Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Historie

Institut Supérieur de Marketing du Luxe grundlagt af Cartier i 1990 og er den eneste træning i verden, der er ønsket og støttet af fagfolk fra sektoren.

Siden oprettelsen har den oplevet ufuldstændig succes.

Nummer en placering for at uddanne studerende interesseret i at arbejde i luksus sektoren, dens specialiserede MBA er referencen i sektoren i Frankrig og internationalt.

Sup de Luxe har været en Cartier Chair for de sidste 30 år og byder på hundredvis af studerende hvert år fra hele verden.

Leder

I dag er luksus til stede i alle erhverv. Det store potentiale i denne sektor i den globale økonomi afspejler den igangværende konkurrence (i øjeblikket og i fremtiden) mellem mærker og grupper.

For at lykkes i denne sektor skal unge ledere erhverve fuldstændig kendskab til sine koder og teknikker, master relevante marketing færdigheder og deres specifikke anvendelse til international distribution af luksusprodukter.

De skal også etablere et godt afrundet netværk af kontakter - afgørende for at åbne døre til de store luksushuse.

Endelig skal de indse, at luksus er et univers i en tilstand med konstant kreativ spænding. De skal lære at nærme den kreativitet, samtidig med at man respekterer traditionen.

Institut Supérieur de Marketing du Luxe tilbyder studerende og fagfolk en mulighed for at opnå en MBA specialiseret i Luksus Brand Marketing og International Management. Denne uddannelse er afgørende for at få en forståelse for luksusvirksomheder og at åbne deres døre.

Sup de Luxe giver nøgler til luksusuniverset gennem en række unikke muligheder:

  • Et eksklusivt program konstant i kontakt med sektorens behov.
  • En unik undervisningsmetode, der leveres af firmaer og huse i brandnavn.
  • Ugentlig kontakt med beslutningstagere i luksus verden.
  • Sponsorering af hver elev af en professionel fra sektoren.
  • Besøg til virksomheder, faglige messer, kreative workshops, produktionscentre, logistiske hubs mv.
  • Seminarer i Frankrig og i udlandet.
  • Interviews med rekrutteringsbureauer og personaleadministratorer.
  • Muligheder for at møde pressen og andre medier.
  • Regelmæssig adgang til et netværk af 1500 kandidater, der besætter højtstående job i luksusvirksomheder.

Mission

Sup de Luxe har identificeret følgende hovedmålsætninger:

  • Opbyg en yngleplads for unge ledere inden for branchen inden for sektoren i tæt samarbejde med mærkerne,
  • Forsvar værdierne af luksus mens du animerer og beriger et observatorium og et center for forskning og studier af luksusreferencer på globalt plan,
  • Fremme en bred generel kultur i sektoren gennem hyppig bogudgivelse.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Fransk

Se Bachelor » Se MBA »

Studier