
Kandidatgrad i forskning og innovation inden for specifik didaktik til tidlig barndom og grundskoleuddannelse
Santiago de Compostela, Spanien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Spanish, Galicisk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 854
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Denne Master er designet til lærere (nye og erfarne) og er klart forpligtet til pædagogisk innovation. Det er orienteret mod forbedring og specialisering af læreruddannelsen inden for specifik didaktik, hvilket muliggør de forskningsfærdigheder, der er nødvendige for pædagogisk forskning, således at eleverne udvikler den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at anvende metoder og teknikker i klasseværelset, innovative strategier og udvikle forskning initiativer fra klasseværelser og uddannelsescentre. Derudover tilbyder kandidatuddannelsen den nødvendige kvalifikation, så børnehave- og folkeskolelærere kan inddrage videnskabelig forskning i deres professionelle karriere og derfor kan få adgang til universiteternes officielle ph.d.-uddannelser.
Den tværuniversitære kandidatgrad i forskning og innovation i specifik didaktik for tidlig børne- og grunduddannelse tilbydes på universiteterne i Coruña (La Coruña campus), Santiago (Santiago de Compostela campus) og Vigo (Pontevedra campus). Det varer et akademisk år med en belastning på 60 ECTS-point, og blokken af obligatoriske fag angribes fra et tværfagligt perspektiv og med en global tilgang. Opbygningen af kandidatuddannelsen, som omfatter ni fagområder, kræver en integreret indsats for at fremlægge et sammenhængende og sammenhængende forslag. Denne indsats er markant i tre af de obligatoriske fag (Miljøet som pædagogisk ressource; Analyse af tværfaglige erfaringer; Design af tværfaglige projekter). I disse behandles tværfaglige projekter, der forsøger at reagere på dette behov, der tilbyder en begrebsramme af tværfaglighed, analyserer erfaringer og god praksis udført under denne tilgang og til sidst vejleder de studerende i udformningen af et tværfagligt forslag, der samler deres personlige bekymringer, deres grunduddannelse og den faglige praksiskonteksts karakteristika.
I forbindelse med dette professionaliseringsaspekt er en af nøglefunktionerne i denne kandidatuddannelse at fremme skabelsen af ny viden gennem forskning og innovation om pædagogisk handling i specifik didaktik. Det er indiskutabelt, at de nye sociale og faglige scenarier kalder på behovet for at uddanne lærere, der formår at stimulere kritisk tænkning, etik og kreativitet gennem innovationsprocesser og projekter i virkelige sammenhænge.
Det er også nødvendigt at uddanne lærere i forvaltningen af metodiske værktøjer og de forskellige forskningstilgange inden for specifik didaktik, forstå deres specificiteter og problemer med den hensigt at transformere uddannelse baseret på innovation og forskning.
Af denne grund lægges der særlig vægt på forholdet mellem forskning og innovation, tæt forbundne begreber, da den teoretiske, praktiske og metodiske udvikling af de nuværende forskningslinjer i hver af de specifikke didaktikker fremskrives og defineres gennem de forbedringsprocesser, der er implementeret i faglige sammenhænge.
Denne Master er klart forpligtet til pædagogisk innovation og er orienteret mod forbedring og specialisering af træning inden for specifik didaktik og overvejer deres tilfældighedspunkter i en tværfaglig ramme, der ikke kan ignorere direkte kontakt med den pædagogiske virkelighed. Analysen af innovative didaktiske tilgange, løsningen af specifikke forskningsproblemer osv. udgør en formativ opgave, der kun kan udføres gennem eksterne praksisser i skolerne eller i dem, der er direkte knyttet til os, hvorfor disse praksisser er blevet betragtet som et obligatorisk fag. i læseplanen.
På den anden side er det afsluttende kandidatprojekt en mulighed for studerende til at reflektere over den opnåede læring i de forskellige fag og anvende denne viden på specifikke problemstillinger. Af denne grund er kandidatspecialet og den eksterne praksis knyttet til hinanden, på en sådan måde, at de studerende kan relatere teorien til reelle pædagogiske problemer, et aspekt der er uundgåeligt, så den specialiserede læreruddannelse er af kvalitet og giver mulighed for innovation og forbedring af reel uddannelseskvalitet.
Læreplan
Kandidatuddannelsen er opbygget i et akademisk år og med en belastning på 60 ECTS-point, der fordeler sig som følger: 39 ECTS-point obligatoriske fag (hvilket omfatter 6 ECTS-eksterne praktikophold, 9-point-afsluttende kandidatspeciale) og 42 ECTS-point valgfag ( hvoraf studerende kun skal tage 21 point).
Programresultat
Målet er, at kandidater, der begynder deres rejse inden for forskellige produktive områder, kan gøre det med uddannelse, der ikke kun er mere komplet, men også udvider deres perspektiver og jobmuligheder.
Det, der gør denne titel anderledes og attraktiv, er dens engagement i en strukturel organisation af tværfaglig karakter. Det tilstræbes således at uddanne de studerende gennem tværfaglige projekter, således at de forskellige fag i gældende reglement indgår aktivt i uddannelsens faglige projekt.
Galleri
Ideelle studerende
Videnskabelig nysgerrighed, smag for at studere og læse, evne til autonom og kollaborativ læring, færdigheder til interpersonel kommunikation, evne til at analysere og ræsonnere kritisk, bevidsthed om sociale og uddannelsesmæssige aspekter såsom bæredygtighed og lighed, etisk og demokratisk engagement i forskellige faglige områder på linje med samfundet i det 21. århundrede, per definition, stadig mere mangfoldigt og multikulturelt.