
MIM - Master i International Management - Fashion Management
VARIGHED
9 up to 36 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
CHF 33.600 *
STUDIEFORMAT
Blandet, Fjernundervisning, På campus
* price may be different based on location
Introduktion


Program duration: 9 up to 12 months, full-time
Program format: Full-time, Part-time, On-campus, Online, Hybrid
Program language: English
Degree awarded: Master in International Management (MIM)
Deadline: no deadline to apply
Locations: Amsterdam, Antwerp, Barcelona, Brussels, Geneva, Madrid, Milan, Tokyo, Zurich
Starting dates: 8
Program duration
Fuldtidsstuderende kan opnå en kandidatgrad i 1 akademisk år på 9 måneder, i alt 3 kvartaler af 20 point hver, eller inden for 12 måneder ved fordeling af arbejdsbyrden.
Deltidsstuderende kan opnå en kandidatgrad på 2 til 3 akademiske år, afhængigt af antallet af forsøgte kurser pr. kvartal, kursusvalg og kursusplanlægning. At gennemføre halvdelen af det typiske antal kurser svarer til det dobbelte af den typiske varighed af fuldtidsprogrammet. Jo mere fleksibel din arbejdstid er, jo flere kurser vil du kunne deltage i for hurtigere at blive færdig. Studerende betragtes som deltid, mens de forsøger 6 eller færre kurser pr. kvartal. Se undervisningsskemaoplysningerne på denne side for flere detaljer om tilgængelige kurser. Deltidsstudier er kun tilgængelige for studerende med nationalt pas eller opholdstilladelse.
Kick-start your studies up to 8 times per year
Students can choose between multiple starting dates in the fall, winter, spring, and summer of each academic year. Our modular course design and program structure allow for optimal further education planning.
Because of the program's flexible structure and modular design, multiple starting dates are available throughout the academic year in October, November, January, February, April, May, July, or August. All campuses follow the same academic calendar.

Study destinations
Students can transfer between campuses on a quarterly basis with guaranteed program compatibility. Our quarter-based academic calendar allows for a continuous study-abroad experience across Europe and Asia.
Our 9 global campus locations are based in Amsterdam, Antwerp, Barcelona, Brussels, Geneva, Madrid, Milan, Tokyo, and Zurich.
Our campuses are all located in the city center of several exciting destinations. Students are encouraged to transfer between campuses for one or more quarters, but may also choose a single campus as their destination of choice. Students who prefer shorter periods abroad can join our seminar courses taught by visiting professors at several of our campuses throughout the academic year.



Accreditation
Efter en vellykket gennemførelse af studiet modtager de studerende en international privat Master i International Management (MIM) med speciale i Fashion Management, tildelt af skolens hovedkvarter i Zürich, Schweiz, baseret på anbefaling fra fakultetet på de lokale campusser, hvor kreditter blev tjent.
Lær mere om vores MIM i Fashion Management:
- Visit us on-campus
- Join a trial class
- Schedule an individual (virtual) appointment
- Join a local campus info session: upcoming info sessions – United International Business Schools (UIBS)
Join one of our upcoming Graduate/Master program webinars!
Sign up here: upcoming graduate/master webinars – United International Business Schools (UIBS)
Læreplan

Undervisningsskema
Kurserne er tilgængelige i forskellige formater, herunder:
- Dagkurser, typisk mellem 8:30 og 18:30
- Seminarkurser med gæsteprofessorer på to eller flere sammenhængende dage
- Online- og fjernundervisningskurser tilgængelige 24/7
- Private kurser
- På visse campusser også aftenkurser , typisk fra kl. 19.00 til 22.00 og weekendkurser , typisk om lørdagen , eller en hvilken som helst kombination i blandet format .
Kurserne er normalt planlagt i sessioner af 3 timer hver. Få kontakt med en optagelsesrådgiver , eller se kursusplanlægningen, når du er tilmeldt for at finde ud af mere om kursustilgængelighed i bestemte formater i løbet af det akademiske år og på vores forskellige campusser.
Programkrav
Strukturen af vores fleksible uddannelser er baseret på den amerikanske model for videregående uddannelse , hvilket giver studerende mulighed for at vælge deres kurser (med nogle begrænsninger) baseret på:
- Programkrav
- Tidligere undersøgelser
- Aktuelle interesser
- Fremtidige ambitioner
Hver af vores programmer har forskellige "Program Requirements" , som skal være opfyldt ved afslutningen af studierne. Når et minimum antal kurser er gennemført, eller et minimum antal point er blevet optjent i hver kategori af disse programkrav , kan en anmodning om eksamen indsendes.
Programkrav
Kurser | Europæiske Credits (EC) | |
Kurser fra Fashion Management klyngen | 6 ud af 8 | 12 |
Kurser fra Marketing Management klyngen | 2 ud af 4 | 4 |
Kurser fra Økonomistyringsklyngen | 2 ud af 4 | 4 |
Kurser fra Human Resource Management klyngen | 2 ud af 4 | 4 |
Kurser fra Supply Chain Management klyngen | 2 ud af 4 | 4 |
Business Skills kurser | 2 ud af 4 | 4 |
Valgfag | 8 | 16 |
Subtotal | 24 | 48 |
Afsluttende projekt |
| 12 |
Total | 60 |
Kurser i Fashion Management
- FAS5001 - Anvendte Fashion Strategies (2)
- MAR5004 - Anvendte Retail Strategies (2)
- MAR5006 - Anvendt Brand Management (2)
- FAS5101 - Omfattende Cases i Fashion Management (2)
- OPE5002 - Event Management i praksis (2)
- FAS5002 - Fashion Etik (2)
- FAS5000 - Fashion Innovation og Entrepreneurship (2)
- FAS5003 - Fashion Management in Practice (2)
- FAS5201 - Graduate Research Project i Fashion Management (2)
- BUS5004 - Innovation og iværksætteri (2)
- MAR5010 - Luksusforvaltning (2)
- MAR5012 - Produktstyring (2)
- MAR5512 - Anvendt produktstyring (2)
Indlæggelser
Galleri
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Stipendier er begrænset tilgængelige i form af en gebyrreduktion af de samlede programgebyrer. Studerende kan ansøge om et stipendium baseret på tidligere akademisk merit (minimum gennemsnitskarakter på 80% eller mere). Stipendier er kun tilgængelige for fuldtidsstuderende på campus. Kontakt vores optagelsesafdeling direkte for mere information.
Ranglister
UIBS er blevet rangeret i Tier One af CEO Magazine Global MBA Rankings 2024 , hvilket placerer blandt de bedste programmer i Europa. Vores online MBA har #14-positionen på verdensplan, hvilket afspejler dens ekspertise inden for digital læring. Derudover er UIBS med i 2024 Global DBA Listing, hvilket styrker vores lederskab inden for ph.d.-økonomiuddannelse. Vi er også stolte af at blive anerkendt af QS Stars for vores enestående præstation inden for undervisning, online læring, forretningsstudier og beskæftigelsesegnethed, hvilket understreger vores forpligtelse til akademisk ekspertise og innovation.


Programresultat
Efter vellykket gennemførelse af studiet modtager de studerende en international privat Master i Fashion Management- grad tildelt af skolens hovedkvarter i Schweiz , baseret på anbefaling fra fakultetet på de lokale campusser, hvor der blev opnået merit, og efter anbefaling fra skolens akademiske råd . Lær mere om skolens akademiske grader .
Vores Master in Fashion Management -program er programmatisk akkrediteret af det USA-baserede Accreditation Council for Business Schools and Programs (ACBSP) . Dette program blev også oprindeligt modelleret efter vores Master of Business Administration (MBA) uddannelse, der er programmatisk akkrediteret af det EU-baserede European Council for Business Education (ECBE) . Lær mere om skolens akkreditering .
Karrieremuligheder

Karriereforberedelse og jobplacering
Vores karriereafdeling støtter vores studerende i at planlægge deres karriereveje ved at:
- afholdelse af flere karriereseminarer
- giver mulighed for at møde erhvervsfolk, der er interesserede i at rekruttere
- vedligeholde job- og praktikopslag på vores karriereportal
Vores uddannelser er designet til at imødekomme kravene fra en bred vifte af erhvervserhverv. Studerende hjælpes også med at finde attraktive praktikpladser og job hos lokale såvel som multinationale virksomheder og organisationer. Derudover gennemgår vi også vores studerendes CV'er og giver nyttige tips til jobsamtaler .
Dedikerede karriereservices
Ved hjælp af vores dedikerede karrieretjenester og vores online karrierecenter får studerende og alumner den karrierestøtte, de har brug for, for at hjælpe deres professionelle karrierer i gang.
Vores dedikerede karriereafdeling arrangerer relevante karriereseminarer og gæstetalerarrangementer på kvartalsbasis, og vores online karrierecenter giver 24/7 adgang til de seneste jobtilbud og praktikmuligheder samt en bred vifte af videoer og artikler med nyttige tips og råd.
Professionelle karriereperspektiver
Vores professionelle uddannelser forbereder de studerende til en bred vifte af erhverv på tværs af forskellige brancher. Vigtigt at bemærke er, at vores programmer ikke sigter mod adgang til regulerede erhverv eller offentlig beskæftigelse. Mens adgangen til statsansættelser kan være begrænset på grund af den private karakter af vores grader, arbejder flere alumner for offentlige myndigheder i en række stillinger.
Levering af programmer
Programvarighed
Fuldtidsstuderende kan opnå en kandidatgrad i 1 akademisk år på 9 måneder, i alt 3 kvartaler af 20 point hver, eller inden for 12 måneder ved fordeling af arbejdsbyrden.
Deltidsstuderende kan opnå en kandidatgrad på 2 til 3 akademiske år, afhængigt af antallet af forsøgte kurser pr. kvartal, kursusvalg og kursusplanlægning. At gennemføre halvdelen af det typiske antal kurser svarer til det dobbelte af den typiske varighed af fuldtidsprogrammet. Jo mere fleksibel din arbejdstid er, jo flere kurser vil du kunne deltage i for hurtigere at blive færdig. Studerende betragtes som deltid, mens de forsøger 6 eller færre kurser pr. kvartal. Se undervisningsskemaoplysningerne på denne side for flere detaljer om tilgængelige kurser. Deltidsstudier er kun tilgængelige for studerende med nationalt pas eller opholdstilladelse.
Undervisningsskema
Kurserne er tilgængelige i forskellige formater, herunder:
- Dagkurser typisk mellem 8:30 og 18:30.
- Seminarkurser med gæsteprofessorer på to eller flere sammenhængende dage.
- Online- og fjernundervisningskurser tilgængelige 24/7.
- Private kurser.
- På visse campusser er aftenkurser typisk fra 19.00 til 22.00 og weekendkurser typisk om lørdagen .
- Enhver kombination i et blandet format .
Kurserne er normalt planlagt i sessioner på 3 timer hver . Få kontakt med en optagelsesrådgiver, eller se kursusplanlægningen, når du er tilmeldt, for at finde ud af mere om kursustilgængelighed i specifikke formater i løbet af det akademiske år og på vores forskellige campusser.