
MA i international forretningsadministration
Tallinn, Estland
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist *
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 4.700 / per year **
STUDIEFORMAT
På campus
* ikke-EU-borgere; 1. juni - statsborgere fra EU/EØS-lande og Schweiz
** for EU/EØS-borgere og ikke-EU-borgere
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores program har to specialiseringer: International Business Administration og Marketing and Customer Experience Management. Uanset din specialisering vil vi udstyre dig med alle de værktøjer, du har brug for til at starte en succesfuld karriere inden for business og/eller marketing. Det eneste, du skal gøre, er at arbejde hårdt og være opmærksom.
Du vil studere det grundlæggende i international markedsføring, strategisk ledelse, forretningsplanlægning og udførelse. Det er kun fantasien, der sætter grænser: Tænk stort, og du vil gøre en forskel. Men vigtigst af alt: Gør dine studier til din førsteprioritet, vi vil vise dig værktøjerne, men kun du kan lære at bruge dem.
International Business Administration-programmet giver de studerende en solid forståelse af moderne forretningspraksis og de lederegenskaber, der er nødvendige for at forblive konkurrencedygtig i nutidens globale forretningslandskab.
- Man siger, at "dit netværk er din nettoværdi". TalTech-studerende vil opbygge et netværk af loyale venner og fortrolige, samfundsforbindelser, der kan føre til et væld af muligheder.
- Kurset i International Business Administration vil forberede dig til at arbejde hvor som helst, uanset geografiske eller kulturelle begrænsninger. Alle kurser undervises af erfarne professorer med international baggrund.
- Når du investerer tid og energi i dine studier, kan du forvente meget mere end det økonomiske. Og du kan gøre det hele, mens du bor i Estland, et af de mest innovative og teknologisk avancerede lande i verden.
- Estland er udnævnt til "det mest avancerede digitale samfund i verden" af magasinet Wired. Hvis du vil opleve fremtiden lige nu, er TalTech din bedste chance.
Hvorfor studere International Business Administration hos Taltech?
Mange universiteter tilbyder kurser i international business, men hvorfor nøjes med godt, når det bedste er inden for rækkevidde?
- Vores kursus kombinerer teoretisk viden med praktiske færdigheder, hvilket gør dig til en eftertragtet professionel på det moderne arbejdsmarked. Du vil blive undervist af de bedste tekniske og forretningsmæssige eksperter.
- International Business Administration-programmet vil udstyre dig med alt, hvad du behøver for at sætte et varigt præg på den globale forretning. TalTech-kandidater bliver regelmæssigt rekrutteret af virksomhedsledere over hele verden.
- Verden bliver mindre og mindre, og at finde en niche er afgørende for enhver virksomhed, ung start-up eller multinational virksomhed. Da vi opfordrer til specialisering og fleksibilitet, vil vi præsentere dig for en række forskellige emner, så du kan skræddersy hvert program i henhold til dine egne lærings- og karrieremål.
- I dagens verden betyder erfaring alt. Kurset i International Business Administration lever op til standarderne og kravene i den hurtigt globaliserende verden, og du får adgang til et utal af internationale forskningsprojekter samt EU-relaterede bestræbelser.
- Estland er et af de mest digitale samfund i verden. Vi er et land, der tror på iværksætteri, og det er kun naturligt at studere business her.
Indlæggelser
Læreplan
International Business Administration
Nøgleemner: Strategisk ledelse, Eksportstyring, International Business, Business Trends, Logistik, Business Management.
Definitionen af, hvad der gør en effektiv virksomhedsleder, er blevet udvidet over tid, med flere ledende lederstillinger i Fortune 500-virksomheder inden for rækkevidde af alle, uanset deres kulturelle eller geografiske baggrund.
Vi giver dig, hvad du har brug for for at arbejde i næsten enhver virksomhed i ethvert land i verden, fra globale virksomheder til små nystartede virksomheder. Med lidt fokus og beslutsomhed lærer du, hvad du skal bruge for at hjælpe virksomheder i din foretrukne sektor med at trives.
Fra forretningsgrundlæggende til strukturering til beslutningstagning på højt niveau dækker vi alt det grundlæggende i en moderne kontekst, som ikke tilbydes af de fleste institutioner.
Efterhånden som eleverne opbygger færdigheder inden for områder som organisationskultur, forretningsteknologi og virksomhedsstrategi, lærer de, hvordan disse anvendes i moderne omgivelser. TalTech tilbyder de studerende præcis, hvad de har brug for for at blive kompetente og effektive ledere, der er fortrolige med moderne arbejdspladsfilosofier og -metoder.
Uanset om dit fokus er på internationale markeder, salg eller marketing, vil du udvikle den ekspertise, der er nødvendig for at drive en blomstrende virksomhed gennem praktiske læringsmuligheder undervist af exceptionelle medarbejdere og professorer.
Seminarer og workshops gør det muligt at anvende læring i en kontekst i den virkelige verden, hvilket giver eleverne mulighed for at lære ud over lærebogen.
TalTech arbejder med mange anerkendte gæstetalere og internationale vejledere, som vil guide dig gennem specifikke udenlandske markeder og måske endda forbinde dig med jobmuligheder.
Marketing og Customer Experience Management
Nøgleemner: International markedsføring, markedsundersøgelser, strategisk markedsføring, produktdesign, digitalisering af markedsføring og salgsledelse.
Virksomheder er sårbare over for så mange kræfter i dag. Da tyveri af intellektuel ejendom næsten er uundgåelig, spiller innovativ markedsføring en stadig mere kritisk rolle i ethvert forretningsscenarie.
Enhver kyndig forretningsmand skal være i stand til at tænke kreativt og komme med løsninger, der overgår konkurrenterne. Når alt kommer til alt, kan enhver købe en annonce i en avis, men meget få kan trække en vindende marketingstrategi.
Hos TalTech bliver du en dygtig marketingmedarbejder, klar til de mest komplekse udfordringer. Du vil lære, hvordan du designer effektive marketingplaner og koncepter, udfører meget målrettede digitale kampagner og administrerer sociale platforme.
"At engagere mennesker handler om at opfylde deres behov - ikke dine," har den amerikanske forfatter Tony Robbins sagt. Han har ret: At kende din kunde er nøglen. Med lidt hjælp fra dine TalTech-venner bliver du en kompetent analytiker klar til at lede og udføre omfattende markedsundersøgelser.
Du vil studere begreberne bag købsadfærd og forbrugernes købsmønstre, brand management og salg. Som en dygtig forhandler og forretningsudvikler vil du opgradere og føle dig sikker på, at du kan afslutte enhver aftale.
Efterhånden som konkurrencen bliver hårdere for hver dag, spiller salg og marketing en stadig vigtigere del af enhver virksomhed. For at få succes skal du se sammenhænge mellem produkter og potentielle kunder. TalTech vil give dig værktøjer til at gøre netop det: Vores kandidater er yderst attraktive ansøgere til topjobs inden for salg og marketing over hele verden.
Som en dygtig forretningsanalytiker og marketingstrateg vil du være et uerstatteligt aktiv for enhver organisation.
Galleri
Programresultat
Mål og mål
At understøtte de studerendes mangefacetterede udvikling ved at give systematisk basal viden og færdigheder på kandidatniveau, uddybe og forme kreative virksomhedsledere og eksperter samt tilvejebringe den nødvendige kompetence til sektoraktivitet. Gennemførelse af læseplanen danner holdninger, der gør det muligt at arbejde som medlem af rådet eller ledelsen, som mellem- eller topleder og som økonomisk specialist på topniveau både i Estland og andre steder i verden. Studieordningen er tilrettelagt for studerende, hvis mål er at forbedre sig selv og klatre op ad karrierestigen og skaber tilstrækkelige forudsætninger for hurtig og fleksibel orientering både i praktisk virksomhed og i mulige efterfølgende akademiske aktiviteter, herunder ph.d.-studier inden for det relevante område.
Læringsresultater
- Har tilegnet sig opdateret og systematisk viden om de principper, der anvendes på aktiviteter og ledelse af virksomheder, der opererer i forskellige sektorer af et internationalt miljø
- Kender metoder og instrumenter til at analysere, vurdere og styre en virksomheds aktiviteter og effektivitet og er i stand til at anvende teoretiske principper og udviklingsmuligheder til markedsføring, eksport, salg og driftsledelse og er bevidst om deres indbyrdes sammenhæng med en virksomheds forretningsaktiviteter og specificiteter
- Er i stand til at identificere problemer og relatere teoretisk viden til den praktiske ledelse af en virksomhed og til udformningen af dens forretningsstrategi i en specifik socioøkonomisk kontekst under hensyntagen til forskellige interessegrupper
- Er i stand til at planlægge, organisere og kontrollere en organisations aktiviteter under hensyntagen til de økonomiske, sociale, politiske og etiske principper
- har tilegnet sig gode kommunikationsevner og planlægger selvstændigt sin personlige udvikling
- Forstår hvordan samfundet og økonomien fungerer og analyserer og kritisk vurderer de processer, der finder sted i samfundet og økonomien i lyset af virksomhedernes sociale ansvar og etiske principper.
Kandidater fra dette program vil blive tildelt en Master of Arts in Social Sciences (MA).
Stipendier og finansiering
Karrieremuligheder
Hvem vil du blive efter eksamen?
International forretning
Specialiseringen i International Business lærer dig at se en virksomheds hovedfunktioner i en international sammenhæng. Vi giver dig en global tankegang for at hjælpe dig med at operere med succes på globale markeder. Du får et indgående kendskab til forretnings- og eksportledelse og har alle forudsætninger for at blive topleder i en international organisation.
Marketing og Customer Experience Management
Markedsføring og salg er de vigtigste dele af enhver virksomhed, da konkurrencen på de globale markeder skærpes. For at få succes skal du finde genveje mellem potentielle kunder og produkter og tjenester. Efter at have gennemført TalTech-programmet har du alle forudsætninger for at blive en organisations marketing- eller salgschef. Du kan være ansvarlig for at administrere en virksomheds salgsomsætning kunderelationer og markedsføring. Derudover kan du analysere resultater og omforme virksomhedens strategier og politikker.