
MSc, Postgraduate Certificate, Postgraduate Diploma i Professionel Uddannelse og Lederskab
Stirling, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
36 Months
SPROG
Engelsk
TEMPO
Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
Blandet
* For ajourførte gebyroplysninger, se venligst hjemmesiden
Introduktion
Denne masteruddannelse i professionel uddannelse og ledelse er designet til at påvirke underviseres læring og ledelsespraksis til gavn for deres elever (som kunne være elever, studerende, praktikanter og/eller kolleger). Du vil udforske kompleksiteten af professionel læring i sammenhæng med din profession og dine kolleger, din arbejdsplads og karrierestadie og dine regulatoriske standarder og politiske rammer. Denne udforskning går ud på at kritisere de måder, hvorpå en læreplan (dets indhold, pædagogik og vurderingsformer) udformes og praktiseres, så du kan lede andre i at gennemskue behovet for forandring og den bedste forskningsinformerede måde at opnå det på.
Teamet for Professionsuddannelse og Lederskab på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet har gennem en årrække arbejdet i partnerskab med lokale myndigheder og andre interessenter for at udvikle dette højt respekterede professionsuddannelsesforløb. Oprindeligt designet til pædagoger, der arbejder med elever 3-18, oftest i skoler, har undervisere fra andre professioner også valgt denne master, hvorigennem de kan udvikle deres ledelse af læring i for eksempel politiet, væbnede styrker og paramedicinere.
Dette kursus trækker på aktuel forskning for at støtte uddannelsesudøvere i at lede kritiske, kollaborative og spørgende tilgange til at forbedre professionel praksis i uddannelsessammenhænge. Hvert modul er en mulighed for at udforske professionelle værdier, forpligtelser og standarder (f.eks. General Teaching Council for Scotland's (GTCS 2021) Professional Standards) i erkendelse af, at ledelse af læring opnås på alle niveauer og stadier.
Fordelene ved dette kursus strækker sig ud over individuelle deltagere til at inkludere deres kolleger og bredere læringsfællesskaber, hvilket letter udviklingen af stærke professionelle netværk inden for og uden for kurset. Derudover har deltagere (og deres kolleger) adgang til og ofte forudgående varsel om vores forsknings- og CPD-begivenheder (f.eks. Professional Reading Group; Stirling Center for Curriculum Research Seminar Series).