Keystone logo
Stefan cel Mare University of Suceava Master i planlægning af nye turistprodukter og destinationsstyring
Stefan cel Mare University of Suceava

Master i planlægning af nye turistprodukter og destinationsstyring

Suceava, Rumænien

2 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

Anmod om studieafgift

På campus

Introduktion

Planlægning af nye turismeprodukter og destinationsstyring er den første og hidtil den eneste kandidatuddannelse i Rumænien i turisme, orienteret mod innovation og turismedestinationsstyring. Den nye masteruddannelse, der undervises på engelsk, blev etableret som reaktion på mangel på akademisk og faglig uddannelse i Rumænien i forvaltningen af turistdestinationer, samt for at tilfredsstille behovet for at levere turismefærdigheder og -kompetencer på verdensplan.

Generelle kompetencer

  1. En systematisk forståelse af viden og en kritisk bevidsthed om de nyeste regler på det socioøkonomiske område;
  2. Originalitet i anvendelsen af viden, sammen med en praktisk forståelse af, hvordan etablerede forsknings- og undersøgelsesteknikker bruges til at skabe og fortolke viden i disciplinen;
  3. En omfattende forståelse af forskellige kriterier, metoder og teknikker, der anvendes i turismedataindsamling og fortolkning;
  4. Evnen til at foretage sunde vurderinger i mangel af fuldstændige data og træffe passende beslutninger;
  5. Teamarbejde og samarbejdsevner i multikulturelle miljøer, grundlæggende ledelsesansvar med at lede, coache, støtte og uddelegere;
  6. Selvstyring og originalitet i at tackle og løse problemer, og autonomi i planlægning og gennemførelse af opgaver på et professionelt eller tilsvarende niveau;
  7. En systematisk anvendelse af videnskabelig viden og principper i modellering og fortolkning af grundlæggende sammenhænge og regelmæssigheder i destinationsforvaltning og international turisme.

Faglige kompetencer

  1. Udvikle passende og innovative turismeprodukter og -tjenester, udtænke nye strategier til fremme af turistdestinationer;
  2. Planlægge, designe og implementere forretningsstrategier baseret på nye turismeprodukter og/eller korrekt styring af turistdestinationer.
  3. Identificere og etablere uddannelsesbehov inden for turisme;
  4. Gennemføre effektive jobsamtaler og forfremmelsessamtaler;
  5. Generer beslutningsalternativer, evaluer dem kritisk og vælg til sidst de mest passende beslutninger;
  6. Udføre økonomiske konsekvensanalyser inden for rejse- og turismeområdet;
  7. Opstille regionale strategiske planer for turisme;
  8. Yde ekspertrådgivning inden for virksomhedsledelse, destinationsstyring og god regeringsførelse;
  9. Håndtere komplekse problemstillinger både systematisk og kreativt og behandle forbrugerviden som menneskelig kapital;
  10. Kommuniker fakta, ideer og konklusioner klart til specialister og ikke-specialister.

Mulige erhverv:

242112 - Projektleder i offentlig-privat partnerskab

242109 - Fremskridtsplanlægningsspecialist

242107 - Ekspert i at lede og organisere vedligeholdelsesaktiviteter

Kandidatstudier (MA/MSc/MEng) forudsætter 60-120 point, beregnet i henhold til European Credit Transfer System (ECTS/SECT), og afsluttes med niveau 7 EQF/CEC.
Alle rumænske universiteter bruger det europæiske meritoverførselssystem (ECTS/SECT).

Læreplan

Karrieremuligheder

Om skolen

Spørgsmål