Escuela de Negocios, Universidad Adolfo Ibáñez

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Handelshøjskolen for Adolfo Ibáñez Universitet blev grundlagt i 1953 i byen Valparaíso, og med mere end 65 års erfaring er det blevet en af de mest prestigefyldte erhvervsskoler i Chile og Latinamerika, der bliver en henvise til regionalt og også globalt niveau.

Det er den eneste chilenske handelsskole, der har en tredobbelt krone af international akkreditering (AACSB, EQUIS og AMBA), som placerer den inden for den udvalgte gruppe på 1% af verdens bedste handelsskoler.

Dens internationale anerkendelse støttes også af positioneringen af sine programmer på fremtrædende steder af globale placeringer, blandt andet blandt andet América Economía, Innovation Management, Financial Times og QS-ranking.

På nuværende tidspunkt har Business School kontorer i byerne Valparaíso (Chile), Santiago (Chile) og operationer i Lima (Peru) og Miami (USA).

UAI Business School er præget af en uddannelsesmodel baseret på Liberal Arts, der har til formål at uddanne eleverne med kritisk tænkning, der er i stand til at skabe positiv indflydelse og være agenter for forandring inden for deres organisationer, integrere teoretisk viden med praktiske erfaringer i deres træning og et stærkt etisk engagement.

Blandt de strategiske søjler er skabelsen af viden, bæredygtighed, innovation, iværksætteri, akademisk ledelse og globalisering opstandet. I øjeblikket har Business School mere end 5.000 studerende, både i sine før- og postgraduate programmer og et netværk på mere end 13.000 kandidater, der arbejder i 40 lande.

Det har en akademisk krop på 92 fuldtidsprofessorer, hvoraf 30% er udlændinge fra lande som Argentina, Brasilien, Kina, Costa Rica, El Salvador, Spanien, Frankrig, Mexico, Peru, Uruguay, USA, Venezuela . Dens lærere har doktorgrader i de vigtigste universiteter i verden, blandt andet Harvard, MIT, Princeton, Cambridge, Oxford, Californien i Berkeley, UCLA, NYU, Chicago, Columbia, Maryland, Michigan, Boston, Georgia Tech, Texas i Austin , Carnegie Mellon, blandt andre. 48% af fakultetet kommer fra top 100 universiteter, ifølge QS-rangordningen.

"Vores Business School er forpligtet til at være en verdensklasse institution, der stammer fra vores undervisningskompetencer, erfaring i erhvervslivet og den viden, vi har opnået fra vores forskning, for at udvikle innovative ledere, der inspirerer og transformerer dets organisationer og samfundet som helhed, idet Business School er en model af etisk adfærd, kritisk tænkning og effektiv kommunikation. "

udsigt

Business School of Adolfo Ibáñez University fokuserer på:

  • Bliv en global business school gennem udviklingen af sit uddannelsesprojekt, opførelse og vedligeholdelse af integration af strategiske alliancer inden for forskning og undervisning på internationalt plan.
  • Styrke spændende forskning inden for forretningsområder, tiltrække en verdensklasse fakultet og skabe et forskningsmiljø, der letter og fremmer tværfaglig forskning.
  • Bidrage til udvikling og gennemførelse af studieplaner, der hjælper eleverne til at nå deres maksimale potentiale, hvilket gør en forskel på markedet.
  • Formidle skolens intellektuelle bidrag gennem udvidelsen af ledelsesuddannelse og udvidelsesaktiviteter for at påvirke og påvirke branchen.
  • Udvikle og drage fordel af kommunikationsnetværket, at skolen skal forbedre sin deltagelse og forbindelse med virksomhedsledere og beslutningstagere.114551_25.jpg

Uddannelsesmodel

I overensstemmelse med uddannelsesmodellen på Adolfo Ibáñez Universitet er UAI Business School et Liberal Arts-program inspireret af de bedste universiteter i verden. Denne model søger at opmuntre eleverne til at reflektere over de mest almindelige spørgsmål om menneskeheden og livet sammen, hvilket ikke alene giver mulighed for at træne i et erhverv, men også udvikle en mere sofistikeret, kritisk og tværfaglig tænkning.

Ovenstående er oversat til Core Curriculum, et sæt af 8 kurser inspireret af Columbia Universitys 100-års erfaring, hvor eleverne læser, analyserer og diskuterer klassiske tekster af filosofi, politik, litteratur og videnskab.

Nærmere bestemt for virksomhedsskolen søger alle enhedens programmer gennem de forskellige faglige mapper at bidrage til dannelsen af følgende færdigheder:

  • Lederskab.
  • Kritisk tænkning
  • Effektiv kommunikation
  • Etisk adfærd

I det konkrete tilfælde af erhvervsøkonomisk karriere baserer den sin læring på to søjler, der omdanner akademisk ekspertise og metoder, der fremmer "Learning by Doing", bringer eleverne tættere på erhvervslivet tidligt og tager dem ud over dem Den rene erhvervelse af viden, som giver dem mulighed for at komme ind i erhvervslivet med fordel.

Således fokuserer undervisningsmetoden på den studerende, der ændrer lærerens paradigme, der overfører viden til en, hvor eleverne er ledere af deres egen læring.

Det er derfor, at uddannelsesmodellen indeholder metoden for workshops, hvor der gennemføres projekter, der muliggør interaktion med den virkelige erhvervsliv. Derudover kombineres almen uddannelse med to muligheder for grad: Erhvervsøkonomi og økonomi og et kandidatuddannelse i karriereafslutningen.

Integrationen af disse elementer gør det muligt at uddanne fagfolk, der er i stand til at tilpasse sig og blive succesfulde i et stadig mere dynamisk miljø. På denne måde er de kommercielle ingeniører på Adolfo Ibáñez Universitet "uddannet til at løse problemer, der ikke eksisterer endnu".114552_CAMPUSDESDEARRIBA.jpg

Placeringer

Santiago

Address
Diagonal las Torres 2700
Santiago, Santiago Metropolitan Region, Chile

Viña del Mar

Address
Av. Padre Hurtado 750
Viña del Mar, Valparaiso Region, Chile

Las Condes

Address
Av. Presidente Errázuriz 3485
Las Condes, Santiago Metropolitan Region, Chile

Akkrediteringer