
Master's Degree in Training of Teachers of Spanish as a Foreign Language
Barcelona, Spanien
VARIGHED
2 up to 2 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Bed om tempoet
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 28 / per credit *
STUDIEFORMAT
På campus
* 27.67 euros per credit (82 euros for students who are not EU nationals and do not currently reside in Spain). Fees for the academic year 2023-2024
Galleri
Ideelle studerende
Anbefalet ansøgerprofil
Kandidatgraden er beregnet til indehavere af præ-EHEA grader eller bachelorgrader (eller tilsvarende kvalifikationer udstedt uden for Spanien) i filologi, oversættelse eller uddannelse, og kandidater i andre discipliner, der gerne vil erhverve specialiseret uddannelse inden for et andet område. Siden det første gang blev udbudt, har kurset været internationalt orienteret, og det er blevet undervist til studerende fra hvert af de fem kontinenter. Denne funktion skal vedligeholdes, hvilket giver mesteren fordelen af den interkulturelle berigelse, der kommer fra at arbejde med grupper af studerende med forskellig baggrund.
Indlæggelser
Programresultat
Kompetencer
Generelle kompetencer:
Efter afslutningen af kandidatuddannelsen vil de studerende være i stand til at:
- administrere (identificere, organisere og systematisere) information for at opbygge viden om undervisnings- og forskningsprocesser;
- observere, evaluere og reflektere for at analysere deres egen undervisningspræstation og læreprocesser;
- arbejde i teams, udviser en forpligtelse til samarbejde og hensyntagen til mangfoldighed.
Specifikke kompetencer:
Med hensyn til de specifikke anvendelser af deres viden, vil eleverne være i stand til at: - identificere og anvende de grundlæggende begreber involveret i undervisning og indlæring af fremmedsprog;
- fortolke, hvordan det spanske sprogs formelle og funktionelle systemer fungerer og give dem den didaktiske behandling, som undervisningskonteksten kræver;
- beskrive i dybden de formelle niveauer af lingvistisk analyse ' fonetisk, morfosyntaktisk, leksikalsk og diskursiv;
- planlægge og evaluere undervisning og læring af sprog på en måde, der er i overensstemmelse med undervisningskonteksten og den krævede metodiske tilgang, som fastlagt i den fælles europæiske referenceramme for sprog (CEFR);
- designe og implementere forskellige aktiviteter og læringsmuligheder i klasseværelset, der tilskynder til udvikling af effektive kommunikationsevner hos elever i spansk på alle CEFR-niveauer;
- udvælge og udvikle undervisningsmaterialer tilpasset forskellige kontekster og læringssituationer;
- integrere informations- og kommunikationsteknologier (IKT'er) i SFL-undervisningen;
- gøre brug af forskellige manifestationer af latinamerikansk kultur, såsom film og litteratur, som undervisningsressourcer i SFL-undervisning;
- udvikle strategierne til at forstå forskning i L2 undervisning og læring;
- indsamle, analysere og fortolke empiriske data fra forskning inden for SFL læring og undervisning;
- bruge IKT-ressourcer til indsamling og analyse af data til forskning inden for SFL;
- reagere på kravene fra en specifik undervisningskontekst og påtage sig forskellige opgaver som lærer og som medlem af lærerstaben.
- identificere og anvende de grundlæggende begreber involveret i undervisning og indlæring af fremmedsprog;
- fortolke, hvordan det spanske sprogs formelle og funktionelle systemer fungerer og give dem den didaktiske behandling, som undervisningskonteksten kræver;
- beskrive i dybden de formelle niveauer af lingvistisk analyse ' fonetisk, morfosyntaktisk, leksikalsk og diskursiv;
- planlægge og evaluere undervisning og læring af sprog på en måde, der er i overensstemmelse med undervisningskonteksten og den krævede metodiske tilgang, som fastlagt i den fælles europæiske referenceramme for sprog (CEFR);
- designe og implementere forskellige aktiviteter og læringsmuligheder i klasseværelset, der tilskynder til udvikling af effektive kommunikationsevner hos elever i spansk på alle CEFR-niveauer;
- udvælge og udvikle undervisningsmaterialer tilpasset forskellige kontekster og læringssituationer;
- integrere informations- og kommunikationsteknologier (IKT'er) i SFL-undervisningen;
- gøre brug af forskellige manifestationer af latinamerikansk kultur, såsom film og litteratur, som undervisningsressourcer i SFL-undervisning;
- udvikle strategierne til at forstå forskning i L2 undervisning og læring;
- indsamle, analysere og fortolke empiriske data fra forskning inden for SFL læring og undervisning;
- bruge IKT-ressourcer til indsamling og analyse af data til forskning inden for SFL;
- reagere på kravene fra en specifik undervisningskontekst og påtage sig forskellige opgaver som lærer og som medlem af lærerstaben.