Keystone logo
University of Airlangga Master i sprogvidenskab

University of Airlangga

Master i sprogvidenskab

Surabaya, Indonesien

2 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

IDR 8.500.000 / per semester *

Fjernundervisning, På campus

* Uddannelsesgebyr for indonesiske ansøgere; Entré: 8000000 IDR. Uddannelsesgebyr for internationale ansøgere: 22500000 IDR; Entré: 25000000 IDR

Introduktion

Velkomstkommentarer fra lederen af kandidatuddannelsen i lingvistik

Kandidatuddannelsen i lingvistik, Det Humanistiske Fakultet kan klassificeres som en ny uddannelse baseret på dekretet om uddannelsesinstitution nr. 12611/UN3/ KR/2013 den 12. september 2013. Ikke desto mindre blev uddannelsen akkrediteret af Indonesiens Nationale Akkrediteringsråd nr. 1128/SK/BAN-PT/ Akred/M/VII/2016 den 14. juli 2016. Kandidatuddannelsen i lingvistik vil i overensstemmelse med visionen løbende forbedre lærings-undervisningsprocessen for at producere kompetente intellektuelle kandidater, personlige og faglige integritet, der er harmonisk med udviklingen af videnskab og teknologi, og at konkurrere internationalt.

Studieordningen for kandidatuddannelsen i lingvistik lægger vægt på kultur i studierne, såsom leksikografi, oversættelse, undervisning og tværfaglig lingvistik. Det tværfaglige sprogvidenskabelige studie klassificeret i makrolingvistik er træk ved kandidatuddannelsen i lingvistik i de kulturelle lingvistiske studier, såsom sociolingvistik, psykolingvistik, tværkulturel pragmatik, kritisk diskursstudie og anvendt lingvistik.

Et af de kurser, der er tæt knyttet til studierne, er Corpus Linguistics. Corpus Linguistics kan bruges som et af værktøjerne til at analysere sproglige fænomener, der bliver et fremragende kursus på kandidatuddannelsen i lingvistik. Med de forskellige kurser, der udbydes i uddannelsen, har de studerende mulighed for at vælge kurser af interesse.

Underviserne på kandidatuddannelsen i lingvistik er kompetente kandidater fra forskellige discipliner inden for leksikografi, sprogundervisning, pragmatik, sociolingvistik, psykolingvistik og oversættelse. Nogle af dem er internationale forskere og har etableret samarbejde med bureauer og akademiske institutioner i udlandet. I overensstemmelse med universitetets internationale program har kandidatuddannelsen i lingvistik optaget udenlandske studerende og undersøgt mulighederne for at samarbejde med universiteterne i Australien og Filippinerne. Der er ligeledes gennemført et hjemligt samarbejde mellem kandidatuddannelsen i sprogvidenskab med East Java Language Center, Undervisnings- og Kulturministeriet, Sprogstyrelsen/nævnet. Som led i kvalitetsforbedring og programudvikling har kandidatuddannelsen i lingvistik også hentet nationale og internationale gæsteforelæsere.

Kandidatuddannelsen i lingvistik har i sin udvikling fået en entusiastisk respons fra offentligheden. Det ses af det stigende antal ansøgere fra og uden for Østjava, der ønsker at læse videre på dette program. Fra år til år er antallet af ansøgere stigende, og konkurrenceniveauet i at optage nye studerende er ret højt. Dette skyldes den tilbudte læseplansmodel, lærerstabens kompetence og omdømme og den gunstige læringsstemning. Forhåbentlig fortsætter kandidatuddannelsen i lingvistik, Det Humanistiske Fakultet, Universitas Airlangga sin fremmarch og udvikler sig som et absolut velkendt program internationalt.

Dr. Dra. Ni Wayan Sartini, M.Hum.

Vision

At blive et uafhængigt, innovativt og fremragende program nationalt og internationalt.

Missioner

Missionerne for kandidatuddannelsen i lingvistik er:

  • Administrere førsteklasses akademisk uddannelse i lingvistik nationalt og internationalt;
  • Administrere innovativ grundforskning og anvendt forskning inden for lingvistik;
  • Dedikering af den sproglige ekspertise til samfundet;
  • Forsøg på uafhængighed i udførelsen af de tre søjler for videregående uddannelse relateret til lingvistik.

Mål

Ved at realisere sin vision, missioner og mål gennemfører kandidatuddannelsen i lingvistik flere strategier som følgende:

  1. Udførelse af forelæsningsprocessen med elevcentreret læring, hvor underviseren ikke er den eneste, der giver materialerne, men nogle gange giver studerende også materialerne i form af præsentation.
  2. Gennemførelse af gæsteforelæsninger (inklusive oversøiske undervisere, der besøger Surabaya) for at udvide de studerendes og undervisernes forståelse af forskellige sproglige områder.
  3. Udførelse af forskningssamarbejde med undervisere fra andre universiteter i Indonesien og i udlandet.
  4. Tilvejebringelse af midler til studerende og undervisere, der lykkes som oplægsholdere på de nationale og internationale konferencer.
  5. Ydelse af tilskud til undervisere, der har publikationer i akkrediterede nationale tidsskrifter og velrenommerede internationale tidsskrifter.
  6. Implementering af den strategiske plan for kandidatuddannelsen i lingvistik udledt af Strategiplanen for Det Humanistiske Fakultet.

Drifts- og programpolitisk planlægning fastlægges i begyndelsen af året eller begyndelsen af semesteret gennem programmødet og etableres på baggrund af resultaterne af den årlige selvevaluering, ved at tage hensyn til styrker og svagheder ved de interne faktorer, muligheder og trusler fra eksterne faktorer. Programkortlægning udføres i overensstemmelse med den strategiske plan, vision, mission og mål, der er integreret for at opnå høj effektivitet og produktivitet.

Resultatet af næste programmøde lægges til grund for programmets driftsaktivitetsplanlægning. Derfor refererer planlægningen af programmet på den respektive arbejdsenhed til programmødets vision, mission, mål og politiske resultater.

Strategier

  1. Oprettelse og udvikling af en mere komplet, fokuseret og omfattende strategisk plan for 2012-2016-programmet.
  2. Styrkelse af kommunikationsnetværk, koordinering og samarbejde med alumnerne, interessenten, både kandidatuddannelsen og beslægtede naturvidenskabelige uddannelser nationalt og internationalt.
  3. Forbedring af intern effektivitet i form af styring af en effektiv organisation og systematisk og velordnet dokumentation, og i form af en effektiv læringsproces og akademisk atmosfære.
  4. Forbedring af ekstern effektivitet med hensyn til at øge menneskelige ressourcers kapacitet til konkurrenceevne og indkøb af midler uafhængigt.

Indlæggelser

Læreplan

Programresultat

Om skolen

Spørgsmål