Centrale Nantes (ECN) blev grundlagt i 1919 og er blandt de øverste videregående uddannelser og forskningsinstitutioner i Frankrig inden for videnskab
Netværksstyrken
Centrale Nantes tilhører den prestigefyldte Groupe des Ecoles Centrale, Higher Education and Research Institutions med en lang tradition for innovation, design, konstruktion og fremstilling. Groupe des Ecoles Centrale har siden sin grund fulgt samme opkald: uddannelsesingeniører, der er i stand til at opfylde de største udfordringer i deres æra. Centrale Nantes tilrettelægger både professor og studerende internationale udvekslinger gennem mastergradsprogrammer af høj kvalitet med Erasmus Mundus-mærket af ekspertise leveret af Europa-Kommissionen. Faktisk er institutionen i øjeblikket involveret i 4 Erasmus Mundus A.1-projekter (4 Masters, 1 Doctorate), 15 Erasmus Mundus A.2-projekter (3 som koordinator med Indien og Sydasien), to A.3-projekter. Nogle stipendier er tilgængelige inden for disse projekter. De fleste internationale studerende tildeles attraktive stipendier fra Centrale Nantes , virksomheder, Europa-Kommissionen, franske ambassader eller Pays de la Loire-regionen. Genkendelse af Centrale Nantes videnskabelige ekspertise letter samarbejdet med regionale økonomiske organer samt globale virksomheder og interaktion med lignende netværk i udlandet. Centrale Nantes broer hullerne mellem uddannelse, forskning, udvikling og virksomhedernes verden.
Adgang til banebrydende teknologiplatforme
Centrale Nantes har som kilde til innovation og åbenhed stærke forbindelser med industrien og har et omdømme for ekspertise over hele verden. Skoleens forskningsenheder besidder eksperimentelt udstyr, der er unikt inden for deres respektive områder, især inden for marine hydrodynamik, væskemekanik, civilingeniør, kollisionsprøvning, virtuel virkelighed, robotik og bearbejdning. Forskningslaboratorierne er helt integreret i skolens uddannelsesprogram for at sikre studie-gennem-forskning for ingeniørstuderende og berige deres træning ved at give dem adgang til inductive pædagogik i laboratorierne og gøre det muligt for dem, der starter deres karriere i R
Her er Centrale Nantes topnotch internationale kandidatuddannelse tilbud: 6 Internationale Masters (kurser undervist på engelsk) med 15 specialer:
By og bymiljø:
- Atmosfære, Vand og Miljø
Maskiningeniør :
- Materialer, processer
- Avanceret Fremstilling
- Energetics
- Beregningsmekanik
Kontrol og Robotik:
- Avanceret Robotik
- Signal
- Kontrolsystemer
- Embedded Real Time Systems
Civilingeniør:
- Materialer og strukturer i deres miljø
Industriteknik:
- Agile Factory Management
- Smart og Connected Enterprise
Marine Technology:
- Hydrodynamik til Ocean Engineering
- Atlanterhavsmester på skibsoperation og havteknik
Praktisk information
Det internationale kontor hjælper de internationale studerende til at opfylde de administrative krav og for at få et boligområde nær campus. Centrale Nantes foreslår også masser af aktiviteter gennem forskellige klubber og foreninger.
Bor i Frankrig
Verdens femte største økonomi, Frankrig er også den fjerde mest populære destination for internationale studerende. Landet er fortsat fast besluttet på sin længestående politik for ligebehandling af indenlandske og internationale studerende. Frankrig foretager hvert år massive investeringer i uddannelse og forskning. Faktisk er uddannelse den største kategori af offentlige udgifter, der tegner sig for mere end 20% af budgettet. Frankrikes økonomi er verdens femte største. Det tegner sig for 5% af verdens BNP og 6%.
Undervisningsafgifter
Undervisningsgebyret i Centrale Nantes er fra € 0 til € 15.000 pr. År.
Alumni information
Alumni er meget vigtige for Centrale Nantes . Alumniets sammenslutning af Centrale Nantes er bredt spredt i mange lande over hele kloden og arbejder i forskellige sektorer. Nogle af dem indtager høje positioner i forskellige forskningsinstitutter eller virksomheder, mens få andre er vellykkede iværksættere. At forblive forbundet med alumner viser sig uvurderlig for eleverne på mange måder. Alumni netværk giver ikke kun chancen for, at eleverne kan interagere med alumnerne, men hjælper også alumnerne med at forblive forbundet med instituttet og blive opdateret om forskellige udviklinger. Sammen med dette er en platform for den regelmæssige udveksling af meninger og ideer blandt alumni lige så vigtigt for deres egen udvikling og vækst.