PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Universidade Santiago de Compostela Kandidatgrad i forskning og innovation inden for specifik didaktik til tidlig barndom og grundskoleuddannelse
Universidade Santiago de Compostela

Kandidatgrad i forskning og innovation inden for specifik didaktik til tidlig barndom og grundskoleuddannelse

Santiago de Compostela, Spanien

1 Years

Spanish, Galicisk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Oct 2025

EUR 854

På campus

Introduktion

Denne Master er designet til lærere (nye og erfarne) og er klart forpligtet til pædagogisk innovation. Det er orienteret mod forbedring og specialisering af læreruddannelsen inden for specifik didaktik, hvilket muliggør de forskningsfærdigheder, der er nødvendige for pædagogisk forskning, således at eleverne udvikler den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at anvende metoder og teknikker i klasseværelset, innovative strategier og udvikle forskning initiativer fra klasseværelser og uddannelsescentre. Derudover tilbyder kandidatuddannelsen den nødvendige kvalifikation, så børnehave- og folkeskolelærere kan inddrage videnskabelig forskning i deres professionelle karriere og derfor kan få adgang til universiteternes officielle ph.d.-uddannelser.

Den tværuniversitære kandidatgrad i forskning og innovation i specifik didaktik for tidlig børne- og grunduddannelse tilbydes på universiteterne i Coruña (La Coruña campus), Santiago (Santiago de Compostela campus) og Vigo (Pontevedra campus). Det varer et akademisk år med en belastning på 60 ECTS-point, og blokken af obligatoriske fag angribes fra et tværfagligt perspektiv og med en global tilgang. Opbygningen af kandidatuddannelsen, som omfatter ni fagområder, kræver en integreret indsats for at fremlægge et sammenhængende og sammenhængende forslag. Denne indsats er markant i tre af de obligatoriske fag (Miljøet som pædagogisk ressource; Analyse af tværfaglige erfaringer; Design af tværfaglige projekter). I disse behandles tværfaglige projekter, der forsøger at reagere på dette behov, der tilbyder en begrebsramme af tværfaglighed, analyserer erfaringer og god praksis udført under denne tilgang og til sidst vejleder de studerende i udformningen af et tværfagligt forslag, der samler deres personlige bekymringer, deres grunduddannelse og den faglige praksiskonteksts karakteristika.

I forbindelse med dette professionaliseringsaspekt er en af nøglefunktionerne i denne kandidatuddannelse at fremme skabelsen af ny viden gennem forskning og innovation om pædagogisk handling i specifik didaktik. Det er indiskutabelt, at de nye sociale og faglige scenarier kalder på behovet for at uddanne lærere, der formår at stimulere kritisk tænkning, etik og kreativitet gennem innovationsprocesser og projekter i virkelige sammenhænge.

Det er også nødvendigt at uddanne lærere i forvaltningen af metodiske værktøjer og de forskellige forskningstilgange inden for specifik didaktik, forstå deres specificiteter og problemer med den hensigt at transformere uddannelse baseret på innovation og forskning.

Af denne grund lægges der særlig vægt på forholdet mellem forskning og innovation, tæt forbundne begreber, da den teoretiske, praktiske og metodiske udvikling af de nuværende forskningslinjer i hver af de specifikke didaktikker fremskrives og defineres gennem de forbedringsprocesser, der er implementeret i faglige sammenhænge.

Denne Master er klart forpligtet til pædagogisk innovation og er orienteret mod forbedring og specialisering af træning inden for specifik didaktik og overvejer deres tilfældighedspunkter i en tværfaglig ramme, der ikke kan ignorere direkte kontakt med den pædagogiske virkelighed. Analysen af innovative didaktiske tilgange, løsningen af specifikke forskningsproblemer osv. udgør en formativ opgave, der kun kan udføres gennem eksterne praksisser i skolerne eller i dem, der er direkte knyttet til os, hvorfor disse praksisser er blevet betragtet som et obligatorisk fag. i læseplanen.

På den anden side er det afsluttende kandidatprojekt en mulighed for studerende til at reflektere over den opnåede læring i de forskellige fag og anvende denne viden på specifikke problemstillinger. Af denne grund er kandidatspecialet og den eksterne praksis knyttet til hinanden, på en sådan måde, at de studerende kan relatere teorien til reelle pædagogiske problemer, et aspekt der er uundgåeligt, så den specialiserede læreruddannelse er af kvalitet og giver mulighed for innovation og forbedring af reel uddannelseskvalitet.

Læreplan

Programresultat

Ideelle studerende

Om skolen

Spørgsmål