MA i sociale medier og samfund
University of Groningen
Nøgleinformation
Campus placering
Groningen, Holland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
18 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.314 / per year *
Ansøgningsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EU / EØS-studerende: € 2143 / år. Ikke-EU / EØS-studerende: 13500 €
Introduktion
Hvorfor går nogle indlæg viral på sociale medier, og andre gør det ikke? Hvordan kan socialmedieanalyse anvendes i forretnings- og politiske beslutninger? Hvordan ændrer platforme som Facebook, hvordan vi lever og gør forretninger?
Dette MA-program tilbyder en kritisk udforskning af sociale medier i moderne netværkssamfund og træner studerende til at arbejde med (store) data på en ansvarlig måde. Sociale medier har ændret stoffet i hverdagen og samfundet. Dette har haft vigtige konsekvenser for, hvordan vi informerer os selv, med hvem vi forbinder og på hvilke måder, hvordan vi organiserer vores daglige liv, og hvordan vi udfører os som borgere. Kendskab til måderne, hvorpå disse hurtigt opståede kommunikationsinfrastrukturer grundlæggende transformerer samfundet, er uundværlig. På et tidspunkt, hvor intensiv dataindsamling og analyse er nøglen for virksomheder og regeringer, hjælper dette MA-programmets teoretiske tilgang til sociale medier og deres datadrevne indflydelse på samfundet studerende med at forstå og reflektere over kritiske spørgsmål for at reagere på aktuelle samfundsforandringer . Fra et praktisk perspektiv er de studerende uddannet til at undersøge data på sociale medier i sammenhæng med sociale, politiske og økonomiske ændringer.
Hvorfor studere dette program i Groningen?
Dette program lærer dig kritisk at engagere dig i de dybe samfundsmæssige ændringer, som sociale medier medfører, med praktisk erfaring med analyse af sociale mediedata. Praktikpladsen sætter dig ind i arbejdsmarkedet og starter din karriere. Erhvervede færdigheder inkluderer:
- Avanceret viden om sociale medier;
- Analyse af sociale medier;
- Dyb indsigt i brug af sociale medier;
- Fremragende kommunikations- og skrivefærdigheder;
- Kompetencer inden for sociale medier;
- Iværksætterfærdigheder.
Program
År 1
Kurser
- Optagelse af mediebrug (5 EC, valgfrit)
- Diskursanalyse (5 EC, valgfri)
- Netværkskultur (5 EC)
- Statistik med R (5 EC, valgfri)
- Transformation in the Digital Society (5 EC)
- Digital etnografi (5 EC, valgfri)
- Platformundersøgelser (5 EC)
- Analyse af sociale medier (5 EC, valgfri)
- Undersøgelse af mediebrug (5 EC)
- Visuel analyse (5 EC, valgfri)
- Data for samfundet: Civic Media (5 EC, valgfrit)
- Medieret og politik (5 EF, valgfrit)
- Teoretisk specialisering (5 EC)
- Forskningsseminar (10 EC)
- Iværksætteri (5 EC, valgfrit)
- Story Lab (5 EC, valgfri)
- Speciale Lab (5 EC)
År 2
Kurser
- Speciale (15 EC) Praktik (15 EC)
Adgangskrav
Adgangskrav
Hollandsk eksamensbevis
Specifikke krav | Mere information |
Sprogprøve | Yderligere krav Engelsk: Et VWO-eksamensbevis eller et fagcertifikat for VWO-engelsk (mærke 6 eller højere), minimumskrav på TOEFL iBT 90 (med mindst 21 på alle punkter), eller IELTS 6.5 (med mindst 6 på alle punkter) ). Language Center English Test (LCET) niveau C1 (B2 for højst to komponenter). Hvis du har et VWO-eksamensbevis, kræves det ikke en sprogprøve. |
International eksamensbevis
Specifikke krav | Mere information |
Sprogprøve | Yderligere krav Engelsk: Et VWO-eksamensbevis eller et fagcertifikat for VWO-engelsk (mærke 6 eller højere), minimumskrav på TOEFL iBT 90 (med mindst 21 på alle punkter), eller IELTS 6.5 (med mindst 6 på alle punkter) ). Language Center English Test (LCET) niveau C1 (B2 for højst to komponenter). |
Ansøgningsfrister
Type studerende | Deadline | Start kursus |
Hollandske studerende | 15. august 2020 15. august 2021 | 1. september 2020 1. september 2021 |
EU / EØS-studerende | 1. juni 2021 | 1. juni 2021 |
ikke-EU / EØS-studerende | 1. juni 2021 | 1. juni 2021 |
Studieafgifter
Nationalitet | År | Betaling | Programform |
EU / EØS | 2020-2021 | 2143 € | fuld tid |
uden for EU / EØS | 2020-2021 | 13500 € | fuld tid |
Jobmuligheder
Dette spor fører til positioner inden for dataanalyse, markedsundersøgelser, marketing, kommunikation og PR, rådgivning, iværksætteri, politikrådgivning.
Forskning
Du undervises af undervisere, der er internationalt kendt i mediestudier. Du drager fordel af og kan være involveret i forskningen i Center for Media and Journalism Studies, vurderet som et fremragende og verdensledende forskningscenter. Afdelingen er kendt for sin uformelle og livlige atmosfære, der giver mulighed for en frugtbar udveksling mellem personale og studerende.
Læreplan
År 1
Kurser
- Multimodal diskursanalyse (5 EC, valgfri)
- Netværksteori (5 EF)
- Statistisk analyse med R (5 EF, valgfri)
- Transformationer i det digitale samfund (5 EF)
- Analyse af sociale mediedata (5 EF, valgfri)
- Optagelse af mediebrug (5 EC, valgfrit)
- Konceptualisering af publikum (5 EF)
- Platformundersøgelser (5 EC)
- Forbindelse: Moderne debatter (5 EF)
- Data for samfundet: Civic Media (5 EC, valgfrit)
- Mediepolitik og regulering (5 EF, valgfri)
- Forskningsseminar SMS (10 EF)
- Start Lab (5 EC, valgfri)
- Story Lab (5 EC, valgfri)
- Speciale Lab (5 EC)
År 2
Kurser
- Afhandling SMS (15 EC)
- Praktik (15 EC)
Programmuligheder
Master's Honours Program (æresprogram)
Masteruddannelsen Programmet blev udviklet specielt til studerende, der ønsker at få mere af deres studier.
Det er et program på 15 ECTS, der efterfølges udover standard masteruddannelsen. Det er et etårigt tværfagligt program, der er designet til at introducere eleverne til forskellige aspekter af lederskab.
Studere i udlandet
Undersøgelse i udlandet er unaccommodated
Indlæggelser
Programundervisning
Karrieremuligheder
Jobmuligheder
Dette spor fører til positioner inden for dataanalyse, markedsundersøgelser, marketing, kommunikation og PR, rådgivning, iværksætteri, politikrådgivning.