Keystone logo
Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Introduktion

Witten/Herdecke University (UW/H) blev grundlagt og statsanerkendt i 1983 og har lige siden været en pioner blandt Tysklands højere uddannelsesinstitutioner. Witten/Herdecke University introducerede betydelige innovationer inden for forskning og undervisning. Som et mønsteruniversitet står Witten/Herdecke University for dynamiske reformer af det traditionelle alma mater og jagten på et humanistisk uddannelseskoncept tilpasset udfordringerne i vores moderne vidensamfund. I overensstemmelse med Humboldts uddannelsesidealer opfatter Witten/Herdecke University sig selv som et iværksætteruniversitet og stræber efter at integrere forskning og studerendes uddannelse, levering af videnskabelige tjenester, praktisk anvendelse og socialt ansvar. Teoribaseret og praksisorienteret undervisning på UW/H er altid forbundet med tilegnelse af faglige, metodiske, sociale og kulturelle kompetencer, værdiorientering og personlig vækst.

Witten forsker.

Forskningen på UW/H er tværfaglig, meget forskelligartet med hensyn til metodologi og fokuserer på veldefinerede områder. Som et privat universitet med en moderat procentdel af statsstøtten på vores budget føler vi os forpligtet til at bidrage med noget til samfundet til gengæld for de midler, vi modtager. En måde at gøre det på er at generere innovative forskningsresultater. Problemer i det virkelige liv kræver tværfaglig forskning. Den sociale relevans af vores udvalgte forskningsfelter er lige så vigtig i denne henseende som en gennemsigtig og generelt forståelig offentliggørelse af forskningsresultater. Talrige UW/H-projekter er tredjepartsfinansieret. Over 40 ansøgninger om tredjepartsfonde blev godkendt alene i 2010. Vores forskere samarbejder med anerkendte nationale og internationale partnere. Alle UW/H-fakulteter stræber efter at adressere nye og tidligere uudforskede forskningsområder og derved udløse væsentlige udviklinger.

Witten uddanner.

Uddannelse er meget mere end træning til jobbet. Udover faglig ekspertise og færdigheder formidler vi også metoder og strategier, som sætter vores studerende i stand til resten af ​​deres liv at klare komplekse og permanent skiftende krav fra det moderne vidensamfund, enten som generalister med specialiseringskompetencer eller som specialister med et bredt generelt videngrundlag. I tråd med Witten-didaktikken er elevundervisningen problemorienteret, topmoderne og praksisnær. Personlig vækst er et andet af vores kernemål.

Tværfagligt – udisciplineret

Efter Humboldts uddannelseskoncepter studerer UW/H-studerende i små grupper med et fremragende elev-lærerforhold og tilstrækkelig tid og plads til at opdage deres talenter og potentiale og danne deres egne meninger. Studerende opmuntres til at tænke i bredere sammenhænge og påtage sig socialt ansvar i og uden for en valgt disciplin. Fremtidens økonomiske, økologiske og sociale udfordringer vil bestemt ikke respektere grænserne for akademiske discipliner.

Witten – fundamental.

Fundamentale studier er et kerneelement i Witten/Herdecke-identiteten. De fremmer out-of-the-box tænkning. De legemliggør universitetets vejledende idé og faciliterer læreprocesser ud over fagrelateret ekspertise. Her tager eleverne fat på spørgsmål, som vi ikke har klar svar på, eller som der måske ikke er svar på. Uddannelse kræver langvarig refleksion, og et perspektivskifte kræver fremmedgørelse og afstand fra sig selv og verden. Grundstudier giver denne mulighed for at stoppe. De udgør en udisciplineret og decelereret tilgang til et væld af perspektiver mellem refleksion, kommunikation og kunst. Grundlæggende studier er den nutidige efterfølger af gamle skoler i livets kunst og studia humanitatis. Blandt Tysklands universiteter er UW/H grundlæggende studier den ældste og mest sofistikerede model, der integrerer akademiske spørgsmål og spørgsmål relateret til samfund, kunst, social retfærdighed, bekymring for ens personlige fremtid, politik, psykologi, filosofi og historie og vurderer deres relevans. for et individs holdning, handlinger og livsførelse. I en stadig mere kompleks, hurtigt skiftende og usikker verden har kommende læger, iværksættere, ledere, politikere eller konsulenter brug for metodiske, sociale, etiske og kulturelle kompetencer samt fagrelateret ekspertise.

Witten blander sig.

De videregående uddannelsers rolle i samfundet har gennemgået radikale ændringer i de senere år. Forskning og undervisning er stadig kerneaktiviteter på universiteterne. Men i dag forventer vi mere. Borgerengagement som den "tredje mission" ud over forskning og studerendes uddannelse har altid været en del af UW/H's identitet. Ved stiftelsesceremonien for Witten/Herdecke Universitet talte Alfred Herrhausen om "esprit engagé, en dedikeret ånd, der skal udvikles og anvendes til at fremme vores samfund". Denne ånd er en væsentlig del af vores filosofi og lægger lige stor vægt på social ansvarlighed, studerendes uddannelse og generering af innovative forskningsresultater. Fra starten påtog Witten/Herdecke University socialt ansvar i mange former og på forskellige niveauer. Witten/Herdecke University udveksler løbende med samfundet: med Wittens borgere, den lokale og regionale erhvervsverden, sociale og kulturelle institutioner og endda internationale organisationer, virksomheder og fonde. I betragtning af vores spæde alder og et forholdsvis lille antal på 1.300 indskrevne studerende og 400 ansatte, har vi produceret et imponerende antal sociale, kulturelle, kommercielle og almennyttige initiativer.

Witten arbejder.

På trods af Bologna-reformer, stigende økonomiske begrænsninger for universiteter og nye uddannelser for tidligere ikke-akademiske erhverv, tilbyder Witten/Herdecke University stadig frihed til studier, der er teoribaserede og tæt på praksis, etiske og æstetiske, hurtige eller afslappede, dissident og ubetinget, tværfagligt og udisciplineret. Og antag, at Harvard University-præsident Drew G. Faust har ret i sin tro på, at universitetskulturen i det væsentlige er udisciplineret, og at dette bør være udgangspunktet for fremtidige universiteter. I så fald virker vi godt placeret på UW/H. Derfor forstår Witten/Herdecke University sig selv som et ubetinget udisciplineret universitet i den forstand, Drew og Derrida forkynder, og som et sted for kritisk tænkning. Witten gør en forskel, Witten arbejder: inden for forskning, undervisning og samfund. I – og i grænsefladerne mellem – sundhed, økonomi og kultur.

Detaljeret information

> Detaljeret information om Witten/Herdecke University og vores internationale program.

Det moderne campus ved University of Witten/Herdecke er beliggende i Rhin-Ruhr storbyregionen, Tysklands største økonomiske område.

236291_236200_witten-herdecke-university-campus-20220427_620CJohannesBuldmann.png

Lær i små grupper på lige fod med professorerne.

236292_236206_witten-herdecke-university-small-groups-20220519_893CJohannesBuldmann.png

Arbejd i lyse og moderne læringsrum.

236291_236200_witten-herdecke-university-campus-20220427_620CJohannesBuldmann.png

Deltag i begivenheder året rundt, såsom Family Business Congress eller internationale bæredygtighedsarrangementer.

236293_236201_witten-herdecke-university-eventsCDanaSchmidt.png

Ud over at studere, finder der adskillige fritidsaktiviteter og fester sted.

236294_236207_witten-herdeck-university-leisure-activites-2306CClaraWanderer.png

Oplev et stærkt netværk af studerende, professorer og alumner.

236295_236204_witten-herdecke-university-network-20220519_1327CJohannesBuldmann.jpg.png

Placeringer

  • Witten

    Witten Herdecke University, Alfred-Herrhausen-Straße 50, 58448 , Witten

    Spørgsmål