
MSc i international uddannelse
Saint Andrews, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
07 Aug 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
GBP 23.530 *
STUDIEFORMAT
På campus
* oversøisk / hjemme: £11.120
Introduktion
International Education MSc giver studerende mulighed for at integrere og udforske teori og praksis inden for international uddannelse. Du vil have fleksibiliteten til at vælge moduler af interesse og gavn for din fremtidige karriere og vil interagere online med studerende på uddannelsesrelaterede programmer i St. Andrews og rundt om i verden.
Master of Science (MSc)
Et 18-måneders fuldtidsundervist kursus. Kandidatuddannelsen kræver, at du tager otte moduler og gennemfører en afhandling på 15.000 ord.
Kursus detaljer
Internationale uddannelsesprogrammer drives af International Education Institute.
Højdepunkter
- Ud over de fem obligatoriske moduler skal du vælge tre valgfrie moduler og et afhandlingsemne for at udforske dine interesser
- Moduler undervises af et tværfagligt team fra forskellige dele af universitetet
- Studiemoduler i de anvendte ledelses- og organisatoriske adfærdsaspekter ved at lede en organisation, samt moduler relateret til undervisning og læring
- Diskuter teoretiske begreber og rammer og anvend disse gennem vurderinger, i små grupper og skriftligt i online fora
- Få adgang til en supplerende ressourcebank for at understøtte din læring og udviklingen af din professionelle identitet.
Antallet af underviste moduler, du vil tage, afhænger af, om du læser til MSc, PGDip eller PGCert. Dem på MSc og PGDip vil tage fem obligatoriske moduler plus tre valgfrie moduler. Dem på PG Cert vil tage fire moduler efter eget valg.
Du vil studere hvert modul i fem uger.
I de fleste moduler interagerer du online i et ugentligt skriftligt diskussionsforum (eller lignende aktivitet) med andre postgraduate studerende i St. Andrews og rundt om i verden, hvilket giver mulighed for at lære af jævnaldrende, der bor og arbejder i en bred vifte af sammenhænge.
Indlæggelser
Læreplan
Obligatoriske moduler
Følgende moduler er obligatoriske for dem i MSc- og PGDip-uddannelserne. Hvis du studerer til PGCert, kan du vælge fire moduler fra denne liste eller den valgfri modulliste.
Action Research and Reflection for Education Practitioners: giver en læringsoplevelse, hvor du kan reflektere over begreber og teorier, du studerer i andre moduler, og forbinde dem med klasseværelsespraksis. Modulet udforsker den kombinerede værdi af refleksion og aktionsforskning for klasseværelsets praktikere, hvilket giver sproglærere et middel til at forstå deres klasseværelseskontekster og til at planlægge svar på udfordringer i disse sammenhænge.
Uddannelse og forskning: lærere forventes i stigende grad at være evidens-informerede eller endda evidens-ledede; forbruge, skabe og dele forskning. Dette modul omhandler, hvordan vi evaluerer kvaliteten af forskning for at beslutte, hvad der er strengt og informativt for vores praksis, hvordan vi kan bygge videre på eksisterende forskning, når vi planlægger vores interventioner, og hvordan vi designer, piloterer og reflekterer over effektiviteten af forskellige dataindsamlingsinstrumenter. . Vi overvejer en række forskningskontekster og værdier for at hjælpe dig med aktivt at engagere dig i pædagogisk forskning.
Ledelse og ledelse i international uddannelse: beder eleverne om at tænke kritisk over formålet, betydningen og forståelsen af nøglebegreber og teorier om pædagogisk ledelse i videregående uddannelser. Til dette formål vil modulet begynde med at udforske, hvad der er pædagogisk ledelse og kvaliteterne af en effektiv leder i uddannelsesmiljøer i det 21. århundrede. Den vil derefter introducere og overveje relevante teorier og principper, der ligger til grund for praksis i pædagogisk ledelse. For at demonstrere en bevidsthed om den kontekstuelle karakter af ledelse, vil modulet undersøge bidragene fra internationale ledelsesperspektiver i mange forskellige globale sammenhænge. Studerende vil blive opfordret til at analysere og diskutere spørgsmål og problemstillinger, der opstår i forbindelse med undersøgelsen, i overensstemmelse med deres praksis og erfaring i både skriftlig og mundtlig kommunikation.
Organisationsudvikling i international uddannelse: Du vil lære om nøgleteorier om organisationsudvikling samt deres praktiske anvendelse i et uddannelsesmiljø. Derudover vil de studerende udforske organisationsdiagnose, lede forandringer og organisationskultur. Studerende vil få lov til at reflektere og kritisk anvende organisationens udviklingsinterventioner til internationale omgivelser.
Tendenser og politikker i international uddannelse: har til formål at øge bevidstheden om og muliggøre afspejling af de vigtigste tendenser og politikker i international uddannelse. Det giver de studerende mulighed for at undersøge, hvilken indflydelse disse tendenser og politikker har på stående pædagogiske strukturer og de dialoger, de skaber inden for interkulturel pædagogik. På denne baggrund vil modulet opmuntre de studerende til at vurdere den indflydelse, som de beslutninger, de træffer som ledere, eller kan fortsætte med at træffe som potentielle ledere inden for det internationale uddannelsesfelt, har på interessenterne i deres arbejdssammenhæng.
Valgfrie moduler
Dem på MSc- og PGDip-programmerne vil vælge tre moduler fra den følgende liste. Hvis du læser til PGCert, kan du vælge fire moduler fra denne liste eller den obligatoriske modulliste.
Vurdering og evaluering i uddannelse: samler studiet af sprogtest med teori og praksis for vurdering i pædagogik. Du vil lære nøglebegreber i begge dele, hvordan man designer og forbedrer tests til forskellige formål, og hvordan man gør produktiv brug af vurdering i undervisningen. Vi overvejer også nogle af de bredere sociale konsekvenser af vurdering og test, og hvordan lærere navigerer i spændinger, når de fremmer elevernes læring inden for en målekultur. Modulet fungerer også som et eksempel på læring gennem vurdering, og giver dig mulighed for at reflektere over, hvordan forskellige tilgange såsom mestringslæring eller aktiv læring afspejles i vurderingsdesign, samt kritisere aspekter af vurdering såsom brug af tidsfrister, gruppe opgaver, multiple-choice spørgsmål og gamification.
Engelsk Medium Undervisning: I de senere år har der været en hastig stigning i undervisningen i akademiske fag gennem engelsk i lande, hvor størstedelen af befolkningen ikke bruger engelsk som modersmål. Dette modul udforsker denne globale tendens fra indholds- og sproglærere såvel som studerendes synspunkt. Den overvejer den brede vifte af engelsk medium undervisningskontekster, evaluerer teori inden for undervisning og læring, sprogtilegnelse og interkulturel kommunikation i et forsøg på at løse nogle af de involverede praktiske udfordringer.
Sprogundervisningsmetodologi: udforsker de teorier, der informerer undervisningspraksis, og analyserer de implikationer, disse har i form af måder at lære på, det anvendte materiale, lærerrollen og læringsrummene. Dette er vigtigt for alle dem, der søger at forstå undervisningsmiljøer mere klart, og for dem, der har mulighed for at påvirke undervisningsmiljøer.
Online programdesign: du vil lære om centrale teorier om læring og undervisning samt de principper, der ligger til grund for online programdesign. Udover dette vil du lære om digital indholdsskabelse, hvordan du opbygger en følelse af fællesskab i online undervisnings- og læringssammenhænge og om vurdering og evaluering i onlineverdenen. Du vil få lov til at identificere og konceptualisere disse aspekter af online undervisning og læring i dine professionelle sammenhænge.
Teknologi til undervisning: introducerer dig til de vigtigste teorier, begreber og praksisser for teknologi i sprogundervisning. Du vil være i stand til kritisk at overveje rollen og formålet med forskellige teknologiformer i uddannelse i en bred vifte af indstillinger for at identificere og konceptualisere problemer inden for dine professionelle sammenhænge.
Valgfrie moduler kan ændres hvert år og kræver, at et minimum antal deltagere tilbydes. Nogle moduler kan kun tillade et begrænset antal studerende.
Dissertation (kun MSc)
Kun dem på kandidatuddannelsen er forpligtet til at aflevere en afhandling.
Til afhandlingen vælger du et emne af interesse for dig og din fremtidige karriere. Du vil læse relateret litteratur og udføre uafhængig forskning om dit emne.
Studenterafhandlinger vil blive overvåget af IE-medarbejdere. Vejledere vil guide forskningsprocessen og hjælpe dig med at formulere en passende forskningshypotese. De vil give råd om relevant litteratur og hvordan du planlægger din tid effektivt.
Undervisning
Undervisningsformat
Du vil tage en række underviste moduler i løbet af de første to semestre af programmet, som leveres gennem en blanding af:
- Live foredrag
- Ansigt til ansigt seminarer
- Arbejdstid
- Aktiviteter uden for klassen.
Vurdering
I hvert fem ugers modul vil du integrere teori og praksis ved at diskutere og kritisere teoretiske begreber og rammer og derefter anvende dem gennem en række praktiske vurderinger. Vurderinger vil omfatte:
- En række forskellige typer skriftlige opgaver
- Præsentationer
- Udarbejdelse af undervisningsplaner
- Materialeudvikling.
Support
Universitetets Studenterservice-team kan hjælpe studerende med yderligere behov som følge af handicap, langvarige medicinske tilstande eller indlæringsvanskeligheder.
Stipendier og finansiering
University of St Andrews er forpligtet til at tiltrække de allerbedste studerende, uanset økonomiske forhold.
University of St Andrews tilbyder postgraduate stipendier og andre økonomiske priser. Disse kan afholdes som supplement til ekstern finansiering eller priser fra et statsligt organ. Disse kan også dække (helt eller delvist) studieafgifter, vedligeholdelse (leveomkostninger inklusive indkvartering) eller begge dele.
Stipendier er tilgængelige baseret på akademisk fortjeneste og økonomisk behov. Der er stipendier til rådighed for både hjemlige og oversøiske gebyrstatus. Stipendiet anbefaler at læse vilkårene for hver pris omhyggeligt og ansøge om en række finansieringskilder.
Postgraduate stipendier
Postgraduate studier er en investering i din intellektuelle udvikling og karrierepotentiale. University of St Andrews giver stipendier for at hjælpe så mange studerende som muligt med at fortsætte i videregående uddannelse.
Tilgængeligheden af stipendier kan afhænge af dit studieområde eller gebyrstatus (f.eks. om du er 'Hjem' eller 'Oversøisk' studerende).
Programundervisning
Karrieremuligheder
International Education-kandidater er udstyret med en række færdigheder og erfaringer, der giver dem mulighed for at påtage sig en række forskellige roller. Størstedelen af International Education-studerende arbejder inden for uddannelse som undervisere, ledelsesmæssige og administrative roller i internationale uddannelsesorganisationer såsom skoler, universiteter, uddannelsesorienterede ngo'er, såvel som uddannelsesbureauer, uddannelsespolitiske beslutningstagere, internationale officerer og uddannelsesrelaterede marketingroller.
Undervisere inden for International Education Institute har et væld af undervisnings-, administrativ- og ledererfaring inden for uddannelse på en række steder globalt. De er aktive i at bruge deres internationale netværk og erfaring til at støtte og rådgive studerende om fremtidig karriereudvikling. Nuværende lærere har arbejdet i Bulgarien, Kina, Finland, Frankrig, Hong Kong, Ungarn, Irland, Italien, Japan, Kasakhstan, Kuwait, Martinique, New Zealand, Nigeria, Polen, Portugal, Saudi-Arabien, Slovenien, Sydafrika, Sydkorea , Spanien, Thailand, Tyrkiet, UAE, Storbritannien, USA og Vietnam.