Keystone logo
Universitas Gadjah Mada
Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada (UGM) blev officielt etableret den 19. december 1949 som et nationalt universitet. Betragtet som et af de ældste universiteter i Indonesien, fungerer UGM som en søjle for pædagogisk opvågning i Indonesien og foregiver at være en forsvarer og formidler af Pancasila. Nu har UGM 18 fakulteter, en Postgraduate School (Magister og Doctoral) og en Vocational School. De fleste af fakulteterne i UGM består af flere institutter og uddannelser. Universitas Gadjah Madas akademiske aktiviteter kommer til udtryk i form af hjørnestenene i Tri Dharmas højere uddannelsesværdier bestående af uddannelse og undervisning, forskning og samfundstjeneste.

UGM har mere end 50.000 studerende, 1.212 studerendes præstationer, 2.635 intellektuelle egenskaber, 339 professorer, 606 lektorer, 839 adjunkter og 684 undervisere. UGM er blevet anset for at være et af de mest prestigefyldte universiteter i Indonesien, der implementerede et uddannelsessystem i verdensklasse for alle. Den særlige region Yogyakarta, hvor UGM er placeret, er en af ​​de mindste provinser i Indonesien og har været kendt som et center for javanesisk kultur såvel som et center for læring. Den har 3.689.000 indbyggere, hvoraf 511.000 bor i byen Yogyakarta. Dens betegnelse som et læringscenter er præget af eksistensen af ​​110 statslige og private uddannelsesinstitutioner med en studerende på over 300.000.

Vision og Mission

Vision At være et fremragende og innovativt universitet i verdensklasse gennemsyret af nationens kulturelle værdier baseret på Pancasila som statsideologi og dedikeret til nationens interesse og menneskelighed.

Mission At udføre uddannelse, forskning og samfundstjeneste samt bevarelse og udvikling af viden, der er fremragende og nyttig for samfundet

Indkvartering

For at bevare det bedste miljø for at opnå den bedste akademiske præstation tilbyder Universitas Gadjah Mada også indkvartering med fuld faciliteter til indskrevne studerende samt gæsteforelæsere fra andre universiteter med henblik på videnskabelige, kunstneriske og kulturelle udvekslinger, uddannelse, fakultetsgæster, studieprogrammer, institutioner og studiecentre, der er direkte eller indirekte relateret til universitetet.

Derfor tilbyder UGM 5 (fem) kollegieenheder (Darmaputera Baciro, Darmaputera Karanggayam, Ratnaningsih Bulaksumur, Ratnaningsih Kinanti og Ratnaningsih Sagan), som kan rumme mere end 1500 personer til permanent bolig og 5 (fem) har fundet deres midlertidige boliger, der endnu består af 2, der har 2 permanente boliger. (to) enheder af homestays, Wisma MM UGM , University Club Hotel og Wisma Kagama UGM .

Faciliteter

For at øge det akademiske samfunds velfærd på Universitas Gadjah Mada investerer vi løbende i nye og eksisterende faciliteter, uddannelse og teknologi. Når de er tilmeldt UGM , vil hver studerende være udstyret med en wifi-konto og studie-id-kort eller et internationalt studie-id-kort. Det vil være et obligatorisk identifikationskrav for at få adgang til alle tilbudte faciliteter.

Det akademiske miljø på UGM har adgang til vores biblioteker på alle fakulteter og afdelinger samt vores hovedbibliotek, som er udstyret med et komplet udvalg af trykte materialer, et computeriseret automatiseringssystem og IT-support, der giver besøgende fuld adgang til mere end 24.000 online tidsskrifter. Derudover har den studerende adgang til alle formelle og uformelle studieområder, spisesal og minimarked på alle fakulteter, 'sepeda kampus' for lokal transport inden for UGM , non-profit sundhedscentre (GMC Health Center), universitetshospitaler, universitetsture og rejser (Gamawisata) osv. Med hensyn til tjenester vil UGM tilbyde sit akademiske miljø et omfattende netværk af supporttjenester for at sikre, at den studerende kan få hjælp og rådgivning om alle aspekter af universitetslivet, herunder akademiske, personlige, økonomiske og praktiske behov.

Alle tilbudte faciliteter understøttes af et integreret IT-system, som tilbyder gode & integrerede IT-løsninger baseret på softwareudvikling og informationssystemer, rådgivning og udvikling af datakommunikationsinfrastruktur.

    Optagelse af kandidatstuderende på University of Gadjah Mada sker i henhold til universitetets regler. Optagelsen sker online via 3 kanaler; almindelig optagelse, partnerskabsoptagelse og international optagelse. Optagelsen sker to gange om året, i første semester (maj-juli) og andet semester (november-december).

    Ansøger Krav

    Almindelig (indonesisk)

    • Bacheloruddannelse af en beslægtet/godkendt hovedfag
    • Transskription med en minimum GPA på:
    • ≥2,50 ud af 4,00, for kandidater fra et A-akkrediteret program
    • ≥2,75 ud af 4,00, for kandidater fra et B-akkrediteret program
    • ≥3,00 ud af 4,00, for kandidater fra et C-akkrediteret program
    • Bacheloruddannelsens akkrediteringsbevis
    • Certifikat for akademisk potentialeprøve
    • Engelsk færdighedscertifikat
    • Anbefalingsbrev fra den tidligere underviser, chef
    • Sundhedscertifikat
    • Ansøgers projektion
    • Studietilladelse fra ansøgerens arbejdsplads
      • ≥2,50 ud af 4,00, for kandidater fra et A-akkrediteret program
      • ≥2,75 ud af 4,00, for kandidater fra et B-akkrediteret program
      • ≥3,00 ud af 4,00, for kandidater fra et C-akkrediteret program
      • Bacheloruddannelsens akkrediteringsbevis
      • Certifikat for akademisk potentialeprøve
      • Engelsk færdighedscertifikat
      • Anbefalingsbrev fra den tidligere underviser, chef
      • Sundhedscertifikat
      • Ansøgers projektion
      • Studietilladelse fra ansøgerens arbejdsplads

    Partnerskab (indonesisk)

    • Bacheloruddannelse af en beslægtet/godkendt hovedfag
    • Transskription med en minimum GPA på:
    • ≥2,50 ud af 4,00, for kandidater fra et A-akkrediteret program
    • ≥2,75 ud af 4,00, for kandidater fra et B-akkrediteret program
    • ≥3,00 ud af 4,00, for kandidater fra et C-akkrediteret program
    • Bacheloruddannelsens akkrediteringsbevis
    • Certifikat for akademisk potentialeprøve
    • Engelsk færdighedscertifikat
    • Anbefalingsbrev fra den tidligere underviser, chef
    • Sundhedscertifikat
    • Ansøgers projektion
    • Studietilladelse fra ansøgerens arbejdsplads
    • MoU for legatmodtageren
      • ≥2,50 ud af 4,00, for kandidater fra et A-akkrediteret program
      • ≥2,75 ud af 4,00, for kandidater fra et B-akkrediteret program
      • ≥3,00 ud af 4,00, for kandidater fra et C-akkrediteret program
      • Bacheloruddannelsens akkrediteringsbevis
      • Certifikat for akademisk potentialeprøve
      • Engelsk færdighedscertifikat
      • Anbefalingsbrev fra den tidligere underviser, chef
      • Sundhedscertifikat
      • Ansøgers projektion
      • Studietilladelse fra ansøgerens arbejdsplads
      • MoU for legatmodtageren

    International

    • Bacheloruddannelse af en beslægtet/godkendt hovedfag
    • Transskription med en minimum GPA på 3,00 ud af 4,00
    • Officielt foto i passtørrelse
    • Farvet scanning af pas (kun forside og side med personlige oplysninger)
    • Officiel akademisk udskrift, udstedt af din akademiske institution
    • Engelsk færdighedstest (IELTS/TOEFL ITP/TOEFL IBT-certifikat), minimumscore 500 eller tilsvarende. Scoren er højere, hvis den studerende tager en dobbeltgradskandidat (se kravene)
    • Personlig erklæring
    • Erklæring om økonomisk støtte
    • Anbefalingsbrev fra hjemmeuniversitetet
    • Studie-id-kort (fra hjemmet/tidligere universitet)

    Disse krav er nødvendige for at sikre, at fremtidige studerende er i stand til at opnå den tilsigtede kompetence for programmet. Programmet tager hensyn til ansøgerens uddannelsesmæssige baggrund for at garantere, at fremtidige studerende er i stand til at følge læringsprocessen. Ansøgere med en uddannelsesmæssig baggrund fra et religions- eller sprogfag må ikke ansøge, da det er inden for forskellige vidensområder inden for by- og regionalplanlægning. Ansøgere er ikke forpligtet til at tage en fagspecifik adgangsprøve. Efter udvælgelsen af dokumenterne skal ansøgerne gennemgå en samtale om ansøgerens viden om byplanlægning og deres rumlige evner.

    Optagelsesresultatet sendes via e-mail af DPP til alle ansøgere. Ansøgere, der ikke opfylder programmets krav, vil ikke blive optaget. Disse ansøgere kan genregistrere sig ved den næste planlagte optagelse. Ansøgere, der bliver optaget, vil modtage en akademisk orientering inden studieperioden begynder for at give de studerende grundlæggende viden om fysisk planlægning.

    Udvælgelsesproces

    Trin for trin

    • Studerende søger ind på programmet
    • Efter at have modtaget dine ansøgningsdokumenter vil Office of International Affairs (OIA) medlem og fakultetsmedlem behandle det til en udvælgelsesproces

    Ansøgere vil blive vurderet ud fra følgende kriterier:

    • Akademisk kompetence
    • Potentielt resultat, herunder bidrag til udviklingsresultater i dit hjemland
    • Professionelle og personlige lederegenskaber
    • Hvis du bliver udvalgt som en af UGM studenterkandidater, vil du modtage et tilbudsbrev (Letter of Offer, LO) via e-mail, der anmoder dig om at betale en ikke-refunderbar betaling for studieafgifter og eventuelle andre gebyrer.
    • Når betalingsprocessen er bekræftet af banken, vil OIA behandle dokumenterne til et acceptbrev (LoA)
    • Du vil modtage LoA og anden information relateret til de udbudte kurser, akademiske bestemmelser, studiekammerat mv
    • Kontoret for Internationale Anliggender ved UGM vil behandle ansøgningsdokumenterne til direktoratet for videregående uddannelse i Indonesien for at få en studietilladelse. Det tager normalt to måneder at få udstedt studietilladelsen
    • Når studietilladelsen er tilgængelig, vil OIA hjælpe dig med at arrangere godkendelse fra immigrationskontoret i Jakarta for et begrænset opholdsvisum (VITAS/Visa Tinggal Terbatas). Det vil tage mindst tre/fire måneder at arrangere både studietilladelsen og VITA's godkendelse
    • Derefter vil du modtage din VITAS (Visum for begrænset ophold/Visa Tinggal Terbatas) i din e-mail direkte fra OIA
    • Studerende med en opholdsvarighed på mere end 4 måneder skal behandle et VITAS (Student Visa)
    • Du skal kontakte OIA senest en uge efter din ankomst til Indonesien. Derudover vil du modtage andre instruktioner fra OIA til udfyldelse af dine opholdstilladelsesdokumenter af hensyn til din sikkerhed og bekvemmelighed.

    Studietilladelse

    Studietilladelse udstedes af Ministeriet for Forskning, Teknologi og Videregående Uddannelse, som bekræfter, at du har tilladelse til at studere i Indonesien. Det bør tage en til to uger at indsende en studietilladelse via ministeriets officielle hjemmeside (det kan ske tidligere, hvis der ikke er ufuldstændige/forkerte dokumenter). En studietilladelse er et af kravene for at ansøge om et Telex-visum, forlængelse af visum og forlængelse af ITAS.

    Telex Visa

    Visumautorisation eller telexvisum er et forhåndsgodkendelsesbrev fra det indonesiske generaldirektorat for immigration.

    Bopælsbrev

    Et hjemsted udstedes af din lokale landsby (Kelurahan), der angiver, at du midlertidigt bor på den nævnte adresse på kortet. Dette brev er et af kravene for at ansøge om en ny ITAS, ny SKTT og udvidet SKTT. For at få dette brev skal du have godkendelse fra din husejer, lederen af naboskabsfællesskabsenheden (RT & RW) og landsbychefen (Kelurahan).

    Midlertidigt opholdskort (SKTT)

    Et midlertidigt opholdskort (Surat Keterangan Tempat Tinggal/SKTT) er et identifikationskort udstedt af det lokale afdeling for befolknings- og civilregistrering (Disdukcapil). SKTT er et af kravene til ITAS-udvidelse.

    Brev om politiregistrering

    Politiets registreringsbrev (Surat Tanda Melapor/STM) er et brev, der udstedes af det indonesiske politi for at registrere udlændinges ophold i Indonesien. STM bruges til at forlænge studietilladelser, ansøge om en ny SKTT, forlænge SKTT og ansøge om kørekort.

    I forpligtelse til at være et universitet i verdensklasse forsøger Universitas Gadjah Mada at give den bedst mulige adgang for internationale studerende til at få stipendier. Gadjah Mada International Fellowship Program-stipendium tildeles udvalgte studerende (Fuldtids Masters Degree, Dual/Double Degree Masters, Full-time Doctoral Program). Dette stipendium dækker forsikringer, studieafgifter, levepenge, specialer og afhandlingsforskning, boliger osv. Udover at samarbejde med Ministeriet for Forskning, Teknologi og Videregående Uddannelser, Ministeriet for Undervisning og Kultur og andre institutioner; UGM giver studerende KNB-stipendium, JICA AUN/Seed-Net, Darmasiswa-stipendieprogram osv. Vi opfordrer kraftigt potentielle studerende fra lavindkomstlande til at ansøge om dette stipendium.

    Berettigelse

    1. Skal være optaget på kandidatuddannelsen eller ph.d.-uddannelsen (almindelig, undervises på Bahasa Indonesia) ved UGM for studieåret 2021/2022 (starter i august 2021)
    2. Have en bachelorgrad til kandidatuddannelsen eller en kandidatgrad til ph.d.-uddannelsen inden for ingeniørvidenskab, naturvidenskab, medicin/sundhed, geografi, landbrug, skovbrug, husdyrvidenskab, økonomi, jura, samfundsvidenskab og humaniora eller relaterede områder.
    3. Fremragende akademisk baggrund på bachelorniveau (GPA på mindst 3,0 på en 4,0 GPA-skala eller anden dokumentation, der beviser kandidatens tilstrækkelige akademiske kvalifikationer) for ansøgere til kandidatuddannelsen.
    4. Gode færdigheder i engelsk (TOEFL-score på mindst 400 for at ansøge om kandidatgrad eller 450 for at ansøge om en doktorgradsprogram
    5. Afhandlingsforslag til ph.d.-programansøger
    6. Angiv de nødvendige understøttende dokumenter

    Hvordan man ansøger

    Alle ansøgninger udføres online i UGM optagelsessystemet (admission. UGM .ac.id) ved at udfylde og uploade følgende dokumenter:

    1. Farvescanning af pas
    2. Farvescanning af pasomslaget
    3. Officielt foto i passtørrelse
    4. Kopi af akademiske optegnelser og eksamensbevis
    5. Curriculum vitae
    6. Erklæring om godt helbred fra ansøgerens læge
    7. Bevis på engelskkundskaber (ITP TOEFL, IBT TOEFL eller IELTS)
    8. Personlig erklæring (download skabelon fra denne hjemmeside)
    9. Motivations brev
    10. To akademiske referencer
    11. Afhandlingsforslag til ph.d.-programansøger

    Som et førende indonesisk universitet ønsker Universitas Gadjah Mada at fremme ekspertise inden for uddannelsesaktiviteter, forskning og samfundstjeneste med interesse for det indonesiske samfund og at deltage i indonesisk sociokulturel udvikling. Derfor sigter vi mod at udstyre den studerende med viden og færdigheder til at lykkes i deres valgte karriere på et konkurrencepræget globalt marked.

    Elevaktiviteter

    Universitas Gadjah Mada fokuserer ikke kun på akademiske og forskningsmæssige aktiviteter med bemærkelsesværdige præstationer, men støtter også sine indskrevne studerende i at deltage i 51 'Unit Kegiatan Mahasiswa - UKM' (studerendes aktivitetsenheder) og 8 forskellige fællesskaber for at udvikle studerendes kreativitet gennem direkte involvering.

    Som et rollemodeluniversitet leverer Universitas Gadjah Mada Student Community Service-Community Empowerment Learning, et obligatorisk program, der bør udføres af den bachelorstuderende svarende til 3 point. Det har til formål at skabe lighed i social velfærd i hele Indonesien. UGM sender alle sine integrerede studerende til 34 provinser i 4 perioder hvert år. Studerende opfordres til at styrke indonesere i behov for at udvikle, innovere og opbygge et bedre socialt miljø for alle indonesere.

    Campus kultur

    Studerende optaget på Universitas Gadjah Mada kommer fra alle provinser og byer i Indonesien, oversøiske lande og regioner i verden. Derfor er den kulturelle mangfoldighed, der er skabt, blevet integreret og eksisteret i harmoni som UGM 's identitet. Ved at bevare den traditionelle livsstil for hver region i Indonesien viser UGM dig et mini-Indonesien sammen med dets skikke, traditioner, interaktioner og kommunikationsstil.

    • Special Region of Yogyakarta

      Bulaksumur, Caturtunggal, Kec. Depok, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia

    Universitas Gadjah Mada