
Università per Stranieri di Perugia
Kandidatgrad i Comunicazione Pubblicitaria, Storytelling og Cultura d'ImmaginePerugia, Italien
VARIGHED
2 Years
SPROG
Italiensk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidatuddannelsen i reklamekommunikation, historiefortælling og billedkultur (COMPSI) uddanner deltagerne til at blive specialister i strategisk ledelse inden for kommunikation, som er i stand til at øge den interne og eksterne værdi af institutioner og virksomheder.
Sammen med den teoretiske viden om strategisk kommunikation vil kandidater i denne kandidatgrad have færdigheder på højt niveau i at designe og udvikle kommunikationsplaner, også på internationalt niveau, takket være deres flydende sprog i flere fremmedsprog.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
1. år
- Psykolinguistik, reklame og markedsføring
- Engelsk til reklame
- Semiotik af reklametekst
- En eksamen efter eget valg, der kan vælges blandt følgende:
- Forretningsstrategier og kommunikation
- Fortælleteknikker og fortællemodeller
- Digital sociologi
- Teknikker til analyse af den offentlige mening
- Psykologi af tanke- og beslutningsprocesser
- Workshop: Kreativ skrivning og historiefortælling
- Fremmedsprogslektorat efter eget valg
- Pædagogiske aktiviteter efter eget valg
- Forretningsstrategier og kommunikation
- Fortælleteknikker og fortællemodeller
- Digital sociologi
- Teknikker til analyse af den offentlige mening
- Psykologi af tanke- og beslutningsprocesser
- Workshop: Kreativ skrivning og historiefortælling
- Fremmedsprogslektorat efter eget valg
- Pædagogiske aktiviteter efter eget valg
2. år
- Digital fotografering og multimedieproduktion
- Spansk sprog, kulturel oversættelse og reklame
- Visuelt design og grafik
- En eksamen efter eget valg, der kan vælges blandt følgende:
- Sociologi af international journalistik
- Analyse og produktion af annoncebudskabet
- Workshop: Digitale designsprog
- Praktik
- Afsluttende eksamen
- Sociologi af international journalistik
- Analyse og produktion af annoncebudskabet
- Workshop: Digitale designsprog
- Praktik
- Afsluttende eksamen
Programresultat
- udvikle dybdegående viden om de lingvistisk-semiotiske og sociologiske sfærer, der er nyttige i styringen af kommunikationsteknikker, især i forbindelse med skrivning af reklametekster
- tilegne sig færdigheder i at skabe og implementere audiovisuelle og digitale produkter inden for reklame og virksomhedskommunikation
- få specifikke færdigheder i design og udvikling af kommunikationsplaner
- udvikle en teoretisk og teknisk viden om de forskellige kommunikationsmidler
- tilegne sig de psykosociale, kvalitative og kvantitative analyseredskaber, der er nødvendige for kontrol og verifikation af kommunikationsproduktet
- opnå en god beherskelse af to EU-sprog og af de respektive sektorspecifikke kommunikationssprog
- udvikle færdigheder inden for fremme, styring og brug af informations- og kommunikationsteknologier
Programundervisning
Karrieremuligheder
Den færdiguddannede vil kunne bestride ansvarsfulde stillinger inden for kommunikation i offentlige, private og almennyttige organisationer, kommunikations- og reklamebureauer, presse- og PR-kontorer, redaktions- og multimedievirksomheder, mediecentre og tv- og filmproduktionsselskaber. Andre professionelle referenceområder er radio-, tv- og onlineredaktioner, dagblade og magasiner samt pressebureauer.
Professionelle profiler:
- art director, tekstforfatter, medieplanlægger
- kommunikations- og marketingchef, produktchef, mediechef
- designer af audiovisuelle og multimedieprodukter
- Pressemedarbejder
- webmaster, webdesigner, web content manager
- professionel og direktør for nyhedshåndtering og relationsstrategier med medierne
Opnåelsen af kandidatgraden i reklamekommunikation, historiefortælling og imagekultur, gradskategori LM92 (kommunikationsteori), er den kvalifikation, der kræves for at få adgang til fagcertificering til undervisning: A-65 Kommunikationsteori og -teknik. Dette fag kan undervises i løbet af den anden toårige periode på tekniske institutter, teknologisk sektor, specialisering i grafik og kommunikation.