Master i planlægning af nye turistprodukter og destinationsstyring
Suceava, Rumænien
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Planlægning af nye turismeprodukter og destinationsstyring er den første og hidtil den eneste kandidatuddannelse i Rumænien i turisme, orienteret mod innovation og turismedestinationsstyring. Den nye masteruddannelse, der undervises på engelsk, blev etableret som reaktion på mangel på akademisk og faglig uddannelse i Rumænien i forvaltningen af turistdestinationer, samt for at tilfredsstille behovet for at levere turismefærdigheder og -kompetencer på verdensplan.
Generelle kompetencer
- En systematisk forståelse af viden og en kritisk bevidsthed om de nyeste regler på det socioøkonomiske område;
- Originalitet i anvendelsen af viden, sammen med en praktisk forståelse af, hvordan etablerede forsknings- og undersøgelsesteknikker bruges til at skabe og fortolke viden i disciplinen;
- En omfattende forståelse af forskellige kriterier, metoder og teknikker, der anvendes i turismedataindsamling og fortolkning;
- Evnen til at foretage sunde vurderinger i mangel af fuldstændige data og træffe passende beslutninger;
- Teamarbejde og samarbejdsevner i multikulturelle miljøer, grundlæggende ledelsesansvar med at lede, coache, støtte og uddelegere;
- Selvstyring og originalitet i at tackle og løse problemer, og autonomi i planlægning og gennemførelse af opgaver på et professionelt eller tilsvarende niveau;
- En systematisk anvendelse af videnskabelig viden og principper i modellering og fortolkning af grundlæggende sammenhænge og regelmæssigheder i destinationsforvaltning og international turisme.
Faglige kompetencer
- Udvikle passende og innovative turismeprodukter og -tjenester, udtænke nye strategier til fremme af turistdestinationer;
- Planlægge, designe og implementere forretningsstrategier baseret på nye turismeprodukter og/eller korrekt styring af turistdestinationer.
- Identificere og etablere uddannelsesbehov inden for turisme;
- Gennemføre effektive jobsamtaler og forfremmelsessamtaler;
- Generer beslutningsalternativer, evaluer dem kritisk og vælg til sidst de mest passende beslutninger;
- Udføre økonomiske konsekvensanalyser inden for rejse- og turismeområdet;
- Opstille regionale strategiske planer for turisme;
- Yde ekspertrådgivning inden for virksomhedsledelse, destinationsstyring og god regeringsførelse;
- Håndtere komplekse problemstillinger både systematisk og kreativt og behandle forbrugerviden som menneskelig kapital;
- Kommuniker fakta, ideer og konklusioner klart til specialister og ikke-specialister.
Mulige erhverv:
242112 - Projektleder i offentlig-privat partnerskab
242109 - Fremskridtsplanlægningsspecialist
242107 - Ekspert i at lede og organisere vedligeholdelsesaktiviteter
Kandidatstudier (MA/MSc/MEng) forudsætter 60-120 point, beregnet i henhold til European Credit Transfer System (ECTS/SECT), og afsluttes med niveau 7 EQF/CEC.
Alle rumænske universiteter bruger det europæiske meritoverførselssystem (ECTS/SECT).
Galleri
Læreplan
År 1
- Strategisk ledelse i turismeorganisation
- EU-regering og turisme
- Planlægning af nyt turismeprodukt til kulinarisk turisme
- Kommunikation på engelsk
- Kommunikation på spansk
- Planlægning af nye turismeprodukter til kulturturisme
- Finansiering i turisme
- Human ressource management i turisme
- Planlægning af nye turismeprodukter til arrangementer
- Kommunikation på spansk
År 2
- Turismestyring og bæredygtig udvikling af destinationer
- Sociale forandringer, forbrugstendenser og forbrugeradfærd i turisme
- Planlægning i turisme. Offentlig-privat partnerskab
- Fremme og kommercialisering af destinationer og nye turismeprodukter
- Nye teknologier til at fremme turistdestinationer og produkter
- Etik og akademisk integritet
- Praktik (112 timer)
- Planlægning, skrivning og revision af specialet (sidste 2 uger)
- Metoder og teknikker til forskning i turisme: den kvalitative tilgang
Karrieremuligheder
Muligheder:
- faglige færdigheder på europæisk plan;
- Udenlandske gæsteprofessorer;
- Talrige muligheder for at finde passende job, ikke kun inden for turisme, men også i kommuner, præfekturer og andre organisationer, der er involveret i at etablere strategier og politikker inden for turisme;
- Praktikophold og andre praktiske aktiviteter i Rumænien, Spanien og Tyskland;
- For at forbedre forståelsen af ikke kun engelsk, men også spansk og tysk, givet tilstedeværelsen af tre fremmedsprog i læseplanen.
- Deltage i turismeprojekter udført af fakultetet;
- Søg ph.d.-studier inden for økonomi og erhvervsøkonomi.