Master i Fashion Management (MPS)
The New School
Nøgleinformation
Campus placering
New York, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 1.725 / per credit
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Parsons School of Design i New York - for nylig kåret som den bedste skole for kunst og design i USA og rangeret 2. i verden - har tilbudt innovative tilgange til design uddannelse siden grundlæggelsen i 1896. I dag, Parsons er den eneste større amerikanske kunst- og designskole inden for et omfattende universitet: The New School . Hos Parsons kan du mestre etablere etablerede kreative praksisser og sætte gang i nye, mens du studerer på tværs af alle universitetsdiscipliner.
Den nye mastergrad i modeledelse ved Parsons School of Design forbereder eleverne til at avancere og transformere deres karrierer i det udviklende modeforretningslandskab. Gennem løbet af denne etårige Master of Professional Studies (MPS) grad lærer eleverne at udfordre eksisterende paradigmer i modeverdenen for at skabe banebrydende ideer i modevirksomheder, nystartede virksomheder og moderelaterede tjenester. Studerende dimitterer med dybdegående viden og avancerede færdigheder inden for global og lokal produktion, etisk produktion, værdikæder, marketing og merchandising.
Studerende i programmet nyder godt af det akademiske lederskab, ressourcer og industrinetværk, der har placeret Parsons i spidsen for modeuddannelse.
Modeledelse i det 21. århundrede
MPS i Fashion Management fordyber studerende i modeindustrien som et sammenkoblet system. Det 12-måneders studieforløb henvender sig til den hurtigt skiftende modeindustri fra en række perspektiver, herunder teknologi, innovation, ledelse, iværksætteri, forbrugerpsykologi, strategisk ledelse og nye forretningsmodeller. Studerende deltager i samtaler omkring balancen mellem kreativitet og handel, hvordan virksomheder og nystartede virksomheder kan genopfinde eksisterende systemer, løsninger til sociale medier og e-handel og det afgørende behov for bæredygtighed og socialt ansvar på alle niveauer af industrien.
Designet til skabere og ledere
Programmet er designet til at tiltrække en dynamisk kohorte af arbejdende fagfolk med tidligere erfaring i modebranchen samt personer med bacheloruddannelser og baggrunde inden for andre discipliner, der er relevante for detail- og forbrugsvareindustrien. Studerende kombinerer kreativitet og handel for at udvikle indsigt og strategier, der påvirker forbrugernes opfattelser, indkøbsvaner og interaktioner med brands og designere. Guidet af eksperter fra fakultetet og erfarne branchefolk identificerer de studerende forretningsmuligheder, nye måder at strømline processer for rentabilitet og effektivitet og metoder til hurtig innovation, der låser op for nye muligheder i detailhandlen.
Faglig relevans for modebranchen
Studieordningen består af en række intensive kursusmoduler. Gennem hele programmet får de studerende virkelige erfaringer med modevirksomheder og atelierer i New York City gennem casestudier, praktikophold og besøg på stedet, hvilket giver dem en portefølje af erfaringer, der umiddelbart kan anvendes til karrierer, der fremmer innovation inden for modeindustrien.
Galleri
Karrieremuligheder
Fremtidige muligheder
Kandidater er parate til at forfølge en række forskellige karrierer inden for mode- og brand management-felterne, herunder Fashion Styling, Fashion Production, Fashion Editorial, Fashion Merchandising, Brand Management, Fashion Marketing, Advertising og Visual Merchandising.