
Kandidatgrad i aktuar- og finansvidenskab
VARIGHED
2 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 84 / per credit *
STUDIEFORMAT
På campus
* pris for ikke-hjemmehørende ikke-samfundsstuderende
Introduktion
Hvilken viden vil jeg tilegne mig med denne kandidat?
Bekvemmeligheden ved at skabe en kandidatgrad i aktuar- og finansvidenskab er godkendt af det høje niveau af specifik viden, der kræves for at tilfredsstille behovene hos virksomheder og ikke kun de involverede sektorer. Specifikt er de aktivitetsområder, som den er specifikt uddannet til, følgende:
Analyse og design af alle typer finans- og investeringsoperationer og især deres risikobehandling.
Analyse, design og kontrol af prognosesystemer for visse risici, både i livsforsikringssektoren og i skadesforsikringssektoren eller i sociale sikringssystemer.
Disse aktiviteter kan udføres på forskellige områder:
I private virksomheder, både i finansielle virksomheder (forsikringsselskaber, pensionsfondsforvaltere, gensidige fordelsselskaber, kreditinstitutter, finansieringsenheder,...), og ikke-finansielle virksomheder, i finansielle afdelinger, risikostyring eller administration.
Også som liberal fagperson med fagligt ansvar, som konsulent på det finansielle område, forsikrings- og socialsikringskonsulent, ved udstedelse af ekspertrapporter,...
I den offentlige administration: Højere organ for statsfinansinspektører, Bank of Spain, National Stock Market Commission, højere organ for administration aktuarer, statistikere og økonomer.
Mål
Det generelle mål for kandidatgraden er at give up-to-date uddannelse i risikostyring, dykke ned i aspekter af aktuarmatematik, finans, datavidenskab og computerværktøjer, blandt andre for at tilbyde dyb specialisering. Alle disse elementer er kombineret med det aktuarmæssige perspektiv, det vil sige med det formål at få adgang til aktuarprofessionens kvalifikation: den professionelle ekspert i risikoanalyse og vurdering, produktdesign, beregning af tekniske reserver og etablering af økonomiske fremskrivninger. og socialsikringsanalyse.
Indlæggelser
Læreplan
Gennemførelsen af en klassisk uddannelse indebærer typisk optjening af 120 ECTS-point.
Kandidatuddannelsens varighed: To akademiske år.
- 629001 Markeder, finansielle produkter og risikostyring
- 629002 Grundlæggende forsikring
- 629003 Livsforsikringsmatematik I (aktuarmatematik I)
- 629004 Statistisk modellering til vurdering af risiko (aktuarstatistik I)
- 629005 Aktivvurdering og markedsrisikoanalyse. (Finansiel matematik I)
- 629006 Finansiel analyse af forsikringsselskaber
- 629007 Computerværktøj til aktuarer I
- 629008 Variabel indkomst og finansielle derivater (finansiel matematik II)
- 629009 Computerværktøj til aktuarer II
- 629010 Tidsserieanalyse (aktuarstatistik II)
- 629011 risikostyring
- 629012 Økonomi i forsikrings- og finansmiljøet
- 629013 Beslutningsmetoder inden for finansiering og forsikring (aktuarstatistik II)
- 629014 Livsforsikringsmatematik II (aktuarmatematik II)
- 629015 Statistiske metoder til Big Data inden for finans og forsikring (aktuarstatistik III)
- 629016 Matematik for skadesforsikring (aktuarmatematik III)
- 629017 Soliditet i forsikringsselskaber
- 629018 Juridisk ordning for privat forsikring
- 629019 Skadesforsikringsvirksomhed
- 629020 Offentlige og private sociale velfærdssystemer
- 629021 Ekstern praksis
- 629022 Afsluttende kandidatprojekt
Programresultat
Basale evner
- CB6 - Besidde og forstå viden, der giver grundlag eller mulighed for at være original i udvikling og/eller anvendelse af ideer, ofte i forskningssammenhæng
- CB7 - At studerende ved, hvordan de kan anvende den erhvervede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller lidet kendte miljøer inden for bredere (eller multidisciplinære) sammenhænge relateret til deres studieområde
- CB8 - At eleverne er i stand til at integrere viden og se kompleksiteten i at træffe domme baseret på information, der, ufuldstændig eller begrænset, omfatter refleksioner over det sociale og etiske ansvar, der er forbundet med anvendelsen af deres viden og vurderinger.
- CB9 - At eleverne ved, hvordan de skal kommunikere deres konklusioner¿og den ultimative viden og årsager, der understøtter dem i specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde
- CB10 - At eleverne har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning skal være selvstyret eller autonom.
Programundervisning
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.