
Kandidat in
Master of Education MEd, PGDip, PGCert, ved fleksibel læring
University of Leicester

Nøgleinformation
Campus placering
Leicester, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
2 - 3 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
GBP 8.550 *
Ansøgningsfrist
08 Sep 2023
Tidligste startdato
Sep 2023
* Studerende fra Storbritannien; dette kursus er ikke tilgængeligt for studerende fra lande uden for Storbritannien
Introduktion
Det er noget for dig, hvis... du er uddannet lærer eller pædagogisk professionel og ønsker at udvikle din undervisningspraksis og de færdigheder, der kan understøtte din karriereudvikling.
MEd-uddannelsen er designet til kvalificerede lærere og andre pædagogiske fagfolk, der arbejder i en række sammenhænge og aldersfaser. Denne uddannelse vil gøre dig i stand til at:
- Forbedre dine muligheder for karriereudvikling og gøre en forskel med en dybere forståelse af effektiv pædagogik
- kritisk at undersøge din pædagogiske praksis og din ekspertise i undervisningen
- Vælg et valgfrit modul af interesse eller for at fremme en specialisering
- Udvikle din evne til at udforme og gennemføre mindre forskningsprojekter.
Modulerne vil give praktikere, der arbejder i uddannelsesmæssige sammenhænge, mulighed for at deltage i pædagogisk fokuserede studier og forskning om en række centrale tværfaglige emner, der afspejler og udforsker de spørgsmål og udfordringer, som de står over for i deres arbejde på tværs af aldersgruppen 5-19 år. Disse emner er inkluderende praksis, mentorordninger, coaching og udvikling af effektive lederfærdigheder samt mental sundhed og trivsel. Kurset er blevet udviklet efter høring af University of Leicester partnerskabsskoler og PGCE-alumner.
Sideløbende med disse moduler vil dette kursus give en introduktion til refleksiv praksis (for de erfarne lærere, der ikke har en kandidatgrad) og et solidt grundlag i forskningsmetoder for alle, der tilmelder sig. Modulet Practitioner Research Methods forbereder dig på at forske i og skrive en afhandling om et emne efter eget valg, som er relevant for den uddannelsesmæssige kontekst, du arbejder i.
Undervisning og læring
Undervisning og læring foregår gennem face-to-face-seminarer, små studiegrupper og tutorials med materialer og yderligere struktureret støtte via Blackboard og e-mail. Alle studerende forventes at deltage fuldt ud i kursusmøderne og at udvikle deres færdigheder som kritiske venner under specifikke modulaktiviteter.
De underviste moduler vil blive vurderet ved hjælp af opgaver på 5.000 ord, hvoraf nogle vil være todelte (f.eks. en forskningsjournal og en forskningsartikel; en reflekterende praksisrapport og en understøttende dokumentationsportefølje; en mundtlig præsentation og en forskningsafhandling). Din afhandling består af en forskningsdagbog og en mindre faglig undersøgelse.