MA teater
University of Lincoln
Nøgleinformation
Campus placering
Lincoln, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* International. Hjem / EU: £ 7.900. Hjem (inklusive Alumni Scholarship 20% reduktion) £ 6.320. International (Inklusiv International Alumni / Global Postgraduate Scholarship £ 2.000 reduktion) £ 14.000.
Oplev Lincoln, uanset hvor du er i verden
Vores webinarer, fagmesterklasser, spørgsmål og svar-sessioner og studenterpaneltaler er en fantastisk måde at opdage, hvordan det er at bo og studere på University of Lincoln .
Introduktion
Kurset sigter mod at give et 360-graders perspektiv på ydeevne for at afspejle behovet for en porteføljekarriere i det 21. århundrede med et bestemt fokus på dramaturgi.
MA Theatre lægger vægt på det store udvalg af nyere udvikling inden for drama, teater og performance og forskning. Programmet udnytter fuldt ud personalets ekspertise på tværs af School of Fine and Performing Arts, som inkorporerer dybdegående viden om moderne teaterfremstilling.
Medarbejdere har ekspertise i at køre professionelle turnéfirmaer, dramatik, dramaturgi, teaterkritik og skrivning af vellykkede ansøgninger om støtte og finansiering. Vores forskningsaktive team udgiver om dramaturgi og teaterfremstilling i akademisk litteratur.
Studerende har mulighed for at drage fordel af en kombination af praktisk erfaring og teoretisk studium. Denne tilgang er designet til at forbedre karrieremulighederne ved at forberede de studerende på en række roller inden for teater, medieproduktion, ledelse, forskning og uddannelse.
Hvordan du studerer
MA Teater læres gennem akademiske år gennem foredrag, seminarer, gruppearbejder og blandede læringsstrategier, der udnytter faciliteter, herunder præstationsstudierne i Lincoln Performing Arts Center, BlackBoards online læringsmiljø og de nyeste digitale teknologier, der giver os mulighed for at engagere forskellige elever gennem en række af midler.
I mellem planlagte sessioner forventes de studerende at deltage i selvstyret studie, støttet af akademiske medarbejdere, som omfatter tildelte og autonomt undersøgte journalartikler, bogkapitler og relevant journalistik samt at se videoindhold og engagere sig i andre materialer, ofte foreslået eller gjort tilgængelig gennem hvert moduls online læringssted. Studerende udfører også regelmæssige formative opgaver, der ikke vurderes som en del af deres endelige karakter, men er designet til at have betydelige fordele ved deres læring.
Programstruktur
Term 1
- Perspektiver om ydeevne
- Forskningsområder
- Skrive om teater
Term 2
- Perspektiver om ydeevne
- Dramaturgi i praksis
- Skrive til teater
Term 3
- På sidste sigt skal eleverne færdiggøre enten forskningsprojektet, praksis-som-forskningsprojektet eller samarbejdsprojektet.
Kontakt åbningstider
På grund af karakteren af postgraduate programmer vil en betydelig del af din tid blive brugt på uafhængig undersøgelse og forskning. Forskningsstuderende vil have møder med deres akademiske vejledere, men regelmæssigheden af disse vil variere afhængigt af individuelle krav, fagområde, personalets tilgængelighed og programmets fase. For undervisningsprogrammer kan ugentlige kontakttider variere afhængigt af de valgte modulindstillinger og studietid.
Metoder til vurdering
Den måde, du bliver vurderet på dit kursus på, varierer afhængigt af emnet og typen af kandidatuddannelse, du vælger. Et undervist program kan omfatte en skriftlig afhandling, eksamener, præsentationer og projekter. Et forskningsprogram kan omfatte en afhandling, mundtlig eksamen og præsentation for en gruppe forskere. Det kan forventes, at du demonstrerer, hvordan dine forskningsresultater har bidraget til viden eller udviklet eksisterende teori eller forståelse. Se de individuelle kursussider for at finde ud af mere.
moduler
- Dramaturgi i praksis (kerne)
- Perspektiver på ydeevne (kerne)
- Forskningsområder (kerne)
- Skriv om teater (kerne)
- Skrivning til teater (kerne)
- Samarbejdsprojekt (Option) †
- Øv dig som forskningsprojekt (Option) †
- Forskningsprojekt (Option) †
Hvordan man vurderes
Moduler vurderes ved hjælp af en kombination af skriftligt essay, kritisk portefølje, studenterblog, finansieringsform, fremtidig tidsskriftartikel, paneldiskussion, individuel præsentation og gruppepræsentation og / eller fokuseret praktisk workshop eller performance. Studerendes fremskridt er underlagt løbende vurderinger på alle moduler i programmet ud over de endelige vurderede output.
Vurdering vil fokusere på: demonstration af praktisk og teoretisk engagement med forskning; artikulering og demonstration af viden om en bred vifte af teaterforestillinger; kritisk undersøgelse og analyse og kontekstualisere elevernes eget arbejde og andres arbejde inden for historisk eller nutidig præstationspraksis og stipendium.
Studerende på MA-teatret spiller en aktiv rolle i valget af fokus og i nogle tilfælde selv måderne af deres vurderinger i samråd med relevante modulvejlere og på måder der stemmer overens med deres individuelle karrieremål. Denne praksis omfatter University of Lincoln kerneethos af 'Student as Producer' ved at bemyndige ph.d.-studerende til at forme og tage ejerskab af deres læring.
Vurdering Feedback
University of Lincoln politik for evalueringsfeedback har til formål at sikre, at akademikere straks returnerer evalueringer på kurset til studerende - normalt inden for 15 arbejdsdage efter indsendelsesdatoen.
"MA Theatre tilbød mig muligheden for at skrive et teaterstykke og tage det til Edinburgh Fringe Festival 2016, hvor mit arbejde blev kritisk set på nationalt plan. Det er langt den stolteste bedrift i mit liv og noget, der aldrig ville have været muligt uden MA-kurset. "
Kate Newman
Stipendier
Der er flere måder end nogensinde før til at finansiere din postgraduate studier, uanset om du ønsker at tage et undervist eller et forskningskursus. For dem, der ønsker at tage et kandidatkursus, kan du ansøge om et lån som bidrag til kurset og leveomkostningerne. Lån er også tilgængelige for dem, der ønsker at gennemføre doktorgrad. Universitetet tilbyder en række stipendier og finansierede stipendier til dem, der er interesseret i postgraduate studier.
Kursusspecifikke yderligere omkostninger
For hvert kursus kan du opleve, at der er yderligere omkostninger. Disse kan være med hensyn til det specifikke påklædning, materiale eller udstyr, der kræves.
Med hensyn til lærebøger giver universitetet studerende, der tilmelder sig en omfattende læseliste, og du vil opdage, at vores omfattende bibliotek indeholder enten væsentlige eller virtuelle versioner af de grundlæggende tekster, som du skal læse. Du kan dog foretrække at købe nogle af disse til dig selv, og du vil være ansvarlig for denne pris.
Adgangskrav 2021-22
Honours grad eller tilsvarende.
Hvis du har studeret uden for Storbritannien og er usikker på, om din kvalifikation opfylder ovenstående krav, skal du besøge vores landsider for information om tilsvarende kvalifikationer.
Oversøiske studerende vil være forpligtet til at demonstrere engelsksprogede færdigheder svarende til IELTS 6.0 samlet set med mindst 5,5 i hvert element. For information om andre engelsksprogede kvalifikationer, som vi accepterer, kan du besøge siden Engelske krav .
Hvis du ikke opfylder ovenstående IELTS-krav, kan du muligvis deltage i et af vores kurser inden for engelsk og akademisk studiekompetence før sessionen. Disse specialkurser er designet til at hjælpe studerende med at opfylde de engelsksprogede krav til deres tilsigtede studieprogram.
Undervisning og læring under Covid-19
I Lincoln har Covid-19 opfordret os til at gennemgå vores praksis og som følge heraf benytte lejligheden til at finde nye måder til at forbedre de studerendes oplevelse. Vi har foretaget ændringer i vores undervisnings- og læringsmetode og på vores campus for at sikre, at studerende og personale kan nyde en sikker og positiv læringsoplevelse. Vi vil fortsætte med at følge regeringens vejledning og arbejde tæt sammen med de lokale folkesundhedseksperter, når situationen skrider frem, og tilpasse vores undervisning og læring i overensstemmelse hermed for at holde vores campus så sikker som muligt.
Forskningsområder, projekter og emner
I 2018-19 havde MA-teateret fordel af tætte forbindelser med skole- og kollegium-delingsinitiativer Critical Encounters og Tower Talks, og programledere har til formål at pleje disse og andre sådanne muligheder fremover.
Funktioner
Tidligere har MA-teaterstuderende deltaget i studieture til Nottingham, Sheffield og Leeds. Der kan være muligheder for at deltage i professionelle netværksbegivenheder og peer-netværk såsom Critical Encounters, der er vært for skolen og Tower Talks-begivenheden for postgraduate studerende og personale på tværs af College of Arts.
Der er potentiale for studerende at blive involveret i fritidsaktiviteter med The Lincoln Company, der regelmæssigt tager shows til Edinburgh Fringe hvert år.
Studerende kan også have mulighed for at engagere sig i Horizons, et blandet læringsinitiativ, der er designet til at hjælpe dem med at udvikle fagspecifikke ansættelsesevner og tværfaglige og digitale færdigheder, der trækker på University of Lincoln seks forskningstemaer.
Placeringer
Kernen arbejde læring modul, dramaturgi i praksis, tilbyder et udvalg af tre placeringsmuligheder Pathways - industri, pædagogik, eller online - at give de studerende mulighed for at engagere sig med kunstneriske værker i gang gennem praktikophold i industrien regionalt; med dramaforelæsere om praktiske bachelor-moduler; eller gennem digitale samarbejder.
En liste over mulige placeringsværter vil blive leveret, men studerende er velkomne til at købe deres egne. Det er op til den studerende at kontakte deres vært, forhandle, hvordan de vil arbejde med dem, og dække yderligere afholdte rejseomkostninger.
Interviews og ansøgningsdage
Ansøgere kan blive bedt om at deltage i et interview personligt, telefonisk eller online. Der kræves skriftligt bevis i form af en nylig prøve af kritisk eller kreativ skrivning. Det forventes, at potentielle kandidater vil have undersøgt kurset og være parat til at tale om det. Kontakt programledere for yderligere information.
Karriere og personlig udvikling
Teateruddannede fra dette program er gået videre til at arbejde i teaterindustrien inden for områder som skrivning, udtænkning, optræden, dramaturgi og på anden måde at lave teater. Kandidater har dannet teaterfirmaer og arbejdet med kunststeder, enten inden for administration, marketing eller backstage. Nogle er gået videre til forskeruddannelse for at blive undervisere i videre- og videregående uddannelse.
University Careers and Employability Team tilbyder kvalificerede rådgivere, der kan arbejde sammen med dig for at give skræddersyet, individuel support og karriererådgivning i løbet af din tid på universitetet. Som medlem af vores alumner tilbyder vi også en-til-en support det første år efter afslutningen af dit kursus, herunder adgang til begivenheder, ledige oplysninger og webstedsressourcer; med adgang til online ledige stillinger og virtuelle ressourcer og webstedsressourcer i de følgende to år.
Denne service kan omfatte en-til-en coaching, CV-rådgivning og interview forberedelse til at hjælpe dig med at maksimere dine fremtidige muligheder.
Tjenesten arbejder tæt sammen med lokale, nationale og internationale arbejdsgivere, der fungerer som en gateway til erhvervslivet.
Indlæggelser
Læreplan
Dramaturgi i praksis (kerne)
Hvorfor er kritiske færdigheder vigtige i nutidige teaterskabende sammenhænge? På hvilke måder kan disse færdigheder indgå i teaterprocesser? Hvordan kan vi markedsføre os selv som kritiske teaterskabere for at tiltrække interessen fra kunstbaserede uddannelsesinstitutioner, organisationer og industrier? Og hvordan kan vi bidrage meningsfuldt til sådanne organers arbejde?
Dette modul giver mulighed for at anvende kritisk praksis til kreative processer på gensidigt gavnlige måder.
Perspektiver på ydeevne (kerne)
Hvilke træk kendetegner nutidig teater- og performancepraksis? Hvilke faktorer har formet deres udvikling i komparative nationale og internationale sammenhænge? Hvordan har teater og performance reageret på samtidens samfund? Hvad er de centrale problemer, som kunstudøvere og -institutioner står over for i dag? Og hvilke teoretiske rammer kan hjælpe os til at forstå de nutidige landskaber inden for teater og performance?
Dette modul undersøger disse spørgsmål ved at tilbyde en række perspektiver på ydeevne fra eksperter inden for og uden for University of Lincoln .
Forskningsmetoder (kerne)
Hvordan kan vi uddybe vores tilgange til forskning? Hvordan kan dybe og specifikke tilgange til forskning berige det kritiske og kreative arbejde, vi producerer? Hvad er forskellene og overlapningen mellem forskellige forskningsmetodologier og de forskellige afsluttende projekter, som de er i stand til at producere?
Dette modul giver mulighed for at se forskningspraksis på ny: som kreative og intellektuelle stimuli og som integreret i produktionen af originalt arbejde.
Skriv om teater (kerne)
Hvad giver forskellige faglige, kulturelle og teoretiske sammenhænge til vores forståelse af teater? Hvordan kan vi analysere et stykke teater dybt og formidle den dybe viden på en række måder? Hvordan kan vi skrive om teater med klarhed og præcision til forskellige læsere?
Dette modul undersøger og omsætter en række professionelle måder at skrive om teater på: som forskere, som kritikere og som teaterskabere.
Skrivning til teater (kerne)
Hvordan skriver vi til teater? Hvordan udfører vi skrivning, og hvordan præsterer vores skrivning? Hvordan afspejler det, vi skriver, hvem vi er og den verden, vi lever i? Hvordan kan vi give stemme til det uudtalte og tale sandt til magten? Hvordan kan vi finde de ord, som begivenheder får os til at tale? Hvordan kan ord male tusind billeder?
Ved at besvare spørgsmål som disse har eleverne mulighed for at skrive et nyt teaterstykke og reflektere over den proces med henblik på at blive kritisk teatermager.
At lave teater for unge publikummer (mulighed)†
Making Theatre for Young Audiences udfordrer eleverne til at opdage og udvikle gennem studiebaseret, kollaborativ fremstilling af de grundlæggende metoder for deres egen unikke kunstneriske praksis, hvilket fører til en fuldlængdeforestilling på et professionelt sted. Making Theatre for Young Audiences har til formål at hjælpe eleverne med at besvare følgende spørgsmål i deres praksis: Hvordan kan vi udforske og udvide grænserne for moderne TYA-forestillingsskabelse? Hvad er de væsentlige konceptuelle og metodiske spørgsmål, der opstår gennem fremstilling? Hvad vil det sige at samarbejde? Hvad er ensemblets etik og æstetik? Hvordan kan praktiske metoder udvikles gennem studiepraksis for at levere en spillestedsbaseret forestilling til unge publikummer?
Praksis som forskningsprojekt (valgmulighed)†
Dette modul giver de studerende mulighed for at forfølge et selv-initieret Praksis som forskningsprojekt, baseret på et område efter eget valg, hvilket resulterer i et stykke praktisk arbejde og en kritisk refleksion. Under tilsyn af en medarbejder gennemfører hver studerende et projekt, som kan være baseret på deres erfaring på kurset. Deres praksis som forskningsprojekter skal demonstrere en dyb forståelse af de problemstillinger, der er centrale for deres valgte emne.
Forskningsprojekt (Option)†
Dette modul giver de studerende mulighed for at forfølge et forskningsprojekt, baseret på et område efter eget valg, hvilket resulterer i en konventionel afhandling i form af et udvidet stykke akademisk skrivning.
Under tilsyn af en medarbejder gennemfører hver studerende et projekt, som kan være baseret på deres erfaring på kurset. Deres forskningsprojekt skal demonstrere en dyb forståelse af de spørgsmål, der er centrale for deres valgte emne.
Hvordan du studerer
MA Teater undervises på tværs af det akademiske år gennem forelæsninger, seminarer, gruppeworkshops og blandede læringsstrategier. Den bruger faciliteter, herunder opførelsesstudierne i Lincoln Performing Arts Centre, universitetets online læringsplatform, BlackBoard og de nyeste digitale teknologier, hvilket gør det muligt for skolen at engagere forskellige elever på forskellige måder.
I mellem planlagte sessioner forventes de studerende at engagere sig i selvstyret undersøgelse, støttet af akademisk personale. Dette omfatter tildelte og selvstændigt undersøgte tidsskriftsartikler, bogkapitler og relevant journalistik, såvel som at se videoindhold og engagere sig i andre materialer, ofte foreslået eller gjort tilgængelige via hvert moduls online læringswebsted. Studerende kan også påtage sig regelmæssige formative opgaver, der ikke vurderes som en del af deres endelige karakter, men er designet til at have betydelige fordele for deres læring.
Programstruktur
Semester A
- Perspektiver om ydeevne
- Dramaturgi i praksis
- Skrive om teater
Semester B
- Perspektiver om ydeevne
- Forskningsområder
- Skrive til teater
Semester C
- Forskningsprojekt (afhandling eller praksis som forskning)
Kontakt timer og uafhængig undersøgelse
Ugentlig kontakttid på dette program kan variere afhængigt af de enkelte moduler og studiestadiet. Studiet på postgraduate-niveau involverer også en betydelig del af uafhængig undersøgelse, der udforsker det materiale, der er dækket af forelæsninger og seminarer. Som en generel vejledning, for hver time brugt i klassen, forventes eleverne at bruge mindst fire til fem timer i en selvstændig undersøgelse.
Hvordan man vurderes
Moduler vurderes ved en kombination af skriftlige essays, kritiske portfolios, studerendes blogs, finansieringsformer, læringsaftaler, potentielle tidsskriftsartikler, pitches, paneldiskussioner, individuelle og gruppepræsentationer og/eller fokuserede praktiske workshops eller forestillinger. Studerendes fremskridt er underlagt løbende vurderinger på alle moduler i programmet ud over de endelige vurderede output.
Vurderingen vil fokusere på: demonstration af praktisk og teoretisk engagement i forskning; artikulation og demonstration af viden om en bred vifte af teaterforestillinger; kritisk undersøgelse og analyse; og kontekstualisering af studerendes eget og andres arbejde inden for feltet af historisk eller nutidig performancepraksis og stipendium.
Studerende i MA Teatret spiller en aktiv rolle i at vælge fokus og i nogle tilfælde endda metoderne for deres vurderinger i samråd med relevante modulvejledere og på måder, der stemmer overens med deres individuelle karrieremål. Denne praksis omfatter University of Lincoln kerneetos 'Student as Producer' ved at give postgraduate studerende mulighed for at forme og tage ejerskab over deres læring.
Vurdering Feedback
University of Lincoln politik for vurderingsfeedback har til formål at sikre, at akademikere returnerer kursets vurderinger til studerende omgående - normalt inden for 15 arbejdsdage efter afleveringsdatoen.