal vælges i samråd med afdelingsrådgiveren
Karrieremuligheder
De nyeste kandidater er blevet ledere af Teacher Leadership Development hos Teach for America, forskningseksperter ved de amerikanske institutter for forskning, læse- og matematikinterventionledere, engelsksprogede lederuddannere og læse- og læse-specialister.
Indlæggelser
- Programindgang: Sommer, efterår
- Forudsætninger: Bachelorgrad
- Campus: Main Campus
Ansøgningskrav
- Online ansøgning
- Genoptag
- Erklæring om formål
- 2 anbefalingsbrev
- Transkripter (uofficiel)
- Tilmeldingsgebyr
* Der kan forekomme yderligere ansøgningskrav for internationale ansøgere