
MSc in
MSc i spiludvikling University of Suffolk

Stipendier
Introduktion

Kurset MSc Games Development giver studerende en højere forståelse og direkte erhvervserfaring gennem en tværfaglig tilgang på tværs af kommercielle spilprojekter.
Dette kursus er ideelt til kandidater, der har gennemført vores BA (Hons) Computerspil Design eller BSc (Hons) Computerspil Programmering kandidater, såvel som dem, der er uddannet fra andre relaterede tekniske og kreative fagområder, der ønsker at komme ind i videoen spilindustri.
Vi har samarbejdspartnerskaber på plads med samfundsorganisationer og arbejdsgivere, herunder kommercielle og tredje sektor organisationer.
Studerende vil blive udsat for arbejde med kommercielle spil, hvilket giver dem en forståelse af forretning og virksomhed samt forbereder de studerende til at arbejde inden for en kommerciel studioindstilling.
Et af vores moduler giver de studerende mulighed for at oprette forbindelse til Ipswich Waterfront Innovation Center (IWIC), give dem adgang til flere faciliteter og dække en række forretningsrelaterede emner i forbindelse med spiludvikling.
- Få branchespecifik erfaring ved at bruge arbejdsgangsmetoder, deadlines og begrænsninger i den virkelige verden.
- Arbejd med projekter med en række industripartnere, herunder Ubisoft, Dreadnaught Studios, Miracle Tea Studios, Ipswich Games Hub.
- Et unikt partnerskab med Iron Crown Enterprises, udgivere af rollespilsystemerne Rolemaster, Spacemaster, HARP og HARP-SF.
- Udvid dine karrieremuligheder med links og projekt briefs fra virksomheder, herunder Derivco, Coderus, Conga og Orbital Media.
- Vi byder kandidater velkommen fra ethvert emne med erfaring inden for digital kunst, kodning eller spildesign samt ikke-kandidater med en portefølje af arbejde at vise.
Kursusmoduler
Modulspecifikationer
- Udviklingsledelse (obligatorisk). Dette modul leveres som en række forelæsninger og tutorials, hvor en række smidige og vandfaldsmetoder vil blive udforsket samt forskellige projektledelsesværktøjer. Du vil derefter udvide denne grundlæggende viden gennem din egen forskning. Der vil være en mulighed for dig at reflektere over, hvordan sådanne teknikker kunne anvendes til spilbranchen, og hvordan de måske har bidraget til at undgå eller forbedre tidligere scenarier.
- Visual Scripting (obligatorisk). Kommercielle spilmotorer præsenterer en teknologi i hurtig udvikling. En faktor bag denne udvikling er behovet for at tilvejebringe effektive udviklingsmiljøer, der gør det muligt for alle typer emneeksperter at bidrage aktivt til udviklingsprocessen. I dette modul. studerende lærer at udvikle spil ved hjælp af visuelle scriptværktøjer på høje og lave niveauer afhængigt af deres disciplin og baggrund.
- Gruppeprojekt 1 - Hurtig prototyping (obligatorisk). Til dette gruppeprojekt udvikler eleverne hurtigt og udvikler spilidéer og lærer at arbejde effektivt som et team.
- Gruppeprojekt 2 - Specialistprojekt (obligatorisk). Efter at have dyrket færdigheder med en række moderne design- og udviklingsmetoder, vil du nu arbejde i teams til en forhandlet brief. På denne måde vil teamet give deres egne forventede erfaringsmæssige resultater, og disse resultater vil informere design søjler og et slutmål. Dette modul er designet til at give dig en robust udviklingsramme, inden for hvilken teamet får plads og frihed til at udforske komponenterne i en valgfri digital oplevelse.
- Individuel læringsplan (obligatorisk). Vi byder studerende med forskellig akademisk baggrund velkommen på dette kursus og har designet dette modul til at tilbyde specialundervisning for studerende, der ønsker at udforske udviklingen af specifikke tekniske færdigheder. Hensigten her er at udvikle færdigheder, der hjælper dig med at integrere mere fuldt ud i tværfunktionelle hold. Hver ILP er unik for dig selv og udviklet med vejledning og input fra specialiserede lærere. Projekterne begynder med en udforskning af udviklingsområder, som du har tillid til, og udvider til at se på områder, hvor der er videnhuller.
- Forskningsmetoder (obligatorisk). Dette modul dækker også de professionelle, juridiske og etiske standarder og retningslinjer, der påvirker kommerciel og teknisk drift, og giver dig mulighed for at reflektere over dem med hensyn til deres egen forskning og praksis. Modulet giver et vigtigt planlægningsværktøj til udviklingen af dit endelige projekt, der sikrer, at du har foretaget en række nødvendige understøttende undersøgelser i udviklingen af dette arbejde.
- Afsluttende projekt (obligatorisk). Dette modul har til formål at lette den videre udvikling af dine undersøgelsesevner gennem den uafhængige ledelse af et nyt, postgraduate forskningsprojekt inden for spiludvikling. Det bør identificere et forskningsområde, der er relevant for spiludvikling, hvis udforskning viser en dyb forståelse af udviklingsprocessen.
Karrieremuligheder
Den arbejdsbaserede praksis er indlejret gennem hele kursets varighed. Alle moduler vil vedrøre arbejdsbaseret læring, der vedrører kommercielle ledelsesprocesser eller forståelse af produktion inden for et arbejdsmiljø. Dette vil forbedre beskæftigelsesegnetheden og give kandidater en større forståelse af spiludvikling på arbejdspladsen.
Kandidater kan udvikle sig til en række karrierer, herunder Game Programmer, Games Designer, Games Artist, Quality Assurance, Serious Games Developer og Gamification Developer for at nævne nogle få.
Gebyrer og finansiering
2021-22
- Fuldtidsundervisningsgebyr: £ 9.135
- Deltidsundervisning: £ 915 pr. 20 point
- Internationalt studieafgift: £ 13,725
Yderligere information
- 20% reduktion i gebyrer for University of Suffolk kandidater
På University of Suffolk giver dine studieafgifter adgang til alle de sædvanlige undervisnings- og læringsfaciliteter, som du forventer. Der kan dog være yderligere omkostninger forbundet med dit kursus, som du bliver nødt til at budgettere for.
Adgangskrav
Akademiske krav
- Ansøgere forventes at have en bachelorgrad i et relevant fagområde på 2: 2 eller højere.
Ikke-akademiske krav
- Alle ansøgere med ikke-standardiserede adgangskrav skal deltage i et interview.