
Master of Arts i indfødte og inter-religiøse studier (MAIIS)
Vancouver, Canada
VARIGHED
2 up to 7 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
CAD 290 / per credit
STUDIEFORMAT
Blandet, På campus
Introduktion
Oversigt over programmet
Vancouver School of Theology fortsætter sit langvarige samarbejde med First Nations-samfund og dets partnerskaber med interreligiøse samfund for at muliggøre en MA i indfødte og interreligiøse studier.
Formål
Formålet med denne grad er at give eleverne mulighed for at engagere sig i forskning og skrivning i en sammenhæng, hvor tre store monoteistiske trostraditioner møder nordamerikanske oprindelige traditioner og omvendt. Graden vil forberede eleverne til at deltage i en stadig mere pluralistisk verden og udstyre dem til at imødegå udfordringerne ved religiøs mangfoldighed.
Primære mål for programmet
- At forbedre teologisk ekspertise, der er tværfaglig i natur og tværkulturel i udtryk.
- At fremme innovativ teologisk forskning, der overskrider komparativ undersøgelse, for at udvikle integrativ trosbaseret viden og færdigheder, der adresserer kritiske lokale og globale behov på områder som økologi, konflikt, kolonialisme og globalisering.
- At anerkende den historiske og samtidige rolle i den indfødte nordamerikanske åndelige og intellektuelle tradition (er) som en verdensreligion.
- At udstyre folk til engagement i indfødte og interreligiøse samfundsliv.
En kandidat til MA IIS-programmet hos VST vil kunne:
- Demonstrere grundlæggende kendskab til fire traditioner (indfødt, judaisme, islam og kristendom) og bevidsthed om fællesskaber, kompleksiteter og forskellige tilgangsmetoder blandt dem.
- Demonstrere masteruddannelse om følgende aspekter af indfødte traditioner og mindst en af jødedom, islam eller kristendom: måder at kende, definitioner af myndighed, kulturelle identiteter, hellige tekster eller fortællinger og kanon, performative praksis og åndelig formation.
- Beskriv praksis og strategier for interkulturel kommunikation, forståelse og fredsskabelse.
- Demonstrere respektfuld kommunikation, kapacitet til interreligiøs dialog og ledelsesevner i samspillet med samfund og organisationer relateret til religiøse traditioner.
- Demonstrere bevidsthed om kritiske bekymringer for nutidige samfund inden for de fire traditioner om emner som identitet, ægthed, fordomme, overlevelse.
- Demonstrere bevidstheden om spændinger mellem traditionerne om emner som magt, bevilling og assimilering.
Kursus krav

Programmet vil gøre det muligt for studerende at studere den hidtil usædvanligt uudforskede grænseflade blandt indfødte religioner, jødedom, islam og kristendom og deres anvendelse i verden. En studerende i MA IIS-programmet vil kunne udføre passende kompetencer i dybden for to af de fire traditioner i IIS-programmet og med en vis fortrolighed med de to andre traditioner. Gennem kurser, overvåget feltoplevelse og et integreret seminar vil eleverne behandle pædagogiske spørgsmål, der krydser en række åndelige og intellektuelle grænser. De fleste kurser vil involvere to eller flere af de religiøse traditioner.
Overvågning af Field Experience for MA IIS
Normalt etableres en overvåget feltoplevelse for en studerende i MA IIS-programmet af skolen i forbindelse med Inter-Religionsstudiet eller Institutstudiet. SFE omfattede følgende elementer:
- Aftale mellem skolen, den studerende og et godkendt område med overvågning af feltoplevelser med passende mentorskab i et indfødt, kristent, jødisk eller muslimsk samfund eller organisation eller i en tværgodslig organisation.
- Det svarer til 13-15 timer om ugen på Feltstedet over et eller to semestre eller i et intensivt format, totalt 260 - 300 timer.
- Navngivning af en mentor, der på passende vis kan lede og evaluere erfaringsmæssige og akademiske aspekter af oplevelsen eller af to mentorer for disse komponenter, hvem der er enige om at koordinere deres tilsyn med den studerende.
- Etablering og læsning af en relevant bibliografi, i gennemsnit 50 sider / uge.
- Etablering og gennemførelse af evalueringsøvelser-skriftlig, mundtlig eller performativ, med en retningslinje på 12-15 sider pr. Semester eller tilsvarende.
- Specifikation af en læringskonvention ved begyndelsen af feltoplevelsen, der fastlægger læringsmålene og aftalerne mellem den studerende og mentoren / mentorerne.
- En midtvejsevaluering af den studerende og mentor (r).
- En endelig evaluering af den studerende og mentor (r).
Programmets længde
Denne grad er et 48-timers timeplan og kan afsluttes i to år fuldtidsstudiet. Men hvis en studerende ønsker at studere på deltid, skal alle kurser, der kræves for denne grad, udfyldes i syv år fra datoen for første registrering. Studerende optaget kan krediteres for kurser på op til halvtreds procent af kreditter allerede gennemført andetsteds i opfyldelse af kernekravene.
Beliggenhed

I de fleste tilfælde vil mindst halvdelen af kurserne gives på VSTs hovedcampus eller på godkendte udvidelsessteder eller i forbindelse med web-baseret kursusudlevering. Det forventes, at eleverne også vil være involveret i lærings- og forskningsprojekter på off-site steder, der har de relevante undervisnings-, forsknings- og peer-samfundets ressourcer i overensstemmelse med og understøttelse af den studerendes studium. Færdiggørelse af kursuskrav vil omfatte mindst nogle kurser gennem Institutionsstudiet Sommerskole.
Adgang
Adgang kræver en baccalaureate grad fra en akkrediteret institution eller den uddannelsesmæssige ækvivalent. For andre, der søger anerkendelse af tilsvarende erfaring eller arbejde, vil et vurderingsværktøj blive brugt.
Særprægede ressourcer
Ud over sit eget kerne- og adjungerende fakultet har VST en række ressourcer til programmet. Inter-religionsvidenskabsprogrammet tilbyder ekspertise i de Abrahamiske traditioner og vil bringe besøgende lærde, postdoktorale stipendiater og andre specialister til uddannelsen. VSTs samarbejde med indianske partnere i hele Nordamerika gør det muligt for en række traditionelle og akademiske lærere inden for indenlandske viden. Nærhed til Simon Fraser University, University of British Columbia og andre post-sekundære institutioner i Vancouver-området giver andre forskningsinteraktioner, og passende kursuskreditter kan accepteres fra nogle af disse institutioner til overførsel til MA IIS, som fastlagt af VST.