CEPT University

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

cept01

CEPT University fokuserer på forståelse, design, planlægning, opførelse og styring af menneskelige levesteder. Dens undervisningsprogrammer opbygge tankevækkende fagfolk og dets forskningsprogrammer uddybe forståelsen af ​​menneskelige bosættelser. CEPT University forpligter også rådgivning projekter at fremme målet om at gøre levesteder mere beboelig.

Universitetet består af fem fakulteter. Fakultetet for arkitektur blev etableret som "Arkitektskolen 'i 1962. Den fokuserer på design i den private sfære. Fakultetet for Planlægning, fokus på planlægning i det offentlige rum, blev etableret i 1972 som "School of Planning«. Det Naturvidenskabelige Technology, som koncentrerer sig om projektering og opførelse, blev etableret i 1982 som "School of Building Science and Technology '. Det Naturvidenskabelige Design blev etableret i 1992 som "School of Interior Design '. Det beskæftiger sig med levesteder relaterede interiører, håndværk, systemer og produkter. Faculty of Management etableret i 2013, og det fokuserer på Habitat og Project Management.

CEPT University tager sit navn fra "Center for Environmental Planning and Technology" (CEPT). CEPT og de forskellige skoler, at det omfattede blev oprettet af Ahmedabad Education Society med støtte fra regeringen i Gujarat og den indiske regering. Regeringen i Gujarat indarbejdet CEPT som et universitet i 2005. Universitetet Grants Kommissionen anerkendte CEPT University i henhold til § 2 (f) i UGC Act, 1956 i 2007. Institut for videnskabelig og industriel forskning (DSIR) af den indiske regering anerkender Universitet som en videnskabelig og industriel forskning Organisation (SIRO).

cept02

Etablering

Den Ahmedabad Education Society (AES) etablerede Center for Miljø Planlægning & Technology (CEPT) i år 1962 med oprettelsen af ​​Arkitektskolen (SA) gennem tilskud-i-hjælp fra regeringen i Gujarat. The School of Planning (SP) blev oprettet i 1972 med økonomisk støtte fra Indiens regering (MHRD), delstaten Gujarat og Ford Foundation. De andre skoler; School of Building Technology (SBST) og Skolen for Boligindretning (SID), blev etableret i 1982 og 1991 henholdsvis med tilskud-i-hjælp fra regeringen i Gujarat.

Oprindeligt CEPT blev etableret og drives af Ahmedabad Education Society (AES). I året 1994 blev en separat tillid og et samfund CEPT Society dannet. CEPT er registreret som en Samfund og offentlig Charitable Trust. CEPT er blevet registreret i henhold til Societies hvorvidt Registreret Samfund / Firma / Andre Registration Act 1860 med Asst. Registrar of Societies, Ahmedabad Region, Ahmedabad, se Registrering No. Guj / 4185 / Ahmedabad af 24. Jan 1994.

Siden starten CEPT drives som en selvstændig akademisk institution frit at udvikle sine akademiske programmer og tildele sine egne eksamensbeviser ved afslutningen af ​​forskellige uddannelser anerkendt af staten Gujarat og den lovpligtige regulerende organ for tekniske kurser - All India Råd teknisk uddannelse (AICTE). Fra 2002 - 2005 blev CEPT tilknyttet Hemachandracharya North Gujarat University i Patan. Derfor blev de studerende, der gennemfører forskellige programmer på CEPT tildelt bachelor-og masteruddannelser. CEPT blev et universitet i Gujarat State Legislature Act fra 2005 med virkning fra april 12., 2005 CEPT University er blevet anerkendt af universitetet Grants Kommissionen i henhold til § 2 (f) i UGC Act, 1956 i februar 2007. Universitetet er anerkendt som videnskabelig og industriel forskning Organisation (SIRO) ved Institut for videnskabelig og industriel forskning (DSIR).

cept03

Pædagogik

De pædagogiske uddannelser på CEPT University fokusere på at opbygge professionelle kapaciteter og de er derfor centreret om atelierer 'eller' Labs '. Her studerende engagere sig med veldesignede livagtige problemer. Kursusaktiviteter, seminarer og forskningsopgaver, der tager sigte på at udvikle konceptuelle og analytiske evner af studerende, og dygtighed-styrke workshops støtter læring i studier og laboratorier. Studerende har også at tilmelde sig rejse og dokumentation programmer og praktikant i professionelle kontorer for at udvide deres eksponering.

CEPT University hæger de individuelle interesser og evner sine studerende. For at aktivere hver elev til at udstikke en unik studieforløb og realisere sin egen individuelle potentiale, programmer mandat kun tre fjerdedele af de samlede bevillinger, at de studerende er nødt til at fuldføre. Studerende kan afslutte de resterende kreditter ved at vælge fra den brede vifte af valgfag på tilbud på nogen af ​​de fem fakulteter universitetet. Fakulteterne også gøre alle forsøg på at sikre, at selv inden for den obligatoriske del af programmet, kan de studerende vælge kurser, der passer deres praksis orientering.

Troen på, at uddanne fagfolk kræver praktiserende fagfolk og akademikere til at arbejde tæt sammen fast understøtter CEPT Universitets pædagogiske filosofi. Derfor CEPT Universitet arbejder som et samarbejde af forskere og praktikere. Praktiserende dygtige til beslutningsprocessen bringe deres erfaringer til klasseværelser og akademikere give en mere eftertænksom og kritisk tilgang. Lærerne på CEPT University, ser sig selv som trænere. Deres rolle er at støtte den enkelte studerende i deres udforskninger og i deres opbygning af kapacitet quests.

International Outreach Mission

Indiens urbanisering er en epokegørende forandring, hvor en stor befolkning vil flytte fra sine landsbyer til byer. Håndtering denne hidtil uset omfang af udvikling vil kræve mange talentfulde, kvalificerede og erfarne fagfolk fra hele verden til at planlægge, designe og bygge Indiens fremtid. Derfor har CEPT University oprettet den internationale Outreach Mission at invitere global talent til at slutte med CEPT studerende, akademikere og forskere til at arbejde sammen om de spørgsmål af Indiens urbanisering og forberede fremtidige fagfolk habitat.

Missionen er sigtet for at tiltrække fremragende internationale kandidater, fagfolk og akademikere til at studere, arbejde og undervise i Indien. Missionen skal koordinere en række eksisterende og nye muligheder for internationale kandidater, fagfolk, akademikere og forskere til at deltage med CEPT og arbejde hen imod at løse udfordringer i Indiens urbanisering.

De omfatter:

  1. Rejser i Indien
    Årlig sommer og vinter skoler på CEPT tilbyder strukturerede programmer læring (for mellem to til fem uger), der giver forskellige erfaringer inden for og uden for Indien.
  2. Lær i Indien
    Professionelle postgraduate og bacheloruddannelser giver stor mulighed for at foretage grad uddannelse, der er forankret i den lokale kontekst. De tillader de studerende til at foretage international kvalitet faglig uddannelse.
  3. Undervis i Indien
    Den prestigefyldte Undervisning Fellows program på CEPT inviterer udestående internationale kandidater og unge fagfolk til at tilbringe en år undervisning på CEPT.
  4. Forskning i Indien
    Forskning lærde har mulighed for at foretage forskningssamarbejde med videnskabelige medarbejdere og studerende på CEPT. Der er mange eksisterende samarbejde med partneruniversiteter i hele verden, og der er yderligere mulighed for at udforske nye samarbejder.
  5. Design i Indien
    Innovativ ny postgraduat program / s for unge & erfarne fagfolk fra de udviklede lande til at foretage en post-professionel kandidatgrad, hvilket også vil give dem mulighed for at arbejde i Indien.

Placeringer

Ahmedabad

Address
CEPT University Kasturbhai Lalbhai Campus University Road, Navrangpura
380009 Ahmedabad, Gujarat, Indien
Telefonnummer
undefined