Master of Science i International Marketing, Management og Organisation
Università degli Studi di Udine
Nøgleinformation
Campus placering
Udine, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Master of Science-programmets læringsmål tillader oprettelse af professionelle profiler, der er i stand til at have både mellem- og topstillinger i internationale, innovative og bæredygtige virksomheder og i forskellige forretningsfunktioner såsom marketing, HRM, kvalitetsstyring og bæredygtighedsudvikling . Sådanne positioner kan enten henvise til enkelte virksomheder og til forretningsnetværk, forretningsgrupper såvel som til forretningskonsulentfirmaer.
Kandidatuddannelsen sigter mod at give de studerende færdigheder til at forstå og fortolke ud fra et ledelsesperspektiv de fænomener, der vedrører internaliseringsmønstre såvel som forretningsteknologisk innovation inden for virksomheder.
En sådan orientering driver tilvejebringelsen af forskellige kurser, der omfatter heterogene emner: fra forhandling i tværkulturel virksomhed til international markedsføring og ledelse; fra kvalitetsstyring til genforarbejdning af forretningsprocesser; fra innovationsstyring til laboratorier for forretningsstrategier og politik. Cross-kapaciteter vil også blive leveret med specifikke kurser, der dækker international lovgivning og præstationsmålingsteknikker.
Masteruddannelsen anvender i vid udstrækning deltagende læringsprocesser såsom diskussion af casestudier; udvikling af casehistorier; projekt fungerer; virksomhedsbesøg; læringslaboratorier og praktikpladser.
Ved afslutningen af kandidatuddannelsen vil de studerende have opnået både specifikke og bløde færdigheder, lige fra de forskellige indhold på kurserne til sproglige færdigheder forbedret ved en læringsoplevelse, der helt undervises på engelsk, til færdigheder på stedet, hvilket gør de studerende meget konkurrencedygtige profiler på det moderne jobmarked.
Uddannelsesmål
IMMO er en to-årig, 120 ECTS, engelsk-undervist Master of Science (Laurea Magistrale), der er designet til at fremme studerendes erhvervsuddannelse og give et solidt fundament for deres karriereudvikling. Programmet kombinerer akademisk stringens med eksponering for erhvervslivet.
Internationalisering, innovation og bæredygtighed er kernen i programmet - både med hensyn til tilgang og studiefag.
Studerende vil udvikle færdighederne til at have mellem- og topledelsesstillinger i internationale, innovative og bæredygtige virksomheder. IMMO forbereder de studerende til at arbejde i funktioner som Marketing, Human Resource Management, Research & Development, Quality, som forretningskonsulent eller til at blive en iværksætter.
Læreplanen giver eleverne mulighed for at dybe dybt ned i de mest overbevisende emner for nutidens internationaliserede virksomheder: fra tværkulturel forhandling til international markedsføring; fra kvalitetsstyring til BPR; fra innovationsstyring til international logistik.
Takket være en lille klassestørrelse anvender IMMO en deltagende læringsmetode: holdbaserede simuleringer, diskussion af casestudier, samtaler med ledere, projektarbejder om spørgsmål om partnerfirmaer, virksomhedsbesøg og praktikophold.
Mobilitetsoplevelser - både i Europa og i resten af verden - tilskyndes stærkt. IMMO har en dobbelt grad aftale med Carinthia University of Applied Sciences (Østrig).
Ved afslutningen af kandidatuddannelsen vil de studerende være meget konkurrencedygtige på det moderne jobmarked på grund af deres banebrydende viden om specialiserede ledelsesemner og deres færdigheder udviklet i marken - fra at studere i en multikulturel klasse til at arbejde med virksomhedsprojekter. .
Karriere og jobmuligheder
Professionelle muligheder inden for markedsføring og salg, forvaltning af menneskelige ressourcer, forskning og udvikling, kvalitet og bæredygtighed, internationalisering inden for topledelsesaktiviteter på virksomheds- og forretningsenhedsniveau, som ledelseskonsulenter eller i forskningscentre. Kandidatstuderende har også kompetencer til at starte en iværksætteraktivitet.