SDS - The Sustainable Design School

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Den internationale designskole i bæredygtig innovation for menneskelige løsninger

The Sustainable Design School - Design School i bæredygtig innovation

The Sustainable Design School blev grundlagt i 2013 og er en international etablering af videregående uddannelser dedikeret til bæredygtig design og innovation for mennesker.

Et ord fra stifterne:

«En stærk fælles overbevisning har ledet vores arbejde med at etablere The Sustainable Design School: de dybe forandringer, der sker i verden i dag, kræver, at vi nærmer os innovation på en helt anden, radikal måde. Ved at dele vores gensidige pædagogiske og faglige oplevelser er vi overbevist om, at: Design, som et middel til at tænke, spiller en væsentlig rolle i ny, bæredygtig innovation for alle.

Målene for bæredygtig udvikling

SDS følger de 17 bæredygtige udviklingsmål som et kreativt værktøj.

128577_0B2A6009.jpg

Optagelser - Deltag i os

Studerendes mangfoldighed, fra forskellige baggrunde og studieretninger, bidrager til bæredygtig innovation og dens praksis.

I dag konfronteres vi med vigtige spørgsmål om den levedygtige udvikling af vores planet. Ændringer er ikke kun nødvendige, men uundgåelige for at give os alle mulighed for at leve under acceptable forhold. For at besvare disse spørgsmål skal fantasi og innovation fremhæves. Vores studerende kan handle på disse utrolige muligheder.

For bedst at tackle kompleksiteten i aktuelle verdensspørgsmål tilbyder Sustainable Design School et program, der er tværgående, internationale og tværfaglige. Pædagogikken gennemføres gennem konkrete projekter indsendt af virksomheder, der deler vores værdier.

128579_IMG_1598.jpg

Campus

SDS, der ligger på et privilegeret sted i Cagnes-sur-Mer i hjertet af Côte d'Azur, giver et campus på 2000 m udstyret med: et computerlaboratorium, modelværksted, musikstudio, fotografistudio, kreativitetsrum, fælles have , terrasser.

Samarbejde med FabLab ECOLAB Côte d'Azur (3D-printere, laserskærere, 3D-scanner) giver de studerende mulighed for at oprette objekter til deres designprojekter.

  • Universitet: Medlem af Université Côte d'Azur (UCA), vores studerende har adgang til forskning og en doktorgradscursus samt akademisk udveksling med andre medlemmer af UCA.
  • Optagelser: Efter ansøgning (tilmeldingsfil, identitetskort, skoleresultater, portefølje) og individuelt interview.
  • Finansiering: Finansiel støtte er tilgængelig gennem ”SDS Friends” -bevillingsfonden.

En tværgående læreplan med mange tværfaglige poster

Vi privilegerer integrationsprocessen baseret på udveksling og personlig dygtighed. Vores prioritet: at lære dig at kende og værdsætte dine talenter.

International - International børser

SDS er medlem af Cumulus Association, et internationalt netværk, der omgrupperer 280 designskoler og universiteter over hele verden.

  • Université de Buenos Aires, Faculté de l'Architecture, du Design et de l'Urbanisme (UBA - FADU) - Argentina
  • Universidad de Ciencias og Artes de América Latina (UCAL) - Peru
  • Srishti Institut for Kunst, Design
  • Ringling College of Art
  • Özyegin University - Tyrkiet
  • Tbilissi State Academy - Georgien
  • Universita degli studi della campania luigi vanvitelli - Italien
  • Jiangnan University - Kina
  • Universidad del desarrollo (UDD) - Chili
  • HIT Holon Institute of Technology - Israel

Erhvervserfaring - Partnerskabsprojekter

Fra det første studieår, "lærer du ved at gøre" i forbindelse med professionelle partnerskaber.

«Disse store virksomheder kommer til at arbejde sammen med vores studerende, fordi de har en intuitiv vision for morgendagen, de lever allerede med morgendagens viden og deling, de er født i en digital verden, og de stræber efter at hjælpe andre i en ansvarlig vej! » Maurille Larivière128580_0B2A0125.jpg

Projekter - Hvad er de?

De professionelle projekter, der gennemføres hvert år, giver mulighed for at møde en ny generation af kreative, nysgerrige studerende, der er bekymrede for verden.

FASE 1 - Kort og problematisk

Mødet med repræsentanter for partnerskabsselskabet er et nøglepunkt. Under denne udveksling introduceres studerende til projektet, identificerer behovene, finjusterer de korte og udkast til perspektivstrategier.

FASE 2 - Analyse

Sekvenserne af forsknings- og nedsænkningssessioner giver de studerende mulighed for at integrere virksomhedens behov på den ene side og definere væsentlige personas til strategisk reflektion på den anden. Inkludering af mål for bæredygtig udvikling relateret til projektet.

FASE 3 - Ideation

Denne fase giver mulighed for generering af en lang række innovative ideer, fra de mest utopiske til de mest konkrete. Ideation vil føre de studerende til at finde konceptuelle svar.

FASE 4 - Realisering De valgte ideer analyseres, omarbejdes og tegnes af de studerende for at validere deres relevans for fremtidige brugere.

Ved at bruge modeller (digital digital visuel repræsentation) og prototype (funktionel og dynamisk mock-up) giver de studerende et reelt, visuelt aspekt af de validerede løsninger.

FASE 5 - Prototyping

Alle arbejdsfaser formaliseres og illustreres af forskellige fysiske og digitale medier. Målet er at forklare virksomheden den refleksion, der er foretaget, holdningerne indtaget og resultaterne af projektet.

Med nye innovative metoder:

  • «Designtænkning»
  • Nødvendig innovation
  • Livscyklusanalyse, Eco-Conception, Biomimicry Knowledge of Design ®
  • 17 Bæredygtige udviklingsmål

128578_IMG_1628.jpg

Alumni - Hvor er de nu?

«I går var jeg studerende, i dag er jeg designer! »Med et SDS-eksamensbevis har vores studerende mulighed for at integrere større virksomheder eller skabe deres egen opstart.

«Min vision om design er ikke kun at skabe et æstetisk objekt. Design er først og fremmest en filosofi: at skabe for at forbedre hver persons hverdag. Jeg valgte SDS til sin designtænkning og miljø-design-tilgang »

Antoine Trouvé, Diplômé 2017

Studerendes vidnesbyrd - De fortæller os

Hver oplevelse er forskellig; der bedre end eleverne til at fortælle om deres.

«Jeg har altid været tiltrukket af tegning, selvom jeg aldrig tog lektioner. Jeg er også interesseret i miljøet, som er et emne, der er meget bekymrende for min generation. SDS kombinerer design og begrebet bæredygtig innovation. Det er et sted, hvor jeg tror, jeg kan trives. » Laura Jovene - 1. år

«Jeg valgte at integrere SDS på grund af miljøkonceptvægten og fordi det giver studerende mulighed for at deltage i professionelle projekter med større virksomheder som Toyota, Decathlon og Accenture ..» Paul Sossouhounto - 2. år

«Jeg valgte at være designer hos SDS, fordi jeg er nødt til at arbejde for andre og føle mig nyttig for dem, der er behov. Jeg overvejede en karriere inden for den humanitære sektor i lang tid, indtil jeg opdagede design. » Julian Coiffard - 2. år

«Jeg valgte SDS på grund af dets værdier og det interessante program (en international skole, partnerskabsprojekter). Design er et kreativt erhverv, hvor man kan forbedre tingene ved at skabe mere æstetiske, ergonomiske og bæredygtige løsninger. » Rosa Hämäläinen - 3. år

«Jeg spurgte mig selv,« hvad er bæredygtighed? »Er det en tilgang, der bruges for miljøet eller for os selv? Nej. Efter refleksion besluttede jeg at orientere mig, hvor jeg kan finde svar, og hvor vi kan skabe løsninger, fordi det ikke kun handler om viden, men handling. » Jérémie Polese - kandidat 2 Master 2017

«Jeg har altid været interesseret i design og kunstneriske domæner generelt, så det var et helt naturligt valg for mig at studere design efter min Bac SDT2A. Jeg valgte denne skole på grund af dens holdning, der interesserer mig meget. Jeg synes, det er vigtigt at skabe løsninger, der respekterer vores miljø. » Corentine Masson - Master 2 kandidat 2018

128576_Capturedecran2018-04-16a10.45.14.png

Placeringer

Pæn

Address
Pæn, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrig