Interuniversity Master i mobil kommunikation og digitalt indhold
Universidad de Murcia
Nøgleinformation
Campus placering
Murcia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Blandet
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.280 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* € 3671,32: internationale studerende. De data, der vises på denne side, er ikke officielle, kun vejledende. For mere information kontakt sekretariatet for det tilsvarende center.
Introduktion
Master-fil
Undervisningscenter: | Fakultet for kommunikation og dokumentation |
Type undervisning: | semipresencial |
sprog: | spansk |
varighed: | Et år |
ECTS-point: | 60 |
titel: | Interuniversity Master i mobil kommunikation og digitalt indhold |
Stipendier, tilskud og mobilitet: | National / International |
Pris pr. Kredit: |
|
begrundelse
I det sidste årti har den traditionelle mediesektor været udsat for en perfekt storm, hvor forskellige former for krise konvergerer: finansiering, indholdsformater, annonceinvesteringer, ledelsesmodeller, forretningsmodeller osv. Udviklingen af digitale medier og indhold (online, på dedikerede enheder og / eller mobile enheder) udgør i denne sammenhæng relevante udfordringer for institutionernes (medierne) og professionelle (journalister, annoncører, kommunikatorer ...) hvis sociale relevans er uden tvivl.
I henhold til den seneste rapport om informationssamfundet i Spanien (2013) har to ud af tre brugere af information og indhold allerede adgang til dem via digitale enheder. Næsten halvdelen af den tid, som den gennemsnitlige bruger bruger dagligt på indholdsforbrug, gør det gennem mobile digitale skærme, og i 2012 blev Spanien det EU-land med den største flåde af avancerede mobile enheder. Paradoksalt nok er perioden med størst efterspørgsel efter indhold (nyheder, underholdning, social forbindelse) også den periode, hvor forretningsmæssige, forretningsmæssige og mediestyringsmodeller er størst på ubestemt tid.
Kort sagt skal alle kommunikationsaktører tilpasse sig det digitale miljø: virksomheder, fagfolk, brugere, reklamebureauer osv. I denne transformationsproces spiller økosystemet for mobilkommunikation en stadig vigtigere rolle som en forstærker af processer initieret på det konventionelle internet (integration af indhold og sociale netværk, stigningen i økonomien med personlig information) og som en motor til specifikke transformationer. (personalisering, geolocation, nye distributionskanaler, nye forretningsmodeller osv.).
Ændringerne, der stammer fra det digitale miljø, repræsenterer således på den ene side et enestående forskningsområde og på den anden side et specifikt uddannelsesfelt ud over de traditionelle kommunikationsstrukturer og formater, der udgør størstedelen af uddannelsestilbudet inden for dette felt. .
Samtidig sætter det digitale miljø med sin karakteristiske alsidighed og overkommelige omkostninger en horisont med stort potentiale for eksperimentering, innovation, selvstændig erhvervsliv og iværksætteri.
kompetencer
Ud over de generelle kompetencer i den interuniversitet-kandidatgrad i mobil kommunikation og digitalt indhold, der er specificeret i den spanske kvalifikationsramme for videregående uddannelser, er følgende specifikke kompetencer for graden (CET):
- Kend og forstå arten, udviklingen og konteksten for de produktive aktører i økosystemet med digitalt indhold.
- Analyser og anvend kontekstmæssigt de særlige træk ved de nye digitale indholdsformater, deres forretningsmodeller og distributionskanaler, såvel som deres integration med andre formater og platforme.
- Kend og forstå arten og udviklingen af digitalt indhold i det mobile kommunikationsøkosystem: dets aktører, formater, strukturer og forbrugerscenarier.
- Forstå og analysere de aktuelle transformationer af det strategiske, reklame- og brandkommunikationssystem, der stammer fra udviklingen af det digitale og mobile miljø.
- Kend og kreativt anvende de teknologiske bidrag fra mobilitet til innovation inden for digitalt indhold.
- Antag den strategiske værdi af forvaltningen af personlige oplysninger i implementeringen af tjenester, der er forbundet med digitalt og mobilt indhold, såvel som deres anvendelse på forretningsmodeller og formidlingskontrolmodeller.
- Kend og evaluer oprettelses- og formidlingsmiljøer (platforme) til mobilt indhold såvel som de involverede værktøjer, processer, ressourcer og omkostninger.
- Differentier og effektivt bruger aktuelle værktøjer og software til redigering, postproduktion og formidling af digitalt indhold.
- Afgræns, analyser og udsæt med videnskabelige strengprocesser, fænomener og tilfælde inden for nyt digitalt indhold og mobil kommunikation.
- Forstå, evaluere og diskutere relevante oplevelser i udviklingen af projekter og tjenester til mobilt digitalt indhold.
ph.d.-profil
Den studerende vil have specialiseret viden om (a) markedet for digitalt indhold (struktur og transformation af indholdsindustrierne fra udvikling af digital og mobil kommunikation, nye spillere, forretningsmodeller, distributionskanaler, nye reklamemodeller, lovgivningsmæssige rammer osv.), (b) nye indholdsformater og kreative strategier (transmedia-integration, multiscreen, integration i sociale netværk osv.) og (c) værktøjer og teknologier (sprog, platforme og værktøjer til oprettelse af digitalt indhold med særlig opmærksomhed på mobile enheder) samt nye teknologier til merværdien af digitalt indhold (geolocation, augmented reality, profilstyring, målrettet annoncering osv.). Denne profil muliggør iværksætteri inden for kommunikation, integration i digitale medieteams og forskning inden for digitalt indhold og kultur.