Keystone logo
Universidad Rey Juan Carlos Master i fast uddannelse i strategisk ledelse af anvendt kommunikation for sundhedsprofessionelle
Universidad Rey Juan Carlos

Master i fast uddannelse i strategisk ledelse af anvendt kommunikation for sundhedsprofessionelle

150 Hours

Spanish, Engelsk

Fuldtid

Request application deadline

Request earliest startdate

EUR 7.500

Blandet

Introduktion

Strategisk kommunikation er i stigende grad til stede i alle aktiviteter og faglige sektorer. Informations- og kommunikationsteknologier har bragt utallige mekanismer, platforme og grænseflader til social sammenkobling med sig, som kræver specialiseret træning.

Covid-19-pandemien afslørede, at det haster med at sundhedspersonale har kommunikationsevner og -evner, ud over den sædvanlige interaktion med lægebehandling. Ikke kun var vigtigheden af at lære at kommunikere effektivt tydeligt i interviews med medier og pressekonferencer, men også at alle fagfolk i sundhedssektoren vidste, hvordan man effektivt og effektivt håndterer information mod fup og falske nyheder. De lærte at styre deres professionelle strategisk. sociale netværk, og til at håndtere konflikt- og krisesituationer.

I denne blended learning kandidatuddannelse, struktureret i fire læringsmoduler, lærer du alt, hvad du behøver for at kommunikere og administrere sociale medier i forbindelse med sundhed. For at opnå dette vil du dele med tyve førsteklasses professorer og forskere fra spanske og internationale universiteter, med speciale i hvert af deres emner, men også med mere end 50 eksperter fra sundhedssektoren, lægemidler, forsikringsselskaber og offentlige og private hospitaler. , sundhedskommunikation og reklamebureauer, faglige sammenslutninger og fagforeninger og offentlige institutioner, blandt andre, hvilket giver denne mester et eminent praktisk, oplevelsesmæssigt og netværksskabende kald.

Nogle af de organisationer, der vil samarbejde med masterclasses inviterede præsentationer og praktiske klasser vil være:

  • Roche Pharma Spanien
  • Telecinco
  • Llorente og Cuenca
  • San Carlos kliniske hospital
  • Universitetshospitalet i La Princesa
  • Gregorio Marañón Universitetshospital
  • Humans Foundation
  • Canadian University Dubai
  • ASISA Group
  • farmaindustria
  • Institut for Medicin
  • Spansk Private Health Alliance
  • vithas
  • Den spanske sammenslutning af sundhedskommunikations- og reklamebureauer (AEAPS)
  • Dr. Moss
  • Kommunikation og point
  • Grow Communication
  • Havas Health & You
  • MK Media
  • pop i_
  • VMLY&Rx
  • Comunideas kommunikation og strategi
  • Cicero kommunikation
  • Spansk forening mod kræft (AECC)
  • tyggegummi
  • Karyotype Lobby & Kommunikation
  • et al. lægemiddel
  • Bial Laboratorier
  • Jacobacci & Abril Advokater

Mål

Kandidatuddannelsen i strategisk ledelse af anvendt kommunikation for fagfolk i sundhedssektoren har det overordnede mål at uddanne fremtidige og nuværende fagfolk i sundhedssektoren, både på det spanske og ibero-amerikanske marked, så de kan tilegne sig de nødvendige strategiske kommunikationsevner og evner. og for at kunne anvende dem effektivt i den daglige udførelse af deres erhverv, når det er påkrævet. For at opnå dette er de specifikke mål for denne Master følgende:

  • Lær den studerende de forskellige kanaler, der bruges i interpersonel kommunikation, så de effektivt kan udvikle deres fulde potentiale, især i offentlige interventioner.
  • Vis strukturen, som en offentlig intervention skal bygges op med, og kend præsentationsteknikkerne for at vælge de mest passende muligheder i hver sammenhæng.
  • Kend særegenhederne ved formidling af sundhed i videnskabelige miljøer, samt promovering af sundhedsprodukter, udført direkte med lægen.
  • Bevidstgørelse i kommunikation med patienten og interaktion under den kliniske samtale, samt humanisering i tilfælde af komplekse sygdomme og kritiske situationer.
  • Træn sundhedspersonale i deres forhold til journalister og interventioner foran medierne.
  • Undervise i de grundlæggende principper og processer for strategisk kommunikation, samt træne eleverne i at udvikle en kommunikationsplan for deres virksomhed eller organisation.
  • Differentiere karakteristika for sundhedsoplysninger i både generelle og specialiserede medier samt grafiske og audiovisuelle medier.
  • Vis mulighederne for at kommunikere gennem sociale netværk, samt opdage hoax, indtrængen og misinformation på netværket.
  • Håndtere de budskaber, der genereres af borgeren som patient, der kan skade både en professionel og en organisation og endda udgøre en fare for folkesundheden.
  • Kend de juridiske og deontologiske begrænsninger, der er underlagt brugen af visse tredjepartsindhold og data i processen med kommunikation og promovering af en sundhedsprofessionel eller en enhed.
  • Kend de elementer, der er relateret til kommunikationen af en enhed eller organisation i dens proces af interaktion med dens forskellige målgrupper.
  • Forstå den nødvendige og effektive kommunikation af en enhed med alle dens interne målgrupper for at motivere dem og skabe en følelse af at høre til.
  • Forstå kommunikation med de forskellige eksterne målgrupper, som enheden er relateret til som et organisk og strategisk behov.
  • Undervise i kommunikationsprocessen i krisesituationer og den måde, hvorpå en organisation skal reagere på medierne.
  • Forstå kendetegnene ved reklamekommunikation ud fra dens overbevisende karakter og dens forskellige typer budskaber.
  • Anvende de opnåede teoretiske og praktiske begreber til udarbejdelsen af et strategisk kommunikationsprojekt relateret til sundhed.

Indlæggelser

Læreplan

Programundervisning

Om skolen

Spørgsmål