MA i udendørs og erfaringsmæssig læring ( Pathways )
University Of Cumbria
Nøgleinformation
Campus placering
Ambleside, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 4 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 13.250 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Hjem / EU-studerende: £ 5.040 - Overseas Student: £ 10.500
Introduktion
Gennem linserne fra kulturelle, miljømæssige og udendørs pædagogiske teorier udforsker den personlig og social udvikling ved hjælp af forelæsninger, seminarer og udendørs oplevelser. Uanset om du allerede er involveret i udendørs aktiviteter eller er ny på området, vil vores kursus udvide din forståelse og viden. Principperne for udendørs og oplevelsesmæssig læring er for nylig forgrenet til sundhed og velvære og Bushcraft-uddannelse. For at afspejle denne nutidige tendens er der derfor 3 Pathways at vælge imellem for at fuldføre MA / PGDip-kvalifikationerne:
- Udendørs og oplevelsesmæssig læring
- Udendørs og oplevelsesmæssig læring (Bushcraft)
- Udendørs og oplevelsesmæssig læring (sundhed og velvære)
Graduate destinationer
Mange studerende, der påtager sig kandidatuddannelsen, er allerede ansat og ønsker at udvide deres ekspertise inden for et bestemt område for at forbedre deres oplevelse, deres beskæftigelsesmuligheder eller er på udkig efter en ændring af karrieren. Kandidater har med succes fået beskæftigelse som lærere, udendørs praktikere, miljøkonsulenter, udviklingstræner, udendørs mental sundhedspersonale eller væbnede servicepersonale, for eksempel. Kandidater kan også bruge denne akademiske erfaring til at forbedre eksisterende roller ved at berige deres filosofiske understøttelse eller til at revidere gamle koncepter og praksis for at se dem i et nyt lys.
Kursusoversigt
MA og PGDip i udendørs og oplevelsesmæssig læring ( Pathways ) er udviklet for at udforske og reflektere en bred vifte af sociale, uddannelsesmæssige og miljømæssige temaer, der understøtter en moderne, tværfaglig og transkulturel tilgang til udendørs og oplevelsesmæssig læring.
Kurset behandler historier, nutidig anvendelse og vækst af udendørs og oplevelsesmæssig læring i krydset mellem professionel praksis, pædagogik og filosofi via debat & diskussion, kreativ refleksion, kritisk analyse og kritik af forskning og evidens. Undervisningen finder overvejende sted gennem 5-dages blokmoduler placeret i og omkring den fantastiske Ambleside-campus i hjertet af Lake District nationalpark.
moduler
Introduktion til udendørs og erfaringsmæssig læring
Dette modul sigter mod at udforske processerne og definitionerne af udendørs og erfaringsmæssig læring.
Den refleksive praktiserende læge
Formålet med dette modul er at undersøge begrebet 'verdensopfattelser' og undersøge deres indvirkning på professionel praksis.
Uafhængig undersøgelse
Formålet med modulet er at støtte studerende i planlægning, gennemførelse og skrivning af et anvendt forsknings- eller evalueringsprojekt inden for udendørs og erfaringsmæssig læring.
afhandling
At give dig mulighed for at designe og gennemføre et betydeligt stykke uafhængig overvåget forskning.
Pathway 1
Kend dit sted - Placer responsive tilgange til det fri
Modulet udforsker forskellige måder, hvorpå vi og andre skaber et sted, der kan hjælpe os med at overveje, hvordan disse forskellige "linser" former vores opfattelse af sted. Vi sigter mod at diversificere vores ideer og udvikle kritiske og reflekterende tolke, der skaber innovative og effektive måder at fortolke sted for sig selv og andre.
At lære af eventyrlystne rejser
Dette boligmodul sigter mod at udvide din opfattelse og perspektiver på eventyr, eventyrlige rejser og antallet af klientgrupper, der er involveret i at bruge eventyr som en kontekst for læring.
Pathway 2
Historier og principper for Bushcraft
Modulet betragter Bushcrafts historie og vækst som en praksis og en ideologi.
Kulturer og praksis med Bushcraft
Dette boligmodul udforsker problematikken og potentialet i Bushcraft som et transformerende koncept i den moderne verden.
Pathway 3
Forespørgsel på terapeutiske landskaber og udendørs psykoterapier
Dette modul introducerer og kritiserer den teoretiske baggrund for udendørs psykoterapi og terapeutiske landskabsforskning og -applikationer.
Terapeutiske muligheder i det fri
Dette boligmodul tilbyder en reflekterende udforskning af den studerendes eget terapeutiske forhold til det fri.
Adgangskrav
1. eller 2. klasse honours degree.
Studerende med andre kvalifikationer kan få adgang til kurset, bedes du kontakte os for yderligere detaljer.
Akkreditering af tidligere læring (APL) kan overvejes for relevant tidligere læring på samme akademiske niveau.
Udvælgelseskriterier
Grad og / eller relevant professionel erhvervserfaring krævet.
Ansøgninger er velkomne fra personer med en god første grad (normalt UK 2: 2 eller derover) og / eller relevant erhvervserfaring. Det er håbet, at kurset vil tiltrække studerende fra forskellige baggrunde og førstegradsfagområder fra udendørsrelaterede områder til ungdomsarbejde, socialt arbejde, uddannelse og dem med mere filosofisk baggrund. Internationale studerende er velkomne til at ansøge. Kurset kan studeres på fuld tid eller deltid. Moduler undervises i en uges blokke. Du er også velkommen til at ansøge om at tage moduler individuelt.