Master of Arts (MA) i Fotografi
University of Arts Magdalena Abakanowicz in Poznań
Nøgleinformation
Campus placering
Lingvistik / Sprogvidenskab
Kontakt skolen
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Master of Arts (MA) i Fotografi
 
I studierne er der realiseret emner relateret til fotografiet som selvstændigt udtryk, der henviser til tradition samt fotografering være en dialog med andre medier: intermedia og computer fotografering. Studerende er også indstillet på at arbejde på reklame fotografering markedet. Øv fuldender foredrag om historien om fotografering, fotografering teknikker, moderne fotografi og nye medier. De studerende har til deres rådighed: laboratorium, mørkekamre, lommelygte Studio, kontinuerlig Light Studio, computer Studio og bibliotek.
 
 
Studie af Spatial ydeevne
 
Leder: dr Mirosław Balka
Assistent: Karolina Kubik
 
Formålet med studiet er at vurdere status for rum omkring os, og gøre et forsøg på at danne dem på en kreativ måde.Ved at definere vores eget sted og udveksle synspunkter med de personer, der repræsenterer andre steder, etablere de studerende zoner for kommunikation og kan vurdere deres samspil. De studerende udfører både på skolen selv og i byens rum. Deres hensigt er at henlede den offentlige til den sociale og politiske problemer, som påvirker deres omgivelser. Mål: De studerende vil tilegne sig evnen til at foretage kunstneriske quests, hvis omfang vil være underlagt deres unikke præferencer og kompetencer. De vil få mulighed for at styre det offentlige rum uden at skade deres autonome kunstnerisk miljø. De vil også lære ikke at blive skræmt af rum for andre.
 
 
Studie af Video Art
 
Leder: professor Marek Wasilewski
Assistent: Hubert Czerepok
 
Studieordningen har til formål at studere den mangfoldighed af moderne kunst og strukturer, således at gnist diskussion om definitionen af kunst i lyset af de kulturelle, sociale og tekniske ændringer på vej. Målet med studierne er at give de studerende til at lære af de unikke funktioner i intermedia videokunst og opfordre dem til aktivt at danne kunst medier med respekt for deres kunstneriske og sociale appel, og være i stand til kritisk at vurdere begivenheder og processer i sådant videokunst. Definition af holdninger til virkeligheden har været en af de retningslinjer for vores aktiviteter. Der lægges vægt på at udvikle en personlig, enestående billede af den verden af kunst, et forsøg på at skabe et billede af verden omkring os.Video kunsten i sig selv udgør et forsøg på at undersøge strukturen i den virkelige verden og være i stand til at optage dens attributter. På den måde videoen kan ændre de relevante paradigmer, at skabe et nyt kunstnerisk virkelighed.
I løbet af kurset skal de studerende:
1. Lær om milestonebegivenheder af videokunst i Polen og i udlandet.
2. Master brug af simple videoudstyr.
3. Lær det grundlæggende i filmredigering.
4. Forstå det grundlæggende fundament for videokunst æstetik.
5. Forstå de unikke kendetegn ved videoen medierne og deres kunstneriske og sociale kontekst.
6. Være i stand til at begrunde og præsentere indholdet af deres eget arbejde.
7. Udvikle evnen til virksomheden uafhængige kunstneriske quests.
8. Forbedrer kapaciteten til at vurdere en 's eget arbejde.
 
 
Studie af Spatial Transformation og Udvikling
 
Leder: Professor Andrzej Syska
Assistent: Piotr Bosacki
 
Studiet undersøger definitioner, samt metoder til at opfatte, kortlægning, designe og danner rum, herunder alle de mulige transformationer. Vi stræber efter at nærmer begrebet rum både i en konventionel måde, hvor forskellige objekter og begivenheder (herunder kunstneriske dem) fletter i et 3D-miljø, og på en alternativ måde, og byder på en "virtuel" tilgang til at undersøge de forskellige muligheder og konsekvenser af status i rummet (herunder ikke-kunstneriske dem). Kandidater vil opnå færdigheder til at bruge et sæt af konkrete værktøjer til at kortlægge plads og vil være i stand til at tilbyde en unik tilgang til rummet danne handlinger. De studerende vil være i stand til at udvikle projekter, hvor rummet, både virkelige og i den virtuelle verden, vil blive udnyttet i en unik, kreativ måde.
 
 
Studie af interaktiv performance
 
Leder: Professor Sławomir Sobczak
Assistent: Jakub Jasiukiewicz
 
Stimulering af en omfattende inddragelse af kunstneren og publikum til at danne en medie-og sociale miljø er i fokus i læseplanen. Interaktive forestillinger omfatter brugen af elektroniske medier, multimedier, unikke grænseflader, software, applikationer og værktøjer, samt en række aktiviteter til at overvinde den barriere mellem kunstner og publikum, og til kritisk at vurdere deres forhold. Studieordningen er rettet mod undervisning de studerende til at forhindre de objekter eller begivenheder fra at være for høj grad løsrevet fra publikum, og i stedet for at opmuntre de studerende i at bruge spil som deres vigtigste strategi i kunstnerisk optræden med spillet, der dækker de procedurer, kommunikation, ikke -linearitet, hypertextuality, navigation, telemetri, provocativeness osv.Projekterne kan udføres inden for følgende områder:
- Interpersonel kommunikation,
- Offentlig kommunikation,
- Virtuel kommunikation.
Kandidater vil være i stand til at udvikle aktive kunstneriske relationer i kommunikation, både inden for elektroniske medier og i direkte sociale interaktioner. De studerende vil lære at oprette interaktive kunstneriske budskaber.
 
 
Studie af performancekunst og multimedier
 
Leder: Professor Izabella Gustowska
Assistent: Raman Tratsiuk
 
Det vigtigste fokus er grænsefladen - menneskelige - virkelighed forhold. Der lægges vægt på at henvise til budskabet i den offentlige eller private rum og til kunstneren som de udøvende medium (i video-performance eller interaktive performance retsakter).Igangværende forskning og dag-til-dag oplevelse er vigtige referencer så godt, med den afgørende rolle for kunstneren er at kommentere, gribe ind, provokere, opbygge og dekonstruere den status quo ved happenings, performances, flash mobs mv i offentlige eller private rum . Målene for kurset omfatte at sørge for de studerende med evner til at handle gennem performance, multimedia og offentlige rum handlinger. De studerende vil lære, hvordan du opretter budskaber i medierne, og hvordan du optager sådanne handlinger.