PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Universidad de Murcia Master i europæisk sammenlignende litteratur
Universidad de Murcia

Master i europæisk sammenlignende litteratur

Murcia, Spanien

1 Years

Spanish

Fuldtid

23 Apr 2025

Sep 2025

EUR 2.280 / per year *

På campus

* € 3671,32: internationale studerende. De data, der vises på denne side, er ikke officielle, kun vejledende. For mere information kontakt sekretariatet for det tilsvarende center.

Introduktion

Universitetets kandidatgrad i sammenlignende litteratur er udtænkt som en indledende kandidatgrad i forskning i litterære studier af europæisk tradition. Master foreslås som en måde at specialisere den allerede uddannede studerende i den teoretiske og metodologiske viden om sammenlignende litteratur og i europæiske litterære studier. I den første dimension med særlig vægt på de teoretisk-kritiske strømme og metodologiske tilgange med større gyldighed og aktuelle indflydelse.

I sin udvikling er masteruddannelsesplanen udtænkt som en støtte til den historiske viden om den europæiske litterære tradition gennem studiet af forskellige litterære traditioner i deres indbyrdes forbindelse, det vil sige som netværk af fluid transversalitet og gensidig indflydelse.

Programmet forfølger følgende generelle mål for titlen:

  • Træne den studerende i studiet af europæiske litterære traditioner, forstået ikke som en tilføjelse til parallelle historier, men som et netværk af indbyrdes sammenhænge. Til dette påvirker de tilbudte kurser perioder, genrer, temaer eller teoretiske begreber med størst fremskrivning og indflydelse i europæisk kultur. Dette forfølger en bred og systematisk forståelse af studieretningen, som derefter tillader specialisering.
  • Fremme viden om de vigtigste tendenser inden for litteraturteori og deres anvendelse på analysen af den litterære kendsgerning og kulturelle fænomener. Dette søger ajourført uddannelse, der er fokuseret på de seneste bidrag (ofte også mere komplekse og sofistikerede) fra området kritisk teori og litteraturteori.
  • Træne studerende i protokoller fra litterær forskning: udarbejdelse og bibliografisk gennemgang, formulering af speciale og arbejdshypoteser, argumentation og styring af primære og sekundære kilder.
  • Træne forskere, der er i stand til at håndtere den mest aktuelle viden, teorier og metoder i litterære studier til at producere kvalitetsundersøgelser, i form af kritiske studier, der tillader fremme af viden inden for området sammenlignende litteraturstudier.
  • Set ud fra færdighedssynet vil de studerende søge at skabe en kritisk og streng holdning til de forskellige metodologier og skoler, der nærmer sig litteraturstudiet. Målet vil være, at den studerende ikke kun er i stand til at anvende de mest passende metodologiske og konceptuelle værktøjer til deres forskning, men også vide, hvordan de kan skelne mellem deres grænser og problemer.

Master-fil

Undervisningscenter: Bogstaver fakultet
Undervisningsform: Personligt
Sprog: spansk
Varighed: Et år
ECTS-point: 60
Kvalifikation: Kandidatgrad i sammenlignende europæisk litteratur
Pris pr. kredit:
  • I 1. tilmelding: € 37,11
  • I 2. registrering: € 60,32
  • I 3. registrering: € 69,59
  • I fjerde eller på hinanden følgende: € 69,59

begrundelse

Universitetets kandidatgrad i sammenlignende litteratur er udtænkt som en indledende kandidatgrad i forskning i litterære studier af europæisk tradition. Mesteren foreslås som en måde at specialisere den allerede uddannede studerende i den teoretiske og metodologiske viden om sammenlignende litteratur og i europæiske litterære studier. I den første dimension med særlig vægt på de teoretisk-kritiske strømme og metodologiske tilgange med større gyldighed og aktuelle indflydelse. I sin udvikling er masteruddannelsesplanen udtænkt som en støtte til den historiske viden om den europæiske litterære tradition gennem studiet af forskellige litterære traditioner i deres indbyrdes forbindelse, det vil sige som netværk af fluid transversalitet og gensidig indflydelse.

Mesteren tillader at uddybe evnen til at analysere litterære tekster med opmærksomhed på dets formelle, historisk-kontekstuelle og konceptuelle elementer. Ligeledes vil det udvikle fakulteterne til at identificere problemer og studieremner og vælge det kritiske perspektiv, der giver dem mulighed for at blive forstået og udforsket med større ydeevne. Til sidst introducerer den studerende kendskabet til forskningsprotokoller i litterære studier: bibliografisk søgning, hypotese dannelse, corpusvalg, metodologisk mulighed, evaluering af eksisterende litteratur, argumentation og bevis.

kompetencer

Grundlæggende kompetencer

  • Viden og forståelse for, at skabe et grundlag eller mulighed for originalitet i udvikling og / eller anvendelse af idéer, ofte i en forskningsmæssig sammenhæng.
  • At de studerende kan anvende deres viden og deres evne til at løse problemer på nye eller ukendte miljøer inden for bredere (eller tværfaglige) sammenhænge relateret til deres fagområde.
  • Studerende er i stand til at integrere viden og håndtere kompleksitet, og formulere domme på grundlag af oplysninger, der var ufuldstændige eller begrænset, inkluderer overvejelser om sociale og etiske ansvar i forbindelse med anvendelsen af ​​deres viden og domme.
  • At eleverne ved, hvordan de kommunikerer deres konklusioner og den viden og de ultimative grunde, der støtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
  • At eleverne har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning er selvstyret eller autonom.

Generelle færdigheder

  • Kunne udtrykke sig korrekt på spansk inden for sammenligningslitteraturstudier.
  • Forstå og udtrykke sig på et fremmedsprog på et B1-niveau i henhold til CEFR inden for sammenligningslitteraturstudier.
  • At være i stand til at styre information og viden inden for litteraturstudier og sammenlignende litteratur, herunder at vide, hvordan man bruger som grundlæggende værktøjer til informations- og kommunikationsteknologi (IKT).
  • Handle med etisk etik og intellektuel integritet i studiet og forskningen i sammenlignende litteratur, som vil blive evalueret på grundlag af respekt, af den studerende, mod kriterierne for attribution af intellektuel ejendomsret og korrekt citering af kilder til information.
  • At kunne projicere den viden, evner og færdigheder, der er erhvervet i sammenlignende litteraturstudier, for at fremme et samfund baseret på værdierne frihed, retfærdighed, lighed og pluralisme, som vil kunne evalueres i kraft af fraværet af udtryk. irriterende eller diskriminerende over for den enkeltes eller samfunds kulturelle, etniske, kønsmæssige eller seksuelle forskelle.
  • At kunne arbejde som et team og interagere med andre mennesker inden for litteraturstudier eller forskellige faglige områder.
  • Udvikle initieringsevner til forskning inden for studier inden for sammenligningslitteratur.
  • Demonstrere kapacitet til analyse og syntese i informationsstyring og problemløsning i sammenlignende litteraturstudier.
  • Demonstrer kreativitet i tilgangen og udviklingen af arbejdshypoteser, analyse og problemløsning inden for området sammenlignende litteraturstudier.
  • Udvikle en kritisk ånd i litterære komparative studier.

Tværgående kompetencer

Ingen data

Specifikke færdigheder

  • Kend de vigtigste metodologier og teorier for anvendelse i studiet af sammenlignende litteratur, med særlig vægt på de teoretisk-kritiske strømme og metodologiske tilgange med større gyldighed og indflydelse.
  • Kend historien til den europæiske litterære tradition gennem studiet af forskellige traditioner, der forstås i deres sammenkobling, det vil sige som netværk af fluid transversalitet og gensidig indflydelse.
  • Erhverve evnen til at analysere litterære tekster med opmærksomhed på deres formelle, historisk-kontekstuelle og konceptuelle elementer.
  • Erhverve evnen til at analysere og evaluere, det vil sige at identificere problemer og studietemaer og vælge det kritiske perspektiv, der giver dem mulighed for at blive forstået og udforsket med større ydeevne.
  • Kend protokollerne fra litterær forskning: bibliografisk søgning, dannelse af hypoteser, valg af korpus, metodologiske valgmuligheder, der passer til studiemålet, evaluering af den eksisterende litteratur samt protokoller til argumentation og bevis.

ph.d.-profil

Master i europæisk sammenlignende litteratur søger at give de studerende en exit-profil, der garanterer at:

  • Kend protokollerne fra litterær forskning: udarbejdelse og bibliografisk gennemgang, formulering af afhandlinger og arbejdshypoteser, argumentation og styring af primære og sekundære kilder.
  • Kunne anvende den erhvervede viden og deres problemløsningskapacitet i nye eller lidt kendte miljøer, både i de forskellige grene af komparative litterære studier og i multidisciplinære sammenhænge, hvor studiet af litterære fænomener suppleres med viden produceret i andre videngrene.
  • Kunne integrere viden i litteraturteori og sammenlignende litteratur og se kompleksiteten i at træffe vurderinger baseret på information, der, uanset om det er ufuldstændig eller begrænset, inkluderer reflektioner over de sociale og etiske ansvarsområder, der er knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger. .
  • Ved, hvordan du kommunikerer dine konklusioner og den seneste viden og årsager, der understøtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
  • De besidder de læringsfærdigheder, der giver dem mulighed for at fortsætte studiet på en måde, der stort set vil være selvstyret eller autonom.

Om skolen

Spørgsmål