Læs den officielle beskrivelse

historie

Universidad Cenfotec er en privat videregående uddannelsesinstitution med akademisk, administrativ og finansiel autonomi, hvis hovedformål er at udforme og gennemføre programmer for uddannelse og opdatering af fagfolk samt gennemførelse af forskningsprogrammer inden for digitale teknologier.

Cenfotec, som et træningscenter i informations- og kommunikationsteknologier, blev oprettet i januar 2000 af en gruppe af softwareudviklingsselskaber og uafhængige investorer for at kunne tilbyde den begyndende og voksende softwareudviklingsindustri med personale højt kvalificeret, specialiseret og hurtigt operationel, der gør det muligt at konkurrere internationalt med høje kvalitetsstandarder.

I 2003 udviklede og udviklede Cenfotec Software Engineering, den første i Costa Rica og Mellemamerika. Derefter blev der skabt programmer inden for infrastrukturstøtte, databaseadministration, cybersikkerhed, telematik og webdesign og udvikling med fremragende modtagelse inden for teknologisektoren.

Denne tilgang, der er 100% tilpasset erhvervslivet, har givet Cenfotec mulighed for at få et track record og anerkendelse på højeste niveau af både nationale iværksættere og internationale arbejdsgivere, der ansætter den menneskelige ressource, der genereres over tid.

Cenfotec indtager et af de højeste uddannelsesinstitutioners højest fire uddannelsesinstitutioner med højeste kvalitet inden for informations- og kommunikationsteknologi og på kortest tidspunkt for træning (ifølge en undersøgelse fra IT-kammeret og Kommunikation fra Costa Rica til nationale forretningsmænd, 2008).113450_12.png

mission

Træn folk med en stringent og etisk uddannelse i teknologi som et redskab til at opdage deres eget potentiale, selvbestemme deres skæbne og generere nyttig viden til positivt at påvirke livskvaliteten og konkurrenceevnen i samfundet.

udsigt

At blive anerkendt internationalt blandt de bedste institutioner for videregående uddannelse inden for teknologi, som et benchmark of excellence i akademikere og etik.

værdier

  • Filosofi og altruisme
  • Integritet, respekt og overholdelse i alle aspekter af vores handlinger
  • Sans for præstation takket være indsatsen

Kvalitetspolitik

Vi er forpligtet til at danne motiverede og højt kvalificerede personer med up-to-date teknisk viden, værdier, holdninger og færdigheder, der giver dem mulighed for at udføre fuldt ud som fagfolk og overvinde kravene fra de organisationer, hvor de vil praktisere.

Til dette formål vil universitetet i sit daglige arbejde stimulere teamwork, konstant læring, servicens ånd, overholdelse af værdier og principper, rationalisering og forbedring af processer, feedback fra vores kunder og samarbejdspartnere og kvaliteten af akademiske og administrative tjenester.113451_adolescent-attractive-backpack-1462630.jpg

målsætninger

Kend og forstå teknologiske tendenser og vilkårene for deres vedtagelse i vores miljø Innovere i teknologiske og pædagogiske løsninger til at lette læringsprocesser Udvikle nyskabende viden inden for IKT #

ender

Vejledning til opdatering og udvikling af universitetets akademiske programmer i retning af de teknologiske områder af interesse og mulighed for de studerende.

Fortsæt forbedre kvaliteten af vores uddannelsesproces.

Bidrage til at løse specifikke ikt-problemer for at forbedre deres effektivitet og deres anvendelse i organisationer for at opnå en reel indvirkning på de økonomiske og sociale rammer i landene i den centralamerikanske region.

typen

Undersøgelsen vil bestå af tre typer:

  1. Forskning udført af bachelor- eller kandidatstuderende inden for rammerne af deres kandidatarbejde, instrueret af universitetsvejlederne. (I visse tilfælde udføres undersøgelser foretaget af studerende inden for rammerne af projektkurser).
  2. Forskning efter anmodning fra offentlige eller private institutioner udført af professorer og forskere ved universitetet (efter anmodning). Professionel forskning
  3. På universitetets initiativ. Professionel forskning

Vi henviser til den første type forskning som akademisk forskning og de næste to som professionel forskning.

Forskning på universitetet vil blive mere anvendt og praktisk end grundlæggende eller teoretisk.113452_beard-bonding-community-708440.jpg

områder

For at opfylde målene i punkt 1 dækker universitetets forskning følgende temaområder:

  1. Kend og forstå de teknologiske tendenser og vilkårene for deres vedtagelse i vores miljø
    • Teknologiske tendenser og markedets behov
  2. Innovere i teknologiske og pædagogiske løsninger for at lette læringsprocesser
    • Læring ved projekt
    • Virtual uddannelse
    • Lærer evaluering
    • Kvalitetsvurdering
  3. Udvikle nyskabende viden inden for IKT
    • Informations- og kommunikationsteknologi
    • Softwareudvikling
    • Web- og mobilteknologi
    • Teknologier og dataanalyser
    • cybersikkerhed
    • Ledelse af teknologi og it-tjenester
Programmer undervist i:
Spansk