
Master i People Management på arbejdspladsen
VARIGHED
2 Years
SPROG
French
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Online konference
Er du interesseret i et studieprojekt ved University of Quebec i Rimouski ( UQAR )? Se vores konferencer ved at udfylde kontaktformularen nedenfor.
Introduktion
Kandidatuddannelsen i menneskeledelse på arbejdspladsen er en anden kandidatuddannelse i ledelse, hvor opnåelsen af organisatoriske mål og trivslen hos mennesker i beskæftigelsen forenes. Det sigter mod en bedre forståelse af de organisatoriske spørgsmål, menneskers kompleksitet, men også en bedre viden om sig selv.
Masters in People Management på arbejdspladsen fokuserer på at udvikle evnen til at analysere, syntetisere og kritisk undersøge organisatoriske praksis i ledelsen af mennesker på arbejdspladsen. Det har det særlige ved at overveje kompleksiteten i organisationernes menneskelige dimension og forholdet mellem organisatoriske mål og dem fra de enkeltpersoner og grupper, der udgør dem. Det sigter også mod at tilvejebringe en omfattende konceptuel ramme for ledelse af mennesker på arbejdspladsen og at gøre de studerende bekendt med passende metoder til forskning på menneskers ledelse på arbejdspladsen.
Kandidatgraden muliggør udvikling af færdigheder til effektivt at nå ud til mennesker ved at implementere ledelsespraksis, der fremmer bedre integration mellem organisatoriske mål og individers og gruppers behov.
Konkret sigter Masters-programmet i People Management på arbejdspladsen at:
- Erhvervelse af viden og færdigheder, der er specifikke for udvikling af faglig kompetence inden for ledelse af mennesker i et organisatorisk miljø;
- Uddannelse af ledere og fagfolk i problemet med at styre den menneskelige dimension af organisationer gennem en global vision om arbejdsproblemerne og menneskers plads i organisationer og bidraget fra teoretisk og praktisk indhold;
- Erhvervelse af teoretisk viden og færdigheder, der er specifikke for personlig udvikling i en kontekst af ledelse på arbejdspladsen;
- Udvikling af faglig vurdering i et organisatorisk miljø;
- Udvikling af analytiske og synteseevner, samtidig med at de relevante forbindelser mellem erhvervserfaring og videnskabelig viden relateret til området for ledelse af mennesker på arbejdspladsen fremmes;
- Kritisk vurdering af organisatorisk praksis for ledelse af mennesker på arbejdspladsen.
Forskningskomponenten sigter mod at tilvejebringe en omfattende konceptuel ramme om menneskers ledelse på arbejdspladsen og at gøre de studerende bekendt med de passende metoder til forskning på menneskers ledelse på arbejdspladsen.
Afslutningen af en 21-kredit-afhandling gør det muligt at uddybe viden om et bestemt emne relateret til problematikken i ledelsens menneskelige dimension, samtidig med at de kontrollerer hovedstadierne i den videnskabelige tilgang til forskning i samfundsvidenskab.
Lær hinanden bedre at kende, lære folk bedre at kende, og lær organisationer at kende bedre for bedre at kunne styre
Masters in People Management ruster studerende til at imødekomme moderne organisatoriske udfordringer. De nuværende spørgsmål vedrørende ledelse af mennesker analyseres for at støtte nuværende og fremtidige ledere med at løse dagens organisatoriske problemer.
Uddannelsen er også en mulighed for at udvikle en bred vifte af færdigheder, især med hensyn til trivsel. Det er for studerende at forbedre deres organisatoriske interventionskompetencer. Det er ved at kombinere teori, praksis og selvreflektion, at kandidatgraden i ledelse af mennesker på arbejdspladsen uddanner ledere og fagfolk af høj kvalitet.
Udfordringerne mellem generationer og interkulturelle relationer, arbejdsklimaet, mobilisering, sundhed på arbejdspladsen, tiltrækning og fastholdelse af personale, coaching er alle emner, der uddybes af dette program.
To veje til at imødekomme kandidaternes faglige behov
Kandidatgrad i ledelse af mennesker på arbejdspladsen, professionel sti (med test)
Denne vej er fokuseret på udvikling af viden og nøglefærdigheder i ledelse af mennesker. Det sigter mod at uddanne fremtidige ledere til medarbejderledelse. Det er derfor en specialisering, der vedrører den menneskelige faktor i virksomheden.
Emnerne inkluderer mobilisering, motivation, konflikthåndtering, etik, teambuilding, lederskab, ledelse af flere generationer, sundhed på arbejdspladsen, tiltrækning og fastholdelse af personale etc.
Den studerende har brug for at uddybe sin viden om et bestemt emne som en del af at skrive et 12-studie essays, der kan have en af tre former:
- Arbejdspladsintervention
- En kritisk gennemgang af skrifterne
- Forskningsarbejde
Kandidatuddannelse i ledelse af mennesker på arbejdspladsen, forskningsti (med hukommelse)
Mens man leverer viden og nøglefærdigheder i ledelse af mennesker, lærer denne rejse de studerende at kende forskningsmetoder på dette område.
Det giver mulighed for at gennemføre et forskningsprojekt (hukommelse på 21 kreditter) for at uddybe sin viden om et bestemt emne relateret til problemet med den menneskelige dimension af ledelse.
Denne vej hjælper også med at udvikle de færdigheder, der kræves for at fortsætte doktorgradsstudier.
Muligheden for at tilegne sig ekspertise, der kan anvendes i en lang række organisatoriske sammenhænge
Kandidatprogrammer i ledelse af mennesker på arbejdspladsen leverer ekspertise, der kan anvendes i en bred vifte af organisatoriske sammenhænge, og i tilfælde af kandidatgraden udføre forskning på dette område.
Ledere, mellemledere og seniorers positioner i den offentlige eller private sektor er tilgængelige for kandidater på dette felt. Blandt mulighederne indgår ledelsesmæssig, rådgivning, teamleder, konsulent, organisationsudviklingsrådgiver, rådgiver for menneskelige ressourcer og mere.
Programmer til at uddybe ens viden, til at opdage styringsværktøjer og for at øge relationelle færdigheder
Træning til at uddybe ens viden om ledelsespraksis
Programmer i People Management på arbejdspladsen tillader:
- udvikle en dybdegående forståelse af nylige teorier og analytiske modeller for fuldt ud at forstå kompleksiteten, problemerne og virkningerne af nuværende og nye ledelsespraksis på mennesker;
- Få en global vision og kritisk tænkning om betingelserne for succes og begrænsninger i forskellige menneskers ledelsesstrategier og arbejdsteam og udfordringerne ved at afbalancere folks interesser med organisatoriske mål ;
- at mestre strategierne og metoderne til at forudse og analysere de risici, som organisationer udsættes for.
Træning til at opdage nye styringsværktøjer
Programmer i People Management på arbejdspladsen tillader:
- udvikle færdigheder til effektivt at bruge tilgange og interventionsværktøjer til enkeltpersoner og grupper ved at fremme søgen efter større autonomi til at tilpasse folk til forandringer;
- øge sin kapacitet til at yde den nødvendige støtte til en mere harmonisk funktion af mennesker og teams på arbejdspladsen
- udvikle færdigheder i coaching og coaching af enkeltpersoner og grupper, tilskynde til fremkomsten af kollektive og mobiliserende projekter.
- forbedre dets evne til at diagnosticere og gribe ind i interpersonelle og intergruppe konfliktsituationer og udvikle forhandlingsevner
- udvikle evnen til at introducere og styre ændringer i en arbejdsgruppe eller organisation.
Aktiviteter for at øge dine relationsevner på arbejdspladsen
Kurserne i ledelse af mennesker på arbejdspladsen tillader:
- udvikle færdigheder til at tilegne sig en bedre viden om sig selv, om ens værdier og livsregler i arbejdssammenhæng;
- styrke deres evne til at udforske ny adfærd i deres professionelle liv, til at identificere deres behov og til at forhandle om deres tilfredshed i harmoni med andre;
- øge deres evne til at bruge deres følelser intelligent på arbejdet, mens de respekterer andre;
- udvikle deres evne til at forstå etiske spørgsmål i arbejdssituationer og at opføre sig etisk i deres professionelle liv.