Master of Arts i kommunikation og billedkunst
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2024
STUDIEAFGIFTER
USD 16.254 / per course
STUDIEFORMAT
Blandet
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Skolen for arkitektur og design blev oprettet i 1974 under navnet Faculty of Fine and Applied Arts. Målet er at orientere unge mennesker mod en strålende fremtid, mens dets mission består i udvikling af kreativitet og menneskeligt potentiale. De programmer, der tilbydes af fakultetet, gør det muligt for studerende at erhverve en kulturel uddannelse ud over kompetence, der gør det muligt for dem at skelne i deres disciplin. Mangfoldigheden af de foreslåede programmer fremmer interaktivitet i tværfaglige forskningsworkshops og giver dem et højt dynamikniveau. Læreplaner opdateres jævnligt i henhold til kravene i den faglige situation.
I løbet af studietiden vil eleverne udvikle analytiske sind og kreative færdigheder samt evnen til at tilpasse sig enhver ændring; kvaliteter, der er blevet uundgåelige i erhvervslivet. Skolen følger en udviklingsplan, der på den ene side kombinerer klassiske undervisningsmetoder med de nyeste teknologier og på den anden side teori med praksis. Det har et samarbejdsnetværk med forskellige lokale og internationale akademiske institutioner: udvekslingsprogrammer, deltagelse i seminarer og fælles projekter.
Mission
Mesterens mission er at tilbyde tværfaglig uddannelse, der begynder med undersøgelse og indsamling af data og dens analyse, derefter markedet, den kreative proces, realisering af grafisk design og reklamekampagner, til analyse af praktiske, sociale, økonomiske og kulturelle begrænsninger med henblik på at finde frem til de mest kompatible og omkostningseffektive løsninger på det grafiske, reklame- og konceptuelle problem. Online, print, BTL og ATL, installationskunst og video udforskes som medier for bedst at vise de foreslåede kunstneriske og æstetiske løsninger.
Læreplan
Fælles kerne
- AGP510 Afhandling om grafisk design og reklame
- AGP601 New Media
- AGP503 Online annoncering
- ADI540 Forskningsmetodologi i design
specialisering
- PUB506 Advanced English Copywriting
- ARG602 BTL Design
- ARG606 Installation Art
- ARG506 mobilapplikationsdesign
- ARG504 Typografi i bevægelse
Valgfag
- ARG611 Avanceret animation
- ARG605 Kunst og modernitet
- TLV560 Digital redigering og animation
- ARG505 udstillingsdisplay
- FLM640 Film and the Other Arts
- PUB604 Mediestrategi
- ARG610 Museografi
- PUB608 Propaganda og kritisk analyse
- FLM537 Manuskriptskrivning til film og tv
- ARG612 Silketryk
- ARG607 tematisk illustration
Capstone
- ARG680A afsluttende projekt I
Programresultat
Program uddannelsesmål
- Lær historien om grafik og reklame, fremkomsten af sociale medier og den betydning, som design spiller i brandingsektoren, hvilket giver eleverne konceptuelle, historiske og kulturelle vartegn.
- Fortolke abstrakte forestillingsbegreber baseret på visuel forskning og psykologiske/sociologiske felter. Forstå, hvordan grafik, copywriting og/eller billedet fungerer i virkelige situationer og varierer på tværs af kulturer og kontekster.
- Demonstrere evnen til at integrere og realisere en designidé i flere typer sociale medier og i en stadig mere multikulturel verden. Under hensyntagen til den globale økonomis rolle og alle faktorerne i lande med forskellige kulturer, mens semiotik og signifianter vurderes i implementeringen.
Programudfald
- Brug en række manualer og værktøjer, på både intellektuelt og teknisk niveau, til at lave kreative, relevante, socialt kompatible designudførelser.
- Formulere og anvende begreber inden for det professionelle område reklame og grafisk design gennem et adækvat visuelt udtryk brugt i professionelle og sociale medier online og på print.
- Lær at analytisk kritisere deres og andres koncept uden fordomme og forudgående bias.
- Vis forståelse for designområdet: Above the Line and Below the Line (ATL og BTL) og de beslægtede felter inden for kunstneriske erhverv og få tilstrækkelig viden til at undgå duplikering af tidligere koncepter/udførelser.