MA Music Business (Online Blended)
Tileyard Education
Nøgleinformation
Campus placering
Online United Kingdom
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 10.600
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MA Music Business (Online Blended) er en etårig, praktisk og branchefokuseret Master of Arts Degree, leveret via en kombination af online interaktive medier og ansigt-til-ansigt levering og er designet til den kreative branche erfarne, håbefulde eller etablerede musikiværksætter, der søger at lære interaktivt online, balancerer deres professionelle livsstil og arbejdsforpligtelser med en mere fleksibel tilgang til studier og karriere.
Studerende får adgang til Tileyard Education s unikke online undervisningsmateriale, interaktive professionelle selvstudier og branchevejledning, mens undervisning ansigt til ansigt består af en 10-dages kreativ musik business camp, leveret på stedet på Tileyard London, det største uafhængige musikfællesskab i verdenen.
Tileyard er hjemsted for mere end 110 professionelle optagestudier og 250 musik- og underholdningsvirksomheder, herunder Spitfire Audio, Arturia, Apple Music, A&G Songs, Believe Digital, Electric Pineapple, Focusrite, Pioneer DJ, Ella Eyre, Joel Corry, Good Soldier, The Prodigy , Pendulum, Noel Gallagher, Martyn Ware, Goetz Botzenhardt, Jon Kelly, Paul Whalley, Tom Fuller, Dru Masters og mange flere.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Online Blended Learning Study
Online levering bruger interaktivt videoindhold og understøttende skriftlige materialer, forstærket med live online konferencer, videoopkald og workshops. Elevernes læring kontrolleres ved hjælp af en kombination af:
- Selvvurderede øvelser
- Peer-vurderede øvelser
- Lærer/mentor markerede opgaver
- Interaktive tutorials
Kursusopgaver vil omfatte afleveringer i form af:
- Skriftlige essays, reflekterende beretninger og rapporter
- Audio artefakter
- Videopræsentationer (live og forudindspillet)
Feed-forward og feedback gives ved hjælp af en kombination af diskussionsforum, skriftlig levering og video-/lydbeskeder. Support er også tilgængelig via e-mail, live chat og videoopkald.
Term 1: Foundation (60 point)
- Kreativ musikledelse
- Entreprenørskab
- Juridiske og erhvervsmæssige forhold
Term 2: Udvikling (60 point)
- Ny teknologi inden for musik og underholdning
- Underholdningsmarkedsføring
- Live Event Management
Termin 3: Oprettelse (60 kreditter)
- Kreativt forretningsprojekt
Programresultat
Termin 1: Kreativ musikledelse
Modulet fokuserer på de indbyrdes forbundne og samarbejdende interessenter og aktiviteter, der udføres i produktion, distribution og markedsføring af kommercielt udgivet musik. Det begynder med en kortlægning og kritisk evaluering af label-, udgiver- og kreativ kunstnerledelse i dens historiske kontekst sammen med en analyse af, hvordan dette landskab udvikler sig og tilpasser sig konkurrencedynamik. Modulet fortsætter med en revision af de vigtigste kreative ledelsesenheder, rollefunktioner, budget- og tidslinjevariabler. Den beskriver også alle musik- og underholdningsindustriens juridiske og kontraktmæssige punkter, der dækker optagelse, udgivelse, administration, live, digital, synkronisering og brandlicenser, nye værktøjer, teknikker og casestudier i den fysiske og digitale verden. De anvendte casestudier vil være baseret i Storbritannien og den bredere internationale musikscene og vil omfatte både store labels og uafhængige. Studerende har mulighed for at arbejde i grupper for at formulere og udføre en professionel kommerciel strategi og indhold for en uafhængig musikkunstner efter eget valg, der konkurrerer om at vinde et lille salgsfremmende budget leveret af Tileyard. Grupper præsenterer analyser og feedback til inviterede gæstetalere, undervisere og samtidige.
Termin 1: Entreprenørskab
Modulet giver de studerende et omfattende og detaljeret grundlag for ledelsesøkonomi, lean business management, økonomien i global kommerciel underholdning og iværksætteri. Dette modul omfatter også kortlægning og evaluering af aktuelle kilder, ruter og metoder til finansiering af kreative projekter.
Termin 1: Juridiske og erhvervsmæssige anliggender
20 point / 40 timers undervisning Bedømmelse: Case Study, Essay
Et modul, der giver en detaljeret analyse af kontrakter, forhandlingspunkter og nye forretningsudviklingsstrategier i musik- og underholdningssektoren ud fra et juridisk perspektiv. Modulet analyserer nuværende kontrakter for optagelse, udgivelse, ledelse, live-event, turné, festivaler, ny teknologi, IP-licenser og opstart af virksomheder og skaber et forum for diskussion om strategier for aftalemæglervirksomhed, forhandling og konfliktløsning.
Termin 2: Ny teknologi inden for musik og underholdning
20 point / 40 timers undervisning Vurdering: Essay, præsentation Dette modul udforsker og analyserer virkningen af ny teknologi på musik- og underholdningsindustrien. Dette omfatter nedbrydning af komponenterne i den digitale verden, kortlægning af nøgleinteressenter og analyse af nystartede virksomheder, platforme, applikationer og nye teknologier, der følger fødekæden med skabelse, produktion, distribution, markedsføring og salg. Casestudier af nystartede virksomheder, der udvikler og tilpasser ny teknologi til musikindustrien, vil blive inkluderet sammen med et nyt teknologiacceleratorprogram.
Termin 2: Underholdningsmarkedsføring
20 point / 40 timers undervisning Bedømmelse: Rapport, Præsentation
Modulet giver en kritisk evaluering og analyse af principperne og praksisserne for markedsføring, både fysisk og digital, med specifik reference til underholdning, ungdom, medier og kampagnedrevne marketingcasestudier. Det vil fokusere på den sociologiske, psykologiske og forbrugeradfærdsmæssige dynamik, der er iboende i branding, promovering og kommunikation af opfattet værdi.
Termin 2: Live Event Management
20 point / 40 timers undervisning Bedømmelse: Portfolio
Et kompakt modul, der giver en kritisk analyse og evaluering af mekanikken, indtægtsstrømmene og de tilknyttede omkostninger i livemusik-, kultur- og eventindustrien. Modulet vil fokusere på at styre individuelle livemusikkoncerter, britiske og internationale turnéer, festivaler, firma- og brandsponsorerede begivenheder, merchandising og virkningen af digitale teknologier. Studerende vil høre førstehåndsberetninger om casestudier fra nyere og nuværende kunstnere og andre musikprofessionelle. En praktisk vurdering vil udfordre eleverne til at være vært for en livemusikbegivenhed på stedet i Tileyard Studios.
Termin 3: Kreativt erhvervsprojekt
60 point / 30 timers undervisning Vurdering: Rapport (12.000 ord)
Præsentation Dette modul giver den studerende mulighed for at konsolidere deres læring i en forretningsplan og investorpræsentation for et nyt produkt, en tjeneste eller en kreativ kampagne. Indledende klasser vil introducere projektet og udvikle forskningsfærdigheder. Leverancer omfatter en komplet forretningsplan, markedsundersøgelsesanalyse, økonomi, enhver juridisk eller IP-ejerskabsstatus, eventuelle prototyper eller demoprodukter eller platforme, forretningsteam, tidslinje for leverancer, investorpitch og tilhørende præsentation. Udover at aflevere deres vurderinger til bedømmelse, præsenterer de studerende deres business case live for Tileyard Studios investeringsfond. Modulet understøttes af en indledende række klasser i akademiske forskningsmetoder, kritisk og reflekterende analyse og projektledelsesteknikker. Du vil også blive tildelt en branchementor i løbet af modulet, som vil hjælpe med at guide udviklingen af dit arbejde. Møder med din mentor vil finde sted gennem en balance af regelmæssige Skype-møder.