
Kandidatgrad i udvikling af neurokognitive teknikker i erhvervsorganisationer: Neuroledelse
VARIGHED
1 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 84 / per credit *
STUDIEFORMAT
På campus
* Prisen for ikke-residente ikke-samfundsstuderende er kun omtrentlig, da hver akademisk sats er forskellig.
Introduktion
Hvilken viden vil jeg tilegne mig med denne kandidat?
Kandidatgraden i udvikling af neurokognitive teknikker i erhvervsorganisationer: Neuroledelse er designet til personer, der arbejder i erhvervssektoren, der søger at træffe effektive beslutninger om organisatoriske og menneskelige ressourcer. Den er ideel for dem, der har til formål at motivere, træne og støtte medlemmer af en virksomhedsstruktur for at frigøre deres fulde potentiale på arbejdet. Desuden henvender dette masterprogram sig til erfarne fagfolk på dette område, hvilket giver mulighed for at få avanceret indsigt i emnet.
Mål
Kandidatgraden i udvikling af neurokognitive teknikker i erhvervsorganisationer: Neuromanagement inkluderer:
- På den ene side centrale organisatoriske aspekter for god virksomhedsledelse, der garanterer succes og konkurrenceevne inden for rammerne af kognitiv neurovidenskab;
- På den anden side, ledelse af mennesker fra det nye organisatoriske paradigme, som en af de mest relevante organisatoriske faktorer på grund af kompleksiteten af dens karakter. Mennesket er et komplekst væsen, der skal styres individuelt under hensyntagen til dets indflydelse på værdiskabelsen for virksomheden.
Læreplan
Gennemførelsen af en klassisk uddannelse indebærer typisk optjening af 60 ECTS-point.
Kandidatuddannelsens varighed: Et akademisk år.
Modul 1. Det 21. århundredes ledelse: Neuroledelse
- 616601 1. Introduktion til business neurosciences. Fra ledelse til neuro management.
- 616602 1 B. Neurale ressourcer og neuroanatomi til neurobehandling.
Modul 2. Neurostyringsværktøjer.
- 616603 2. Anvendt Neuromanagement I: Udvikling og implementering af værktøjer.
- 616604 2. b. Applied Neuromanagement II: Avanceret intervention i organisationer.
- 616605 2 C. Anvendelse af mentale kort i organisationsledelse.
- 616606 2.d. Diagnose af forretningsteknikker i neuro management.
Modul 3. Neurovidenskab og virksomhedsledelse
- 616607 3. strategisk neuroledelse
- 616608 3. b. Neurostyring af menneskelige ressourcer.
- 616609 3. c Neuroledelse.
- 616610 3d Neurokommunikation.
- 616611 3.e. Neuroøkonomi.
- 616612 3. f. Neuroetik.
- 616613 3.g. neuromarketing
Modul 4. Videnskabelig forskningsmetode.
- 616614 4. videnskabelige forskningsmetodologi
Modul 5. Praksis og afsluttende kandidatprojekt
- 616615 5. praktikum i virksomheder
- 616616 5. b. Afsluttende kandidatprojekt
Programresultat
Generaler
- Træn for at vide, hvordan man anvender den erhvervede viden til at løse problemer i nye eller lidet kendte miljøer inden for kontekster relateret til deres studieområde.
- Træn i at integrere viden og se kompleksiteten i at formulere domme baseret på information, hvilket inkluderer refleksioner over det sociale og etiske ansvar forbundet med anvendelsen af deres viden og domme.
- Træn i at kommunikere deres konklusioner til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
- Tilegne sig de læringsevner, der vil give dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning skal være selvstyret eller selvstændig.
- Træn i at analysere, syntetisere, vurdere og træffe beslutninger ud fra de relevante registreringer af information om situationen og den forventede udvikling i en virksomhed.
- Træn i mundtlig og skriftlig kommunikation: forstå og kunne kommunikere korrekt på spansk og i forskellige sammenhænge. Gør dig forstået af chefer og underordnede på en klar og kortfattet måde og være i stand til at udarbejde rådgivningsrapporter og virksomhedsledelsesprojekter.
- Tilegne computerviden relateret til området menneskelige ressourcer og organisation: sædvanlig brug af informations- og kommunikationsteknologier i deres professionelle præstation.
- Tilegne sig færdigheder til at analysere, søge og skelne information fra forskellige kilder, være i stand til at identificere kilderne til relevant økonomisk information.
- Træn i at skitsere og ekstrapolere: Eleven skal kunne forstå institutioner som følge heraf og anvendelsen af teoretiske eller formelle repræsentationer om, hvordan økonomien, markederne og virksomhederne fungerer.
- Træn til at anvende, til analyse af problemer, professionelle kriterier baseret på styring af tekniske instrumenter.
- Træn dem til at præsentere deres arbejde, ideer og meninger offentligt, samt at debattere og forsvare deres ideer over for lærere og medstuderende med respekt.
- Få motivation for kvalitet og stringens på arbejdet, samt fremme kreativitet, initiativ og en iværksætterånd.
- Træn teamwork og flydende kommunikation: Eleven skal være i stand til at integrere sig i ethvert funktionelt område i en mellemstor eller stor virksomhed og udføre det tildelte arbejde med lethed.
- Træn til at arbejde i mangfoldige og multikulturelle miljøer gennem anerkendelse og respekt for mangfoldighed.
- Forstå vigtigheden af at bruge en metode i den erhvervsmæssige kognitive neurovidenskabelige forskning, som du udfører.
Bestemt:
- Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om det nye organisatoriske paradigme og dets implementering i virksomheden.
- Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om virksomhedsledelse under det nye paradigme, samt udvikle praktiske problemløsningsordninger for menneskers ledelsessituationer i organisatoriske miljøer.
- Træn i identifikation af virksomhedsledelsesproblemer ved at anvende hjerneviden, såvel som at lære integration og menneskelige ressourcestyringsteknikker og styre menneskelige teams i forretningssammenhænge fra kognitive neurovidenskaber.
- Tilegne sig praksis i organisatorisk ledelse gennem nye værktøjer, metoder og færdigheder i neuroledelse.
- Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om arbejdspraksis i virksomheden, samt udvikle praktiske problemløsningsordninger for arbejdskonfliktsituationer ud fra det nye paradigme i forretningsstrukturen.
- Træn i erhvervs- og arbejdsforhandling samt i den nye identifikation af arbejdsmæssige problemer i virksomheden.
- Tilegne teoretisk og praktisk viden om ledelsesfunktionen og udvikling af evnen til at syntetisere et praktisk skema af problemløsninger af organisatoriske designsituationer.
- Træn i identifikation af organisatoriske ledelsesproblemer og læring af holistiske organisationsdesignteknikker.
- Tilegne sig teoretisk og praktisk viden om menneskers adfærd i forretningsmiljøer og udvikling af praktiske problemløsningsordninger for personaleledelsessituationer og teamledelse i virksomheder under det holistiske paradigme.
- Evne til at forstå hjernens funktion i organisatoriske opgaver og dens praktiske anvendelse i udvikling af organisationer.
- Selvledelseskapacitet og generere gruppeledere.
- Evne til selv at motivere og motivere arbejdsgruppen.
- Kend dybt de elementer, der påvirker og påvirker andre i henhold til den måde, vi skal kommunikere på.
- Forståelse af de problemer, som kommunikation udgør langt fra de nye organisatoriske paradigmer.
- Identifikation og kapacitet til analyse af de forskellige typer af strategier, der skal udvikles i kommunikation i henhold til de forfulgte mål.
- Forståelse af menneskelige reaktioner og konsekvenserne af for rationel og traditionel kommunikation.
- Tilegnelse af nye sociale færdigheder og følelsesmæssige intelligensfærdigheder med de mest effektive teknikker i kommunikation og praktisk anvendelse af de erhvervede begreber.
- Anvendelse af kognitive neurovidenskabelige forskningsteknikker til markedsundersøgelser.
- Tilegne sig viden om udarbejdelse af multisensoriske profiler.
- Tilegne sig færdigheder og viden om forbrugeradfærd fra kognitive neurovidenskabers synspunkt.
- Træn for at vide, hvordan man anvender den opnåede viden til problemløsning.
- Evne til at tilpasse sig nye computerstimuli.
- Brug, kend og behersk den forskellige software til præsentation af mentale kort.
- Kend og mestrer teknikken til at transskribere information til mindmaps og stimulerer dermed kreativitet, intelligens og læring.
- Træn for at integrere viden og se den kompleksitet, der ligger i ledelsen af Human Resources.
- Undersøg og administrer diagnostiske teknikker og modeller til korrekt indfangning og behandling af tilgængelig information.
- Træn i identifikation af organisatoriske ledelsesproblemer og træning i de nye neuroledelsesværktøjer.
- Forstå hvordan man udfører forskning ved at anvende neurokognitive teknikker til erhvervsmiljøet på en sammenhængende og produktiv måde gennem anvendelse af viden om metoder, processer og typer af videnskabelig forskning, hvordan man formulerer hypoteser, designer forskning og skriver et forslag endeligt .
- Forståelse af grundprincipperne i personudvælgelse og de anvendelige baser for det fra neuro-management.
- Forståelse af det grundlæggende i at træne mennesker og de anvendelige baser for det fra neuro management.
- Tilegne sig kommunikations- og koordinationsevner til implementeringen af Neuro-strategien.
- Udvikle en realistisk tilgang til den situation en organisation er for at forstå de udfordringer organisationen står over for.
- Udvikle en holistisk vision for organisationen ved at inkludere alle medlemmer og udnytte deres potentiale.
- Lær at sætte ambitiøse mål, og ikke bare bliv ved, hvad der synes at være muligt.
- Lær at sætte en organisations kollektive intelligens i drift for at udvikle de nødvendige kapaciteter til at kunne nå visionen som det endelige mål for Neuro-strategien.
- Den dybe forståelse for, at etisk adfærd er rentabelt både på individniveau og for organisationen generelt.
- Den klare vision om konsekvenserne af uetisk adfærd, og hvad det har repræsenteret for mennesker, organisationer og civilisationer gennem tiden.