
Kandidat in
Master i spildesign Universal Arts School

Introduktion
Lær de teknikker og den viden, der er nødvendig for at designe indholdet og reglerne, der former ethvert videospil, brætspil eller seriøst spil. Fra fasen med at generere ideen til fasen med produktion og lancering.
Vi lærer at analysere systemer og mekanik, der gør dine yndlingsspil sjove, vi udvikler vores egne funktionelle prototyper og vi lærer at skabe et miljø, hvor vores spillere kan fordype sig i timevis.

Du kan træne på tre forskellige måder:
- På stedet: Undervisningen foregår 3 timer om dagen fra mandag til torsdag på vores faciliteter.
- Telepresence: Studerende forbinder live med læreren og deres klassekammerater fra mandag til torsdag 3 timer om dagen. Når undervisningen er overstået, hænger de ud på den virtuelle campus for at se dem igen så mange gange som nødvendigt.
- Online: Studerende har fri tid til at få adgang til de klasser, der er optaget og uploadet af lærerne hver dag, og de har en ugentlig times vejledning hos læreren for at besvare eventuelle spørgsmål, de måtte have.
dagsorden
Videogames historie
- Oprindelse første videospil
- Virksomhedsudvikling
- Nøgletal og deres indflydelse på sektoren
- Hardwareudvikling og konsekvenser
- Generationer af spilkonsoller og platforme
- Videospilskrise
- Formaternes krig
- Markedsudvikling
- Udviklingen af spillerprofilen
- Opfattelse og social indflydelse
- Udvikling af måden for salg og distribution
- Konkurrence og evolution
- Nuværende og fremtidige distributionssystemer
fortælling
- Fortællende grundlæggende elementer i videospil
- Historie vs. fortælling og interaktion
- Typer af dissonanser i videospil
- script
- At skabe atmosfære og æstetik
- Indlejret fortælling
- Spillerfortælling
- Karakteroprettelse
- Miljøet og dets muligheder
- Afspilleren og kameraet
Grundlæggende om videospil
- definition
- Magisk cirkel
- Typologi af regler og konsekvenser
- Konflikt som et værktøj
- Åbne og lukkede systemer
- mekanisk
- Emerging systems
- Systemdesign
- Afspillertyper
- Grundlæggende genrer og undertyper
- Kulturel modstand
- Formelle elementer
- Oprettelse af en GDD
- Basisprototype
- Spillerpsykologi
- Samarbejdsproduktion og uskrevet social norm
- Spilsprog
- Betingelse af spillet på platformen
- Vejledninger til videospil
Spilfølelse
- Udfordring / belønning / frustrationscykler
- Omfangsdefinition og iteration
- Handlinger og konsekvenser
- Se og føl
- Design efter mål
Niveau design
- Grundlæggende rumskabelse
- Opret naturlige miljøer i 3D-miljøer
- Taster til niveaudesign til platformspil
- Taster til niveaudesign til strategispil
- Taster til niveau design for FPS
- Taster til niveaudesign til puslespil
Videogameøkonomi
- Principperne om spilbalance
- upartiskhed
- symmetri
- asymmetri
- arketyper
- Hænder og kast
- Træksystemer
- statistik
- Udfordring og succes
- Optimale beslutninger
- Færdighed vs. sandsynlighed
- Motoriske eller intellektuelle færdigheder
- Konkurrence og samarbejde
- Strategier på lang og kort sigt
- Anvendelse i strategispil
- Anvendelse i platformspil
- Anvendelse i FPS-spil
Produktion og planlægning
- Opgiftsestimering og budgettering
- Kalenderberegning og styring
- adræt
- Udgivelsesdatoer
- Gennemførelsesmålinger
Programmering til teknisk prototype-basis
- Algoritme-principper
- Grundlæggende grundlæggende programmering
- Data containere
- Kontrolstrukturer
- matrixer
- funktioner
- korutine
- Begivenheder
- Objektorienteret programmering
- Grundlæggende koncepter for logikken i udførelsen af et videospilsmotor
- Persistens og datastrukturer
- Motorkollisioner og fysik
- Compiler og debug
- Karakteropsætning, bevægelse og mekanikimplementering
- Import og implementering af animationer i motor
- Tilstande maskiner og tavler
- Grundlæggende AI og navigation
- UI-programmering
- Opbygningsproces
markedsføring
- Principper for kommunikation
- Køberperson og kanaler
- Kundekøb og samfundsopbygning
Pengeindtægter og finansiering
- Game pitch
- Kommunikationsplan
- Markeds- og platformanalyse
- Finansieringsmetoder
- Brugeranalyse
- Skuespillere og handler med distributører og platformejere
Oprettelse og analyse workshop "Workshop"
- Analyse af brætspil og videospil på:
- mekanisk
- Spilfølelse
- vuggende
- Mønstre og sjov
- Handlingsindstillinger
- Optimale strategier
- Belønningssystemer
- Statistikberegning
- Informationsstyring
- DLC'er og spiloplevelsen
- Strategier på lang og kort sigt
- Konsekvenser af handlinger på åbne systemer
- Dekonstruktion af spillereglerne
- Gendannelse og konsekvenser af regler
- Samarbejdsdesign
- Samarbejdende blinde design
Acceleratormodul
Forproduktion af projektet
- Konstruktion af projektets rørledning
- Rørledningstrukturering med Shotgun
- Opgavesporing
- Optimer Gantt-diagrammet
- Produktivitetsparameterisering
- Timingopgave og holdmilepæle
- Sporing af produktionsfaser
- Cloudforbindelse Desktopoplevelse personligt og online
- Online projektvisualisering
- Share management
- Feedback på skærmen
- Multitasking-gennemgang
- Reduktion af usikkerhed i produktivitetsanalyse
- SCRUM metodelæring
produktion
- Kalenderberegning
- Gennemførelsesmålinger
- Test
- Kvalitetssikring
- Game pitch
- Marketingplan
Start - prelaunch
- Markedsevaluering for afgangsdato
- Forberedelse til lancering
- Pitch forberedende
- Præsentation ved arrangementer
- Projektpræsentation domstol
- Præsentation for offentligheden

Lærere med reel erfaring
Toplærere
Toni Abellán
- Programmerer og spildesigner
- Programmerer med mere end 6 års erfaring fandt sin lidenskab inden for videospildesign. Medskaber af Jelly, Highway to galaxy, Pump the Samurais og UF Project. Nuværende præsident for AEV, Association of Students of Video Games. Hans seneste værker har været i projekter for Immersium Studio, en opstart dedikeret til seriøse spil og VR- og AR-oplevelser.
Fernando Carrión
- Spilleproducent, projektleder
- Senior spilproducent og projektleder har arbejdet i virksomheder som King Digital Games (Activision / Blizzard Group), Black Maria Animation Studios, Cartoon Production, Toon Factory eller Aventuras AD. Han har undervist ved UIC - Barcelona og CEU San Pablo i Valencia og har koordineret og instrueret digitale kreative begivenheder som Digital Jove (GVA-IVC), Madrid Transmedia Living Lab eller Quirino Congress of Ibero-American Animation, mellem andre.
Oplev vores eksklusive Accelerator-program
Sidste år vil du nyde vores 9-måneders accelerationsprogram, der tilbyder rådgivning og uddannelse, der er nødvendig til udvikling af alle former for iværksætterprojekter. Udnyt vores Know-how og alle vores faciliteter. Afslut din træning med et vellykket projekt og en professionel demo-rulle.
Arbejd i et rigtigt studie
I de ni måneder med accelerator vil du arbejde på et rigtigt projekt, et projekt med dets mål, dets timinger, dets frister som i et ægte produktionsselskab. Du vil vide, hvordan du arbejder i et videospil eller et biografudviklingsstudie, der laver et rigtigt projekt, dit projekt.
Din egen opstart
Vil du udvikle dit eget projekt? Hvis du har en god idé her, kan du udføre den. Eller hvis ikke, kan du altid deltage i de mange ideer, vi foreslår og lancerer os, hvad enten det er som grafisk designer, modellerer, programmør osv.
Rigtige udgivere
Hovedmålet er, at projekterne ser lyset. Derfor har vi forskellige finansierings-, distributions- og promoveringssystemer som PlayStation Talents, der finansierer projekter på op til € 200.000
Professionel tilsyn
Fordi vi ved, at det er svært at arbejde alene og uden tilsyn. Derfor tæller acceleratorens studerende fra den første dag ved hjælp af vores lærere og fagfolk, der vil føre tilsyn med og yde konstant hjælp til udviklingen af projektet.
Tilpassede installationer
At arbejde hjemme er meget behageligt, men det er ikke frugtbart, det ved vi alle sammen. I vores faciliteter arbejder du med dit team i et professionelt miljø, med et mødelokale, et spillelokale, mad / drikke maskiner og alle tjenester fra en virksomhed i sektoren.
Tværfagligt team
Du vil arbejde med meget forskellige karriereelever. Eksperter inden for videospil, spildesign, programmering, 3D-modellering, animation, biograf, koncept, alt sammen arbejder som et team og danner et link til fremtidige projekter og ideer.
Ledige stillinger
Vi tager os af personligt søgning og styring af jobtilbud, der kan passe til vores studerendes situation og præference, både nationalt og internationalt.
Demo hjul
Og alt dette, så du har en professionel demo-rulle, en bestemt demo-rulle til det job, du vil udvikle, som du kan vedhæfte i dit følgebrev eller genoptage, som vi forsikrer dig om at åbner alle døre til din professionelle fremtid.
Tilmeld dig gratis på vores Virtual Campus
Den mest avancerede campus i verden
Vi er den eneste skole, der har åbnet vores campus for hele verden. Tusinder af mennesker, studerende eller ej, har adgang til vores intranet dagligt for at se videoer, tutorials, foredrag, demoer, udføre missioner og generelt for at interagere med andre studerende og fagfolk i sektoren. En hel virtuel verden venter på dig med uendelige muligheder.
- Opret din avatar
- Tilpas dit værelse
- Erhvervsuddannelse
- Niveau op
- Tal med dine klassekammerater
- Konferencer og webinarer
- Øvelser og hjemmearbejde
- HD-videoer