
MSc in
Master of Science i digitale spil University of Malta

Introduktion
MSc i digitale spil samler studerende fra mange baggrunde til at skabe innovative og spændende digitale spil.
Studerende opfordres til at udforske deres personlige tilgang til spilskabelse ved at kombinere deres spildesignuddannelse med enten kritisk analyse eller teknologispecialiseringer. I alle tilfælde engagerer eleverne sig fuldt ud i processerne ved spildesign og -oprettelse samt logistiske bekymringer som projekt- og forretningsstyring. Graden kulminerer i at producere et fuldt udviklet digitalt spil eller en teoribaseret afhandling.
Programmet undervises af eksperter fra en række forskellige områder og giver eleverne forskellige perspektiver på spilskabelse og kritik. Efterhånden som digitale spil fortsætter med at udvikle sig, vil programmet også udvide sig til at give de nødvendige færdigheder og viden inden for branchen, uafhængig udvikling og akademisk spilforskning.
Indlæggelser
Læreplan
Studieprogram
År 1
Ud over de obligatoriske undervisningselementer (25 ECTS-point) skal de studerende vælge et valgfrit studieområde på enten 25 ECTS-point (spilanalyse og -design) eller 30 ECTS-point (spilteknologi og -design). De skal vælge mellem resten af de valgfrie studieenheder for at få i alt 60 ECTS-point for året. I løbet af det andet år af uddannelsen skal der aflægges en afhandling på 60 ECTS-point.
Kategori A: Spilteknologi og -design
Kategori B: Spilanalyse og -design
1. semester
Obligatoriske enheder (alle studerende skal tilmelde sig denne/dem pågældende enhed/er)
IDG5156 Spildesign | 10 ECTS |
IDG5158 Metoder til spilforskning |
Kategori A: Spilteknologi og -design
DGG5631 Spilmotorer | 5 ECTS |
IDG5301 Spil AI | 5 ECTS |
IDG5304 Grundlag for spilstudier | 5 ECTS |
Kategori B: Spilanalyse og -design
IDG5102 Prototypeudvikling for spildesignere | 5 ECTS |
IDG5201 Formelle egenskaber ved spil | 10 ECTS |
2. semester
Obligatoriske enheder (alle studerende skal tilmelde sig denne/dem pågældende enhed/er)
IDG5157 Spiludvikling | 10 ECTS |
Valgfrie enheder: Valgfrie enheder tilbydes afhængigt af tidsplanen.
ATS5002 Film, teknologi og den litterære kanon | 5 ECTS |
CRC5001 Integreret markedsføringskommunikation | 5 ECTS |
DGA5014 Opfattelse og forbrug af kunst | 5 ECTS |
DGA5016 Kunstnerisk praksis og kulturproduktion | 5 ECTS |
DGA5301 Workshops i tegning og farver | 5 ECTS |
DGA5302 Digital billedbehandling, fotografering og illustration | 5 ECTS |
DGA5304 Digital animation og grafik | 5 ECTS |
DGA5305 Grafisk fortælling og historiefortælling | 5 ECTS |
DGG5633 Avanceret spilgrafik | 5 ECTS |
ENG5039 Elektronisk litteratur | 10 ECTS |
ENG5049 Stil i digitale medier | 10 ECTS |
IDG5151 Design af casual spil | 5 ECTS |
IDG5152 Spil og fortælling | 5 ECTS |
MCS5411 Kritiske studier i journalistik | 5 ECTS |
MCS5422 Visuel tænkning | 5 ECTS |
Kategori A: Spilteknologi og -design
IDG5155 Computerbaseret spilkreativitet | 5 ECTS |
IDG5159 Modellering af spillere: Fra spilanalyse til affektiv databehandling | 10 ECTS |
Kategori B: Spilanalyse og -design
IDG5202 Analyse af spilleroplevelser | 10 ECTS |
År 2
År (denne/denne enhed(er) starter i 1. semester og fortsætter i 2. semester)
Obligatoriske enheder (alle studerende skal tilmelde sig denne/dem pågældende enhed/er)
IDG5000 Afhandling | 60 ECTS |