MSc i marketing
Edinburgh, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
1 up to 2 Semesters
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
11 Jun 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
15 Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
GBP 31.600 *
STUDIEFORMAT
På campus
* hjemmestuderende; 25.100 GBP - internationale studerende; EU -studerende, der starter deres uddannelser i studieåret 2021/22, vil være i overensstemmelse med internationale gebyrer
Introduktion
Vores kandidatuddannelse vil give dig et indgående kendskab til marketing fra både et akademisk og praktiserende perspektiv, så du kan løse marketingudfordringer på kritiske og kreative måder. Programmet er designet til at hjælpe dem fra en generel virksomhed eller ledelsesrelaterede discipliner med at udvikle sig til innovative marketingfolk, der kan drive strategiske beslutninger i skabelsen af succesrige produkter og tjenester.
Undervisning og læring 2021–22
For studieåret, der starter i september 2021, planlægger vi i øjeblikket at levere en blanding af personlig og digital undervisning. Vores undervisningsmodel vil afhænge af de på det tidspunkt gældende Covid-19-restriktioner, men vi planlægger ud fra, at alle studerende vil være med os i Edinburgh.
Adgangskrav
Adgang til vores kandidatuddannelse i marketing er stærkt konkurrencedygtig. Du kan øge dine chancer for en vellykket ansøgning ved at overskride minimumskravene til programmet.
Akademiske krav
Du skal bruge en britisk førsteklasses eller 2: 1 æresgrad i et af nedenstående emner eller en tilsvarende oversøisk kvalifikation.
- En bachelorgrad i et forretnings- eller ledelsesrelateret fag er normalt påkrævet. Dette program er ikke rettet mod dem, der har en bachelorgrad specifikt i marketing. Hvis du gør det, vil vi i stedet anbefale vores Masters by Research
- Kandidater med grader inden for samfundsvidenskab, kommunikation, public relations og medier eller kunstrelaterede områder vil også blive overvejet
- Dem med en meget god Honours -grad på andre disciplinære områder vil blive overvejet, forudsat at de har studeret en grad med noget marketingrelateret indhold
- Ansøgninger fra modne studerende med betydelig marketingledelseserfaring eller acceptable faglige kvalifikationer vil blive overvejet individuelt
Understøtter din ansøgning
- Relevant erhvervserfaring er ikke påkrævet, men kan øge dine chancer for accept.
- Præference vil blive givet til dem med karakterer over minimumskravene på grund af stærk konkurrence om pladser på dette program.
Engelsk sprogkrav
Du skal demonstrere engelsksprogede kompetencer på et niveau, der gør dig i stand til at lykkes i dine studier, uanset din nationalitet eller bopælsland.
Vi accepterer følgende engelsksprogede kvalifikationer i de angivne karakterer:
IELTS (International English Language Testing System): 7,0 (mindst 6,0 i hver sektion)
- TOEFL (Test af engelsk som fremmedsprog) iBT (inklusive Special Home Edition): i alt 100 (mindst 20 i hver sektion)
- CAE og CPE: i alt 185 (mindst 169 i hvert modul)
- Trinity ISE (Integrated Skills in English): ISE III med et pas i alle fire komponenter
- LanguageCert International ESOL: C1 Expert - Overordnet godkendt med et pas i hver komponent
Studieoversigt
Vores MSc i marketing vil give dig en teoretisk forståelse af forbrugeradfærd, marketingundersøgelsesmetoder og marketingstyring samt kompetence og kreativitet til at anvende denne viden i virkelige markedsføringssituationer.
Programstruktur
Dette program løber i et studieår, der starter i midten af september og slutter i august. Ved programmets start studerer du obligatoriske kurser, der gennemføres i semester et. Det er det fundament, som hele MSc bygger på og sikrer et fælles vidensgrundlag på tværs af de forskellige områder.
For at give dig en idé om, hvad programstrukturen og kurserne kan bestå af, beskriver nedenstående oplysninger strukturen og kurserne for dette program i 2021/22.
Semester 1. september – december
Obligatoriske kurser
- Forbrugeradfærd
- Analyse af marketingbeslutninger
- Marketingforskning
- Principper for marketingledelse
Semester 2. januar – maj
Obligatorisk kursus
- Marketingapplikationer
Valgkurser
Vælg 3
- International marketingstrategi
- Marketingkommunikation
- Marketing i en digital verden
- Markedsføring af tjenester
- Forståelse af mærker
Sommer. Juni - august
- Afhandling
Læringsresultater
Målrettet mod kandidater fra en generel forretnings- eller ledelsesrelateret disciplin, har programmet til formål at producere kritiske, reflekterende marketingfolk og understreger integrationen af teori og praksis med de færdigheder og viden, der kræves af arbejdsgiverne.
Viden og forståelse
Ved afslutningen af programmet vil eleverne kunne:
- Evaluer kritisk de centrale analytiske rammer og værktøjer, der bruges i marketing
- Anvend vigtige marketingteorier, rammer og værktøjer til at løse marketingproblemer
- Brug oplysninger om virksomhedens eksterne og interne marketingmiljø til at identificere og prioritere passende marketingstrategier
- Udøv kritisk dømmekraft gennem engagement og refleksion med eksisterende marketinglitteratur og nye udviklinger i marketingmiljøet
- Evaluer kritisk marketingfunktionen og den rolle, den spiller for at opnå organisatorisk succes både i kommercielle og ikke-kommercielle miljøer
- Evaluer og handle ud fra de etiske og miljømæssige hensyn, der er knyttet til marketingaktiviteter
Kandidatattributter
Ved afslutningen af programmet vil eleverne kunne:
- Identificer, definer og analyser problemer og identificer eller opret processer til at løse dem
- Udøv kritisk dømmekraft for at skabe en ny forståelse
- Vurder den eksisterende forståelse kritisk og erkend behovet for regelmæssigt at udfordre al viden
- Identificer og anvend nye ideer, metoder og tankegange
- Reager effektivt på ukendte problemer i ukendte sammenhænge
- Advance begrundede og faktuelt understøttede argumenter effektivt i skriftligt arbejde og mundtlig præsentation
- Arbejd effektivt med andre og udnyt deres forskellige tænkning, erfaring og færdigheder
- Identificer og evaluer sociale, kulturelle, globale, etiske og miljømæssige ansvar og spørgsmål
- Demonstrere færdigheder i tidsstyring
Karriereudvikling
Marketing kandidater fra University of Edinburgh er meget eftertragtede globalt. Vores dedikerede elevudviklingsteam inden for handelshøjskolen vil være en integreret del af din elevoplevelse fra dag ét. Vi er her for at hjælpe dig med at blive rustet til at maksimere dit potentiale på det globale marked.
Graduate Beskæftigelse
MSc i marketing giver de studerende en dybdegående og afbalanceret undersøgelse af marketingdisciplinen. Det sigter mod at producere kritiske, reflekterende praktikere til en række destinationer, herunder handel, offentlig sektor og akademiske institutioner.
Programmet kan føre til en lang række roller, herunder
- Reklame ledere
- Brandchefer
- Digitale marketingledere/direktører
- Markeds-/dataanalytiker
- Marketing fundraisers
- Mediechefer
- PR -ledere
- Salgsdirektører
Ranglister
- 11. på QS World Rankings for Marketing 2019
- 20. på QS World University Rankings 2020
Indlæggelser
Læreplan
Semester 1
September–December
Compulsory courses
- Consumer Behaviour
- Digital Marketing
- Marketing Research & Data Insights
- Principles of Marketing Management
Semester 2
January–May
Compulsory courses
- Marketing for Net Zero
- Markedsføring: Teori og anvendelse
Option courses
Choose 3
- International Marketing Strategy
- Marketing Communications
- Marketing of Services
- Understanding Brands
Summer
May-August
Dissertation
Details of the Dissertation
Ranglister
Rankings
- 16 i QS Marketing Master's Rankings (2025)
- 27 i QS Global University Rankings (2025)
Programresultat
Aimed at graduates from a general business or management-related discipline, the programme aims to produce critical, reflective marketers and emphasises the integration of theory and practice with the skills and knowledge required by employers.
Knowledge and Understanding
By the end of the programme, students will be able to:
- Critically evaluate the key analytical frameworks and tools used in marketing
- Apply key marketing theories, frameworks and tools to solve Marketing problems
- Utilise information on a firm's external and internal marketing environment to identify and prioritise appropriate marketing strategies
- Exercise critical judgement through engagement and reflection with existing marketing literature and new developments in the marketing environment
- Critically evaluate the marketing function and the role it plays in achieving organisational success both in commercial and non-commercial settings
- Evaluate and act upon the ethical and environmental concerns linked to marketing activities
Graduate Attributes
By the end of the programme, students will be able to:
- Identify, define and analyse problems and identify or create processes to solve them
- Udøv kritisk dømmekraft til at skabe en ny forståelse
- Critically assess existing understanding and recognise the need to regularly challenge all knowledge
- Identify and apply new ideas, methods and ways of thinking
- Respond effectively to unfamiliar problems in unfamiliar contexts
- Advanced reasoned and factually supported arguments effectively in written work and oral presentation
- Work effectively with others, capitalising on their different thinking, experience and skills
- Identify and evaluate social, cultural, global, ethical and environmental responsibilities and issues
- Demonstrate skills in time management
Stipendier og finansiering
Applicants to the MSc in Marketing can apply for a range of scholarships both from the University and external organisations.
Programme and School scholarships
We are keen to recruit the very best talent from all over the world. To this end, several programme-based and School-funded Scholarships are available, as well as others which are generously sponsored by industry and alumni.
Other scholarships and funding
You may be eligible for scholarships from the University of Edinburgh or an external organisation.
Akkrediteringer
Karrieremuligheder
Karriereudvikling
Marketingkandidater fra University of Edinburgh er meget eftertragtede globalt. Vores dedikerede Student Development Team inden for Business School vil være en integreret del af din studerendes oplevelse fra dag ét. Vi er her for at hjælpe dig med at blive rustet til at maksimere dit potentiale på det globale marked.
Graduate Employment
Kandidatuddannelsen i marketing tilbyder de studerende en dybdegående og afbalanceret undersøgelse af marketingdisciplinen. Det sigter mod at producere kritiske, reflekterende praktikere til en række forskellige destinationer, herunder handel, den offentlige sektor og akademiske institutioner.
Programmet kunne føre til et væld af roller, bl.a
- Reklame Ledere
- Brand Managers
- Digital Marketing Managers/Executive
- Markeds-/dataanalytiker
- Markedsføringsindsamlinger
- Mediechefer
- Public Relations Managers
- Salgsdirektører