
MSc i grøn økonomi, bæredygtighed og klimastyring
Ashford, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
1 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Mar 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 18.000 *
STUDIEFORMAT
Blandet, Fjernundervisning, På campus
* f2f | £13.500 hybrid | £9.000 fjernundervisning
Introduktion
Globale klimaændringer er en krise, der påvirker alle, og som kræver handling fra dem, der har magten til at træffe beslutninger, og som påvirker nuværende og fremtidige generationer. Ifølge UNESCO er en milliard børn i ekstrem risiko på grund af klimaændringer. Folk, unge og gamle går på gaden for at protestere over uetiske praksisser og øge bevidstheden, hvilket fremhæver følgerne af aggressive økonomier og dårlige beslutninger.
Vores MSc Green Economy, Sustainability and Climate Change Management er designet til at give et bredt sæt af færdigheder, viden og kompetencer, der omfatter en enkelt disciplin, for at give en klar forståelse af sådanne varme emner fra en videnskabelig, økonomisk, samfundsmæssig og organisatorisk og etisk perspektiv.
- Varighed: 1 år, fuld tid
- Leveringsmåde: Online; Hybrid; eller ansigt til ansigt
- Startdatoer: september, november, januar og marts
Galleri
Ideelle studerende
- Enhver, der ønsker at gøre en forskel, at ændre og innovere
- Personer, der er interesserede i at lære mere om de mulige skridt, som alle bør tage for at undgå globale kriser
- Iværksættere, ledere, ledere og håbefulde, der gerne vil med på øko-disruption-bølgen
- Dem i den offentlige sektor, der leder efter innovative måder at forme forandringer på
Indlæggelser
Læreplan
Efter en vellykket afslutning af dine studier vil du modtage en University of Chichester-grad. Du vil have mulighed for kritisk at analysere grundlæggende aspekter af anvendt datalogi, herunder:
- Grøn økonomi og bæredygtighed
- Miljøpåvirkning og kulstofaftryk for ledere
- Videnskaben bag klimaændringer og miljøpåvirkning
- Fremtidige udfordringer inden for alternativt drevet transport, rumfartsturisme og automatisering
- Entrepreneurship for Sustainability
- Nye ledelsesstile, bevidsthed og socialt ansvar
- Bæredygtighedsprojekt
- Clean Tech og nystartede virksomheder
- Risikostyring og etiske tilgange
Programresultat
Programmet er designet til at:
- Vis en kritisk forståelse af relevante teorier, begreber og principper, der er relevante for bæredygtighedsledelse og udviklingen af en grøn økonomi, herunder dens anvendelser.
- Værdsætte og vurdere den enkeltes og organisationers rolle i udforskningen og forståelsen af problemstillinger relateret til klimaændringer, grøn økonomi og bæredygtighed.
- Kritisk evaluere og anvende videnskabelig viden og færdigheder i udvikling og implementering af praktiske løsninger på problemer med bæredygtighed, grøn økonomi og klimaændringer.
- Anerkend og handle efter etiske løsninger til gavn for det globale samfund gennem informerede valg, lederskab og strategisk beslutningstagning.
- Muliggøre betingelser for strukturelle ændringer, hvad enten de er minimale, på individuelt, organisatorisk eller samfundsmæssigt niveau.
- Undersøg erhvervslivets og økonomiens rolle og dets forhold til miljø- og udviklingsudfordringer på tværs af en række risici, teknologiske innovationer, investeringsmuligheder og politiske reaktioner.
- Demonstrere potentialet for yderligere læring og en positiv holdning til at inspirere andre i kølvandet på klimaforandringer.
- Vær kritisk opmærksom på vigtigheden af en tværfaglig tilgang til grøn forvaltning og bæredygtighed, gennem brug af virkelige scenarier og casestudier, for at informere en multikulturel tilgang.
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Internationale ledere, direktører, direktører og teamledere
- Projektledere
- Afdelingsleder/teams
- Politikere, politikere
- Iværksættere og nystartede
Studenterklæringer
Levering af programmer
Du vil blive vurderet gennem en række kurser, fra essays til projekter, gruppearbejde til portfolioer. Ingen skriftlige prøver i blandingen.
Vi anvender et blokundervisningsskema, som giver os mulighed for at koncentrere os om to 15-kreditmoduler eller et 30-kreditmodul hver 6. uge. For at fremme engagement vil eleverne deltage i gruppeforberedelsestimer om morgenen, som en måde at lette læring gennem uafhængig forskning, peer-feedback og kritisk tænkning.