University of Peloponnese - International Olympic Academy in Greece

Faculty of Human Movement and Quality of Life Sciences

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

HISTORIE AF IOA

I 1927 blev Pierre de Coubertin inviteret af den græske regering til Olympia, til at deltage i afsløringen af ​​en erindringsmønt stele skabt for at ære hans handlinger til at genoplive de olympiske lege. Under sit ophold i Grækenland, drøftede han behovet for en akademisk center for studiet af den olympiske bevægelse og dens tendenser med sin ven Ioannis Chrysafis, der var leder af Institut for Idræt ved universitetet i Athen. Coubertin mente, at den olympiske bevægelse ikke bør afvige fra sine pædagogiske mål, og havde skrevet: "Jeg har ikke været i stand til at udføre til den ende, hvad jeg ønskede at perfektionere. Jeg tror, ​​at et center for olympiske undersøgelser ville hjælpe bevarelsen og udviklingen af ​​mit arbejde mere end noget andet, og ville holde det fra de falske stier, som jeg frygter ".

Coubertin ideer var i overensstemmelse med målene i den græske olympiske komité, som ønskede at etablere en akademisk center modelleret efter den gamle Gymnasium, at fastsætte grundlaget for den pædagogiske værdi af sport ved at udføre undersøgelser og organisere klassiske spil. De pludselige dødsfald Chrysafis (1930) og Coubertin (1937) forhindrede dem i at gennemføre deres ideas.One år efter Coubertin død og efter hans egen ønske, blev hans hjerte placeret inde i erindringsmønter stele i det antikke Olympia.

Dette blusse op igen ideen til oprettelsen af ​​et center for De Olympiske Lege i det antikke Olympia. Projektet blev taget op af Ioannis Ketseas, en elev af Chrysafis på National Gymnastik Club og sekretær for den græske olympiske komité og den tyske Carl Diem, en nær samarbejdspartner med Coubertin afsat til den olympiske bevægelse og uddannelse. Diem og Ketseas, der havde arbejdet sammen for første fakkel fra Olympia til Berlin i 1936, besluttet at arbejde hen imod realiseringen af ​​et Center for olympiske Studies. Ved 1938 havde de forberedt en plan for en institution ved navn Internationale Olympiske Akademi og havde indsendt det til den græske olympiske komité. Den HOC vedtog planen, og samme år, indarbejdet i sin pagt etablering og drift af IOA, som en af ​​udvalgets målsætninger.

På den 38. IOC session i Kairo, blev medlemmerne af IOC underrettet af HOC om loven blev vedtaget for nylig til etablering af en olympisk Academy i Grækenland. Et år senere, i den 39. IOC session i London, IOC besluttet at placere denne fond, der kan fremme de olympiske idealer gennem uddannelse inden for GATT. Efter afslutningen af ​​Anden Verdenskrig, en detaljeret notat om driften af ​​akademiet, udarbejdet af Ketseas og Diem, blev forelagt den 41. IOC session i Stockholm i juni 1947.

På 28 april 1949, den 44. IOC session i Rom enstemmigt godkendt oprettelsen af ​​IOA, og tildeles aftalens gennemførelse og funktion til Den Hellenske Olympiske Komité, i regi af IOC. Flere år senere og efter en lang kamp, ​​blev det første IOA Session planlagt til sommeren 1961 til at falde sammen med åbningsceremonien af ​​den gamle stadion i Olympia, som var blevet udgravet takket være initiativ af Carl Diem, der sikrede udgifterne til projektet.

Den Internationale Olympiske Akademi blev officielt indviet den 14. juni 1961 og arbejdet i den første session blev ledet af Cleanthis Palaeologos, direktør for Physical Education Department of universitetet i Athen, og den tyske professor Lotz.

Fra 1962 til 1990 akademiske forfølgelser af Akademiet blev koordineret af dens sene Dean, Otto Szymiczek, hvis bidrag til udviklingen af ​​Akademiet var uvurderlige; sammen med professor Palaeologos, der var blevet gjort Honorary næstformand Akademiet, de udstukket kursen for tre årtier, og begge blev tildelt guldmedalje for Academy.The bidrag N. Nissiotis, professor i filosofi religion, var også medvirkende til den videnskabelige udvikling af IOA. Han præsiderede over Akademiet fra 1977 til sin død i 1986.

Under sit første årti af drift, blev aktiviteterne i IOA begrænset til den internationale session for unge deltagere. Fra 1970 IOA gradvist implementeret yderligere uddannelsesprogrammer, der afsættes til spørgsmålene om den olympiske bevægelse. I dag er mange forskellige arrangementer finder sted hvert år på lokaler i det gamle Olympia. Indtil 1966 boede deltagerne i telte, og de blev afholdt under fyrretræer. De første bygninger blev afsluttet i 1967, og de har efterhånden blevet tilføjet til med sportsfaciliteter og nye bygninger. Det nye konferencecenter blev afsluttet i 1994, hvilket bringer state of the art faciliteter til tjenesten af ​​deltagerne.

I erkendelse af sit bidrag til den humanistiske mål det tjener, og til udviklingen af ​​den olympiske bevægelse blev IOA tildelt Bonacosa Award i 1961 og 1970 og den olympiske Cup i 1981.

VISIONEN At udforske og øge bidraget fra den olympiske ide til menneskeheden i det 21. århundrede

Den Internationale Olympiske Academy fungerer som et multikulturelt tværfagligt center, der har til formål at studere, berige og fremme den olympiske ide. Grundlaget for en sådan institution var inspireret af den antikke Gymnasium, der formede den olympiske Ideel ved harmonisk dyrke kroppen, vilje og sind.

Organiseringen af ​​de første olympiske lege i det 21. århundrede i Athen fandt sted på baggrund af ændringer på internationalt niveau, som påvirker alle aspekter af menneskelig tænkning og activity.We, vores kulturer og vores civilisationer har allerede indgået en større overgangsperiode, hvor billeder af verden, at vi var vant til at tage for givet, er at blive ændret.

De indbyrdes forbundne videnskabelige, teknologiske, økonomiske, politiske og sociale udvikling, der kendetegner forløbet af menneskeheden mod det tredje årtusinde er at påvirke hver eneste idé, norm og institution af vores internationale community.This dynamisk bølge også åbner nye former for dialog for fremtid olympiske. Som det kan ses gennem studiet af sin alder-lang historie, det olympiske ideal er altid blevet udtænkt og formet i overensstemmelse med de bredere forhold, der hersker i forskellige perioder i tiden.

Fødslen, velstanden, tilbagegang og genoplivning af De Olympiske Lege har alle været en afspejling af de bredere kulturelle forhold, der formede hvert æra. De spekulationer og potentialer stadig udvikler sig ud af den olympiske bevægelse er naturligt opstår i realiseringen processen af ​​en sådan ideel.

"Olympiske", trods alt, med ordene fra Pierre de Coubertin, "er ikke et system, det er en sindstilstand. Det kan gennemtrænge en bred vifte af udtryksformer og ingen enkelt race eller æra kan hævde at have monopol på det ".

Den Internationale Olympiske Akademi giver en enestående mulighed for studerende, akademikere, sportsfolk, kunstnere og embedsmænd fra hele verden til at udveksle ideer og dele dette "sindstilstand" i det antikke Olympia.

Den brede vifte af undervisningsforløb, akademiske programmer og i dybden forskningsundersøgelser, der tilbydes, alle sigte mod at tjene visionen om Den Internationale Olympiske Akademi for det nye århundrede: at udforske og styrke bidraget fra den olympiske ide til menneskeheden.

MISSION Missionen for Internationale Olympiske ACADEMY

Formålet med Den Internationale Olympiske Akademi er at skabe et internationalt kulturcenter i Olympia, at bevare og sprede den olympiske ånd, studere og gennemføre de pædagogiske og sociale principper i olympiske og konsolidere det videnskabelige grundlag for den olympiske Ideal, i overensstemmelse med principperne fastsat af de gamle grækere og fornyere af den moderne olympiske bevægelse, gennem Baron de Coubertin initiativ. Missionen for IOA er: 1.. At fungere som et internationalt Academic Center for Olympiske Studier, uddannelse og forskning.

  1. At fungere som et internationalt forum for ytringsfrihed og udveksling af idéer blandt den olympiske familie, intellektuelle, videnskabsfolk, sportsfolk, sport administratorer, undervisere, kunstnere og de unge i verden.
  2. At samle folk fra hele verden, i en ånd af venskab og samarbejde. 4.. For at motivere folk til at bruge de erfaringer og viden opnået i IOA produktivt, for at fremme de olympiske idealer i deres respektive lande. 5.. At tjene og fremme de idealer og principper af den olympiske bevægelse. 6.. At samarbejde med og bistå de nationale olympiske akademier og alle andre institutioner, der afsættes til Olympic Education. 7.. For yderligere at udforske og styrke bidraget fra den olympiske ide til menneskeheden.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk

Se Kandidatuddanninger »

Studier

Denne skole tilbyder også:

Master

MSc I Olympiske Undersøgelser, Olympisk Undervisning, Organisering Og Ledelse Af Olympiske Begivenheder

på universitet Fuldtid 3 semestre September 2018 Grækenland Athens

Det program for masteruddannelse for de olympiske Studies udgør en nyskabelse i den olympiske bevægelse på internationalt niveau. Uddannelsesprogrammet er baseret på de tre søjler i den olympiske bevægelse: Uddannelse, sport og kultur, som udgør grundlaget for den olympiske ide og olympiske pædagogik. [+]

Det program for masteruddannelse for de olympiske Studies udgør en nyskabelse i den olympiske bevægelse på internationalt plan, og er støttet af Olympic Solidarity (Internationale Olympiske Komite). Uddannelsesprogrammet er baseret på det tre søjler i den olympiske bevægelse: Uddannelse, sport og kultur, som udgør grundlaget for den olympiske ide og olympiske pædagogik.

Filosofien med programmet er i overensstemmelse med værdierne i den olympiske bevægelse for udbredelsen af ​​den olympiske ideal på verdensplan, fremme af viden og forskning i olympiske spørgsmål og global deltagelse.

Varigheden af ​​programmet er tre (3) semestre. Studerende er forpligtet til at deltage to semestre af forelæsninger i Grækenland og den tredje semester sker på elevens plads. Datoer for Forelæsninger i Grækenland: Første semester: 15/9 / 2016-18 / 11/2016 Andet semester: 6/4 / 2017-11 / 6/2017 Datoerne for andet semester kan ændres. ... [-]