Master i logistik ledelse
Taipei, Taiwan
VARIGHED
SPROG
Engelsk, Kinesisk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidat i Logistiksledelse
historie
Vores kandidatinstitut blev oprettet i 2008. Vores hovedmål er at dyrke talenter og udstyre dem med global handel og logistik ledelsesmæssige evner. Vores forskningsområder omfatter kæder og franchisehåndtering, logistikstyring, international forretningsadministration mv. I øjeblikket har vi to hold - kæder og franchising og global handel og logistik i vores kandidatinstitut. Når vi er færdige med at integrere fakultetets ressourcer, vil vi have flere hold (fx international business administration team osv.)
Målsætninger
Vi sigter på at dyrke talenter med integreret viden og færdigheder inden for handel og logistik, selvstændig tænkning og problemløsende evner. Vi forventer, at vores studerende integrerer teoretisk viden med praktisk træning for at give nyttige oplysninger til effektivt at lette top managements beslutningstagning. Med den teoretiske viden og den praktiske uddannelse modtaget, tror vi på, at vores studerende kan være til hjælp for enhver organisation lige efter deres eksamen.
Fakultetet
Vi har 13 lærere, herunder 3 professor, 3 lektorer og 6 adjunkt. Hver lærer har sin mastergrad eller ph.d.-grad opnået enten inden for indenlandsk eller internationalt universitet og har speciale inden for visse akademiske og forskningsområder. Deltidslærerne i vores afdeling er enten fuldtidslærere fra andre universiteter eller eksperter fra industrier, og alle har en kandidatgrad eller derover. Fakultetet for Excellence er de mest værdifulde aktiver i vores afdeling.
Læseplanlægning
Fokuset på vores kandidatinstitut ligger i at hjælpe eleverne med at absorbere faglig handels- og logistikkundskab gennem teorier og praktisk træning med de fælles og faglige aspekter af både handel og logistik taget hånd om. Vores læseplan er planlagt som følger: 1. Kernekurser (obligatorisk): Handelsrelaterede emner, Handels- og logistikledelsesemner, Internationale logistikemner, ERP-praktiske emner, Forskningsmetoder og Seminarer., 2. Professionelle kurser (valgfrit): Forskning om international økonomi, industriel økonomi analyse, International Business Administration Practice, Handels og Banking Emner, International Business Voldgift og Forhandling, Supply Chain og Global Trade og Logistik Management, Lagerplanlægning og Operation Analyse, Logistik og Distribution Channel Ledelse, logistikfordelingssystem, transportøkonomi mv.
- Essay
Faciliteter
Vi har 1 professionelt multimedie audiovisuelt klasseværelse og 2 professionelle computerlaboratorier. Vi har også relateret hardware og software installeret som ERP, CRM, 3D virtuel forretningsadministration, dataudforskning, SPSS statistisk analyse, AMOS statistisk analyse, BOSS beslutningstagningssimulering for business management, KMS, DEA Solver data analyse, ESS markedsundersøgelse, Og Chain Store Master.
Vi har også et professionelt klasseværelse, der hedder Innovation Center for Future Store og et globalt logistikcenter for at give vores studerende et praktisk miljø, hvor de kan bruge som et industri-universitetssamarbejdsgrundlag til at udøve deres service og levering af logistik. Den software, vi forbereder os på, er "Decision-Making Simulation System for Chain Stores", "Decision-Making Simulations System til Multi-Stage Supply Chain", "Simulation Software for Business Space Design og Planning" og "RFID Application".
Graduate Institute Operation Development
For at gennemføre vores interne drift og udføre projekter relateret til undervisning og forskning udover vores faste månedlige afdelingsmøder skabte vi også udvalg, der består af fakultetet, til at tage sig af forskellige afdelingsaktiviteter. For øjeblikket er de udvalg, vi har, følgende: læseplanlægningsudvalg, studieafdeling for eleverne, elevernes rådgivende udvalg, studievejledningskomité, studielønninger og straffeudvalg, udgiftsrevisionsudvalg, bibliotekskomiteen, vægplan / instrumentudstyrsudvalg, velfærdskomiteen Tilsynsudvalg, ligestillingsuddannelse, telefonrådgivningsudvalg, generalkonferenceudvalg, undervisningsudvalgskomité, studentforeningsinstruktører, alumni serviceanmodningskomité, indskudshold, F & U-udvalg, bedømmelsesudvalg mv. Hvert udvalg tager ikke kun sig af sin egen virksomhed, men samarbejder også med hinanden gennem tilstrækkelig kommunikation for at opnå de overordnede administrative aktiviteter, der er afgørende for driften af vores kandidatinstitut.
Avanceret Uddannelse
Hvad angår videreuddannelse, kan vores studerende fortsætte deres ph.d.-uddannelse på indenlandske eller internationale kandidatskoler og hoved inden for industriel teknik og ledelse, forretningsadministration, teknologiledelse, international handel, international forretningsadministration, global handel og logistikstyring, industriel økonomi mv. Vi har flere studerende i øjeblikket studere i ph.d.-uddannelser i kandidatinstitutter i Taiwan og i udlandet.
Beskæftigelse
1.. Job i private organisationer: Vores studerende kan ansøge om job i den internationale afdeling af et handels- eller distributionsselskab som sælgere eller arbejde som handelsforhandler, forbundskonsulent, logistikplanlægger, industriel ingeniør i fabrikken eller logistikafdelingen i teknologibranchen , Køber, lagerholder, teamleder i fremstillingssektionen eller lagerbehaver.
- Offentlig stilling: Hvis vores studerende bestå af civilbetjeningsundersøgelser, kan de arbejde som industriteknikere eller arbejde i Institut for Informationsindustri, CPC, Udenrigsministeriet, Rådet for Økonomisk Planlægning og Udvikling, Told osv.