
Kunstmester i bevidsthedsstudier og transpersonlig psykologi
Bethany, USA
VARIGHED
0 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Oversigt
Kandidatuddannelsen i bevidsthedsstudier og transpersonlig psykologi er et 36-kreds-gradsprogram, der udforsker natur, rolle og udvikling af menneskelig bevidsthed og transpersonelle fænomener. Hvad gør dette program unikt er, at vi har holistisk integreret forskellige perspektiver i kurser - psykologisk og åndeligt, vestlig og østlig, epistemologisk og klinisk.
Studerende introduceres først til den historiske oprindelse og de teoretiske og metodologiske grundlag for transpersonlig psykologi. Vi undersøger så forskellige teorier og begreber om bevidsthedsstrukturer og tilstande og de processer, der kan føre til transpersonelle fænomener som opvågning, oplysning og enhedsbevidsthed. Som hænder for motion vil eleverne selv engagere sig i meditations- og somatiske bevidsthedsfremgangsmåder, der tager sigte på at genskabe enheden af sind-kropsbevidstheden. Gennem disse praksis lærer eleverne at få adgang til deres egen intuition og legemlig visdom, samt at få transpersonel indsigt. Practices of mindfulness og tilstedeværelse er hjørnestenene i programmet.
Dette program tilbyder grundlaget for opdagelse og empowerment, der fører til større opfyldelse, formål og effektivitet i elevernes personlige og faglige liv såvel som i deres kunder.
Kandidatuddannelsen i bevidsthedsstudier og transpersonlig psykologi har tre hovedkomponenter:
For det første undersøger elever virkeligheden fra videnskabelig, filosofisk og psykologisk synspunkt med vægt på universets enhed og livets sammenhæng, kreativitet, synkronitet og strømning. Som led i denne udforskning vil de sammenligne og integrere det officielle videnskabelige paradigme (i det væsentlige mekanistisk og reduktionistisk) med det fremherskende holistisk-systemiske paradigme. Ud fra dette vil eleverne også opdage, at der i mindre skala er kulturelle og psykologiske ækvivalenter af disse to makroskopiske paradigmer, som også skal integreres.
I den anden komponent undersøger eleverne opvågningen og omdannelsen af bevidstheden til højere stadier og udviklingsstadier. Dette omfatter at studere den teoretiske ramme for udvalgte forfattere - Jung, Assagioli, Maslow, Grof, Tart, Wilber, Washburn, Loevinger og andre. Studerende undersøger også de mange forskellige faktorer, der kan fremkalde sådan opvågning - fra en alvorlig sygdom til en pludselig sorg - fra en eksistentiel krise til en bevidst vej for bevidsthed. I den henseende vil eleverne lære praksis, der hjælper med at frembringe opvågnen og vil udvikle deres kropsmæssige, følelsesmæssige, kognitive og åndelige bevidsthed. Dette opnås gennem øvelser i meditation, somatisk bevidsthed, selvobservation og dialog. De lærer også, hvordan man står over for eventuelle negative bivirkninger, som en sådan transformation kan producere, når det sker med et uforberedt individ og / eller i en social verden, der er meget skeptisk og endda bange for transpersonelle fænomener og ikke almindelige tilstande af bevidsthed.
Endelig bringer programmet disse to komponenter sammen for at fokusere på, hvordan man hjælper ubevidste (og dermed usunde og ulykkelige) individer, der vækker deres sovende bevidsthed. Studerende i vores program er villige til at hjælpe disse personer, der begynder at opdage og udvikle deres skjulte talenter og livsformål. For de studerende, der ønsker at forfølge det Transformative Coaching valgfag, giver programmet også mulighed for at anvende kurser i udviklingen af en effektiv coaching-praksis, der er specifikt rettet mod personlig og transpersonel udvikling. For de studerende, der er mere interesserede i kollektive emner som økologi, bæredygtighed og social retfærdighed, tilbyder programmet et valgfag i Kreativitet og Bevidsthed, der fokuserer på betydningen af kunst og kreativitet som middel til at vække sovende enkeltpersoner og menneskeheden som helhed.
Programmet er rettet til:
- Kvinder og mænd, der søger et tilfredsstillende og bemyndigende erhverv inden for psykologi, personlig udvikling, åndelig vækst.
- Sundhedspersonale (rådgivere, psykologer, psykiatere, alternative praktikere, sygeplejersker, læger osv.), Der ønsker at udvide grænserne for deres faglige viden og færdigheder til at omfatte emner som ændrede tilstande af bevidsthed, åndelige / mystiske oplevelser og personlige / transpersonelle udvikling.
- Life coaches, virksomhedsledere og organisatoriske udviklere, der ønsker at forbedre deres erhverv med kraftige psykologiske og transformationsteorier og værktøjer.
- Lærere og lærere, der har en holistisk opfattelse af uddannelse og gerne vil hjælpe eleverne med at udvikle ikke kun deres viden, men også deres koncept om at være en hel person, fuld af selvbevidsthed og livskompetencer.
Det er værd at bemærke, at transpersonel psykologi fokuserer mere på personlig og transpersonlig / åndelig udvikling end ved at kurere sygdomme, og dermed anvende coaching metoder og værktøjer mere end rådgivning eller psykoterapeutiske. Af denne grund indeholder programmet et valgfrit 4 studiepoeng i "Transformative Coaching for Personal / Transpersonal Development", der er akkrediteret af ICF (International Coach Federation). Afslutning af dette valgfag giver studerende mulighed for at ansøge om den associerede certificerede coach-referenceregering, som ICF giver. De studerende, der ikke er interesserede i coaching som et erhverv, kan vælge et alternativ valgfag.
Dette program forbereder ikke eleverne til at blive licenserede psykolog fagfolk. Nogle studerende kan dog bruge programmets indhold i freelance-erhverv (fx coaching) med fokus på at forbedre personlig og transpersonlig / åndelig udvikling. Andre studerende kan bruge programmet som en måde at bedre forstå selv og styre deres personlige vækst. Nogle vil bruge programmet som et første skridt for at afklare deres interesse for psykologi og bevæge sig mod et kandidat- eller doktorgradsprogram på andre psykologiske områder som socialt arbejde, ægteskabs- og familieterapi eller rådgivende psykologi hos et andet højere uddannelsesinstitut.