Læs den officielle beskrivelse

Hvem vi er

Srishti Institut for Kunst, Design og Teknologi er en ikke-resident institution, der blev grundlagt i 1996 af Ujwal Trust med det formål at give kunst og design uddannelse i et kreativt miljø for at maksimere individets potential. Ujwal Trust forvalter også Srishti's søsterinstitution , den prestigefyldte Mallya Aditi International School .

Vores løfte

"Kreativ kompetence - foran kurven"

Med over to årtier med at opbygge levende og modstandsdygtige praksisområder har Srishti udviklet en markant multidimensionel tilgang til kapacitetsudvikling og er forpligtet til at opbygge kreative kompetencer foran kurven.

Det kreative øjeblik

Anerkendelsen om, at vi lever i en verden, der bliver mere og mere forbundet, netværk og indbyrdes afhængige og dermed mere komplekse i dag, har betydelige konsekvenser for, hvordan vi intervenerer for at skabe bedre resultater for alle i dag og vedvarende og bæredygtigt i fremtid.

Der er nu en større anerkendelse af behovet for at ændre vores metoder, og at de skal være inkluderende, samarbejdsvillige og transformerende. Disse kapaciteter vil sammen skabe en kreativ indflydelse på en bredere vifte af samfundsmæssige transformationsmuligheder på en systemisk, tværfaglig måde baseret på bæredygtige menneskelige centriske værdier og fuldt ud at udnytte det tværfaglige potentiale inden for kunst, design og teknologi i innovative måder, der i sidste ende giver samfundet mulighed for at realisere bedre futures.

Samlet og individuelt, fra praktikere på erhvervsplan til arbejdende fagfolk og avancerede praktikere, er vi engageret i kreativ indvirkning. Dette billede af en verden, hvor kreativ indvirkning gøres, er bredt praktiseret, forestiller en kreativ, individuel praktiserende læge, der trives i et sådant miljø som en proaktiv forandring og effektmaker, der har en overførbar portefølje af kapaciteter, der kan muliggøre effektiv ydeevne i den brede vifte af forhold, der er uundgåelig - i det væsentlige et individ foran kurven.

Mission

Srishti's mission er at kreativt påvirke økosystemer og opbygge nye økosystemer, der skaber kreative kompetencer foran kurven.

På baggrund af denne mission overdrager institutionen sig rollen som at producere evner gennem sine faglige, erhvervs- og forskningsprogrammer.

Denne mission indebærer en dyb forståelse af den komplekse natur af de forbundne verdener, som vi beboer og omfatter:

  • At skabe bedre futures for alle
  • Muliggør gennemtænkt kreativ kompetence med tilliden til at tackle seriøse og meningsfulde udfordringer
  • Styrkelse af mennesker til at drive transformationsmæssige resultater
  • Åbning af nye perspektiver - sensing, løsning og formgivning af transformationsmuligheder
  • Fokuserer på resultater med rødder i Indien / fremvoksende verdener
  • Fremme og opmuntre levende autonome økosystemer gennem åbne co-creating platforms

Værdier

Vi tror på, at bedre morgendag kan skabes for alle medlemmer af samfundet gennem praksis med kreativ indvirkning.

Vejledende værdier, der informerer alle aspekter af vores arbejde, er:

  • At opdrage en stærk tro på social retfærdighed og retfærdighed
  • At realisere åbne, inklusiv, empowered, demokratiske samfund
  • At udfordre antagelser, afdække skjulte muligheder, skubbe grænser og udvikle en proaktiv aktivistisk tankegang
  • At handle på en miljømæssigt ansvarlig og bæredygtig måde
  • At genkende nutidige udfordringer og forblive kontekstuelt relevant (til Indien og den globale syd)
  • At forudse nye behov og muligheder og være fremtidigt informeret
  • At være kritisk, optimistisk og positiv
  • At udvikle en udvidet bevidsthed og holistisk udvikling af personen

Dimensioner of Excellence

Srishti's løfte om at skabe kompetencer foran kurven er realiseret gennem syv kerne dimensioner af praksis. Hver af disse dimensioner har forbundet med det unikke verdensudsigter og overbevisninger, der fører til praksisbegreber, der skelner Srishti blandt andre videregående uddannelsesinstitutioner på dette område:

  1. At dybere forstå kreative virkninger ved hjælp af egentlig praksis
  2. At gøre en konstant indsats for at skabe ny viden om, hvordan man producerer evner og studerendes læring
  3. At udvikle banebrydende pædagogiske tilgange, der passer til kreative erhverv
  4. At udvikle innovative produkter og tjenester, som ikke kun imødekommer nuværende behov, men også er designet til at foregribe fremtiden
  5. At levere fremragende og innovative læringserfaringer gennem hele elevens program
  6. At fokusere på velvære og velvære og vokse det indre selv gennem et etisk omsorgsområde
  7. At være operationelt fremragende gennem innovative bedste praksis og kvalitetsstandarder

Unik til Srishti, disse kerne dimensioner af excellence bidrager til vores evne til at levere løftet om at opbygge kreative kompetencer, der ligger foran kurven.

programmer

Vores akademiske programmer afspejler bredden af ​​vores vision. Vi er forpligtet til at sørge for hele spektret og økosystemet af evner. Vores programmer giver mulighed for at skabe kreativ indflydelse på forskellige niveauer af praksis gennem evner udviklet inden for lov, miljø og politik, mediekunst og videnskab, uddannelse og udvikling samt business og humaniora.

Processen med kreativ indvirkning er tværfaglig og trækker på kunst, design og teknologi syntetisk. Konventionelle perspektiver til at skabe mening, problemformulering og forestilling suppleres af nye metoder og tilgange, som informeres gennem tværsnit mellem kunst, design og teknologi.

Srishti's formative matrix af højtuddannet kunst

Programmer undervist i:
Engelsk

Denne skole tilbyder også:


Srishti Institute of Art, Design and Technology

De sidste årtier i Indien er præget af store forandringer i økonomien, kultur, politik, miljø og teknologi. Liberalisering og itrevolutionen har bragt økonomisk velstand ... [+]

Målet er at sætte potentielle forskere og praktikere i stand til at undersøge og kritisere arten af ​​social forandring, teknologi og udvikling i Indien ved hjælp af en række indbyrdes forbundne perspektiver, der skaber et intellektuelt spændende miljø for forskning.

De sidste årtier i Indien er præget af store forandringer i økonomien, kultur, politik, miljø og teknologi. Liberalisering og itrevolutionen har bragt økonomisk velstand til visse dele af befolkningen på baggrund af fortsat akut fattigdom såvel som alvorlige tvivl om udviklingen i landet. Meget af denne ændring er blevet drevet af teknologisk udvikling og intervention, som i Indien, ligesom en stor del af det globale syd, er præget af både statsdrevet og erhvervsmæssigt maskineri såvel som indfødt kreativitet og improvisation. Det unikke natur af dette landskab kræver specifikke, kontekstuelt oplyste forespørgsler, som udfordrer eksisterende paradigmer, som forme undersøgelsen af ​​denne udvikling i Vesten ved hjælp af forskellige metoder og teoretiske rammer udarbejdet af discipliner som:... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Visionen af ​​dette program er at skabe designere, der empatisk vil undersøge og anvende en forståelse af menneskelig adfærd, kontekst og teknologi i retning af oprettels ... [+]

Vision

Human-Centered Design (HCD) er generelt en tilgang til at løse problemer, samtidig med at man holder menneskers bekymringer i centrum. Udgangen af ​​problemløsende tilgang kan enten være et produkt, en tjeneste, et system eller et rum. HCD bruges i stigende grad til at løse komplekse problemer gennem design af digitale produkter, tjenester og systemer. Digital teknologi bliver kernen i de fleste, om ikke alle aspekter af menneskelige oplevelser. Derfor er det afgørende at ikke kun forme digital teknologi på måder, der gavner hvert eneste menneske, men også kritisk spørge ind i de iboende antagelser og deres begrænsninger, mens man følger en human-centreret design tilgang. M.Des i HCD på Srishti fremmer en uafhængig, selvkritisk, kreativ og fokuseret undersøgelse af menneskelige oplevelser med digital teknologi, både eksisterende og nye. Denne forespørgsel er drevet af aktiviteten af ​​spekulativ og kritisk fremstilling med det digitale materiale. Eleverne vil udvikle deres egen unikke praksis med menneskeligt centreret design langs krydset af tre stier. nemlig,... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Design-Led Innovation-programmet er designet som et bedre alternativ i forhold til en MBA og er fokuseret på implementering af designpraksis som en ledelsesevne, der driv ... [+]

Vision

Design-Led Innovation-programmet er designet til at skabe "manager-leader-doer" -kompetencer hos en person, der kan implementere designpraksis til at drive designinnovation og -strategi i organisationer. Det er en fremadrettet tilgang, der driver global konkurrenceevne gennem en dyb forståelse af konteksten og økosystemet.

Hvis du vil skabe nyskabelser, som brugerne ikke havde forventet og er så forskellige fra dem, der dominerer markedet, som folk i sidste ende kan lide og er lidenskabelige at bruge; Hvis du ønsker at skabe løsninger, der ikke kun er ønskede, men også levedygtige og ansvarlige, så er Design-Led-Innovation-programmet for dig.

Visionen af ​​dette program er at skabe innovatører, som vil udforske og anvende forståelsen af ​​menneskelig adfærd, kontekst, forretningsstrategi og teknologi i retning af skabelse af innovative og bæredygtige produkter og tjenester med potentiale til at drive positive forandringer individuelt såvel som større socialt niveau.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Vores program letter fremtidens design og kunstfolk, som kan arbejde i flere sammenhænge, ​​gøre komplekse forbindelser, lede og styre forandringer. Vi gør det lettere fo ... [+]

Vision

Objekter, der 'opfører' og 'kommunikerer', har hurtigt flyttet fra science fiction til vores hjem, hylder og lommer. Produkterne er ikke længere statiske, men forventes at interagere, informere og styre. På samme måde er data nu tilgængelig i mængder større end man havde forestillet sig i den seneste tid. Mønstre skal ses og formidles, ofte interaktivt i realtid.

Vi lette fremtidens design og kunstfolk, som kan arbejde i flere sammenhænge, ​​gøre komplekse forbindelser, lede og styre forandringer. Vi gør det lettere for os at arbejde med selvstændighed i retning af en klar selvstændig stilling, det være sig som iværksætter, designleder eller som selvstændig kreativ udøver.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Åben for studerende i alle design discipliner, målet er at give en dyb forståelse af den byggede og immaterielle kulturarv og det naturlige miljø i design. Og berige, for ... [+]

Billede, der viser væsentlige elementer af arkitektur og landskaber i Hoysala, dokumenteret under studieturen (Kilde: SUI-Srishti; Dr. Jyoti Hosagrahar)

Vision

Dette program er et af de to ph.d.-uddannelser, der er oprettet under UNESCOs formand for Kultur, Habitat og Bæredygtig Udvikling på Srishti. Programmet er designet til at give kendskab til internationale og nationale, normer og standarder for fortolkning og forvaltning af arv, baseret på grundlaget for Verdensarvskonventionen . Desuden vil kurserne blive kørt til at udforske nye processer til design, styring og planlægning for bevarelse af kulturarv og det omgivende miljø; således at resultaterne vil gavne lokalsamfundene og opmuntre kreativt iværksætteri inden for de eklektiske kulturlandskaber.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Vi lette fremtidens design og kunstfolk, som kan arbejde i flere sammenhænge, ​​gøre komplekse forbindelser, lede og styre forandringer. Vi gør det lettere for os at arbe ... [+]

Vision

Fremtiden for 'hvordan, hvorfor og hvor ting gøres' ændrer sig hurtigt med nye teknologier og muligheder der kommer frem hver dag. Hvad betyder dette for fremtidens designer? Hvordan kan vi bruge kraften i nye teknologier sammen med den unikke tradition for at gøre vi i Indien til at skabe et nyt sprog i design og kunst?

Vi lette fremtidens design og kunstfolk, som kan arbejde i flere sammenhænge, ​​gøre komplekse forbindelser, lede og styre forandringer. Vi gør det lettere for os at arbejde med selvstændighed i retning af en klar selvstændig stilling, det være sig som iværksætter, designleder eller som selvstændig kreativ udøver.

Kurset kombinerer bedste praksis fra kunst- og designmetoder, som så giver eleverne en kompleks navigation mellem udforskning, konceptualisering og oversættelse. De fælles værdier af kunst og design ligger i streng forståelse og omfavnelse af at tænke og gøre praksis ved hjælp af værktøjer som kortlægning, systemforståelse, træffe velinformerede valg om materialer og processer og oversætte abstrakt til konkret form mv.... [-]

Indien Bengaluru
Kontakt skolen
Engelsk
Fuldtid
2 - 3 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Informationskurs og Information Design Course på Srishti vil undersøge ideen om, at alle data er fortællende. Oplysninger er fortællende, men med målretning. Historier sk ... [+]

Vision

Vi bevarer og transmitterer kultur, sprog og alle historiske historier, hvad enten der er tale om myter eller ægte, ved hjælp af magt fortællingen. Fortællinger eller historier, der ikke kun er mundtlige og skriftlige, men i kunst, dans, musik og drama, omfatter filosofi, historie, politik, miljø og samfundsvidenskab.

Informationskurs og Information Design Practices Course på Srishti vil undersøge ideen om, at alle data er fortællende. Oplysninger er fortællende, men med målretning. Identitets- og informationsmiljøer er forbundet med hinanden.

Historier skaber vores identitet, de helbreder, informerer, udfordrer og er de ting, som vores liv er lavet af. Mens visualisering, fortolkning og kommunikation af data stort set er fokuseret inden for informationsteknologi og design rundt om i verden, går vi på Srishti dybere for at engagere sig i etik, konflikter, politik, skjulte realiteter og debatter om data og information. Hvordan kan kunst, design og teknologi bruges til at skubbe grænserne for information og skabe point for action? Hvad kan traditionelle praksis fra forskellige kulturer tilbyde til fortolkningen af ​​nutidige data? Hvor kan kunst og videnskab mødes for at aktivere alternativ forskning? Hvordan træner man på et reflekterende selv i forhold til verden for at være en historiefortæller, der minder om forskellige data for at komme frem til dybere sandheder? Disse og flere spørgsmål tjener som et vejledende kort til at engagere sig i og skabe inden for dette program. Dette kursus er et forsøg på at undersøge, hvordan man oplever disciplinbaserede opfattelser af data for at engagere sig i det virkelige liv i sine... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Dette kursus er konstrueret og leveret med fokus på erfaringsundervisning med udvalgte websteder, der fungerer som laboratorier. Eleverne udvikler en kontekstuelle ramme ... [+]

Studerende på stedet, Photo Courtesy: Srishti Films

Vision

Jordens uddannelses- og kommunikationskursus på Srishti opfordrer eleverne til at blive inspireret af de relationer, de personligt danner med den naturlige verden som et komplekst system af indbyrdes afhængighed og sameksistens midt i overlevelse og næring. Vi observerer og undersøger de porøse grænser, der forbinder de menneskelige og mere end menneskelige verdener med undre og fejring. De fleste miljømæssige problemer passer ikke ind i et enkelt disciplinært videnssystem. Vi sætter stor værdi på tværfaglig og tværfaglig problemløsning. Selv om der er mange verdensudsigter og omstridte synspunkter i allierede felter, der beskæftiger sig med miljøspørgsmål, undersøger vi i dette kursus kritisk "at være menneske", og hvis det er muligt at opnå et symbiotisk forhold med den udviklende natur verden omkring os. Vi ser mennesker som en art drevet gennem århundreder af evolution og miljø, et stykke i et komplekst indviklet puslespil og ikke øverst i fødekæden eller i magtens topp. Vi vælger at spørge: Som en intelligent art, hvordan arbejder vi bevidst med den naturlige verden på arbejdspladsen omkring os? Kan vi skabe symbiotiske relationer, der drives af kroppens intelligens i sine sensoriske relationer med livet?... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Programmet fremmer empatisk og reflekterende designere, der er i stand til at engagere sig i teori og offentlig politik. Det udvikler evnen til at håndtere kompleksitet o ... [+]

Deltagende aktionsforskning for fast affaldshåndtering hos Gubbi - Karnataka

Vision

Offentlige rum er indre og ydre rum samt permanente og uhyrlige rum til bevægelse og passage; møde og udveksling; samt underholdning og fritid. Disse rum går ud over det fysiske og indtryk af det virtuelle, sociale, kulturelle og følelsesmæssige. I Indien, hvor tradition og modernitet sameksisterer i lagdelt kompleksitet, omfatter disse rum gader og fortove; parker, maidans og bagaans; togstationer og metrostationer; indkøbscentre og basarer; udstillinger, museer og galleri rum. Indiske byer står over for den konstante kamp for at designe, opretholde og forbedre beboelsen af ​​offentlige rum og deres kvaliteter, ikke kun i byområder, men også i byområder. En vellykket og levende by skal derfor have et netværk af velindrettede og rummelige offentlige rum.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Master of Planning i Urban Design, Sustainability and Conservation forbereder eleverne viden og færdigheder til at forstå og analysere byområder som rumlige strukturer, s ... [+]

Arkitekt, planlægger og historiker, Dr. Jyoti Hosagrahar, etablerede og afholdt UNESCOs formand på Srishti Institute fra 2014-2016. I hendes interview med Shagun Singh fra Designwala.org deler hun sine tanker om behovet for mere følsomme og inkluderende tilgange til byudvikling i indiske byer.

Vision

Dette program er et af de to ph.d.-uddannelser, der er oprettet under UNESCOs formand for Kultur, Habitat og Bæredygtig Udvikling på Srishti. Programmet er designet til at give kendskab til internationale og nationale, normer og standarder for fortolkning og forvaltning af arv, baseret på grundlaget for Verdensarvskonventionen . Desuden vil kurserne blive drevet til at udforske nyere tilgange til at designe og opretholde de historiske byer og centre, midt i den igangværende byudvikling i indiske byer i dag.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

MA i Design i Uddannelse foreslår at udvikle fagfolk inden for uddannelse og allierede læringsområder, som er: • livslange henvendelser om deres selv og praksis • designe ... [+]

I verdens skiftende verden af ​​det 21. århundrede giver nye verdenskendelser af læring og uddannelse et presserende incitament for fagfolk til at definere sig selv og deres praksis. Dagens og morgendagens fagfolk står over for nye krav og forventninger til, hvordan de navigerer i komplekse virkeligheder og muligheder for at spydse både transformationer for sig selv og i læringsverdenen.

Hvordan opdrager vi i os selv en bevidsthed til at tilpasse os, omfavne usikkerheder, blive tilrettelæggere og transformationsledere?

Vi forestiller specialiseringen i Design in Education som en læringsmulighed for fagfolk, der søger at imødekomme de dynamiske og skiftende behov i læringsforeningerne og et køretøj til at støtte deres kritiske og reflekterende praksis. Derfor er visionen at udvikle fagfolk i uddannelse og allierede fagområder, der er:... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Markedsdrevne virksomheder, der bringer sammen, Forretningsstrategi, Designtænkning, Gennemførelse, Ledelse, Inklusiv ejerskab og Kapital kan være afgørende for at bringe ... [+]

Markedsdrevne virksomheder, der bringer sammen, Forretningsstrategi, Designtænkning, Gennemførelse, Ledelse, Inklusiv ejerskab og Kapital kan være afgørende for at bringe en ende på global fattigdom, der i sidste ende skaber en ny blid kapitalisme for mere målbevidste liv. Disse virksomheder har brug for ledere, der er empathiske men professionelle, omsorgsfuldt fokuserede på bæredygtighed, fleksible og tilpasningsfulde i tankegang, men alligevel fokuseret på implementering og operationer og giver en følelse af formål og mening i de organisationer, de fører.

Oversigt

Specialiseringen i Impact Entrepreneurship kursus er unik i det ser ud til at bringe forretnings- og designtænkning sammen i en inkubationsramme. Det søger at skabe den næste generation af design-ledede Impact Entrepreneurs for at løse nogle af de store sociale problemer, som verden står overfor.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

På Srishti mener vi, at akademisk læring ikke kan ske isoleret, fra samfundsmæssige og industrielle behov og krav. Vi tror på, at der skal være en konstant dialog mellem ... [+]

MA i erfaring design

Visionen om denne specialisering er at skabe kvalificerede digitale interaktions- og oplevelsesdesignere, som kan tænke kritisk og kreativt om fremtiden for interaktionsdesign.

Dette kursus har følgende branchepartnere.

Læreformer, der tilbydes af specialiseringen i Experience Design kursusKursusstruktur

Læreplanen består af forskellige måder at lære som følger:

Studios tilskynder til aktiv, kontekstuel læring, hvor eleverne udvikler kernefaglige færdigheder og viden. Studios lette samarbejdsvillige og kreative designløsninger til komplekse, åbne problemer.

Workshops giver intense læringserfaringer i at lave og gøre på tværs af de forskellige discipliner.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Srishti tilbyder spillet design og udvikling specialisering på sin hoved campus i bangalore. Studerende kan vælge at arbejde sammen med lidenskabelige akademikere og indu ... [+]

Vision

Spildesign og udvikling specialisering på Srishti giver en holistisk tilgang til spil design og udvikling. Spilindustrien er forskelligartet og vokser hurtigt og tiltrækker både teknikere og kunstnere. Det giver spændende kreative og teknologiske udfordringer og givende karriere til motiverede kandidater i en industrisektor såvel som i den uafhængige spildesignsektor. Vores læseplan er fokuseret på at udvikle, både dine kunstneriske følelser og tekniske færdigheder.

Srishti tilbyder spillet design og udvikling specialisering på sin hoved campus i bangalore. Studerende kan vælge at arbejde sammen med lidenskabelige akademikere og industrieksperter for at udvikle deres evner som spildesignere, gameplayprogrammører og fortællingsdesignere. Læreplanen indeholder grundlæggende input i spildesign, spilprogrammering, spilkunst og æstetik, brugeroplevelsesdesign, fortællingsdesign, historiefortælling, plandesign, spilvirksomhed, billedfremstilling og færdighedsforbedring. Vi tilbyder også muligheder for eksperimentering, innovation og kreative samarbejder.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

MA i Visual Communication Design vil sætte en sådan kandidat i stand til at integrere eksisterende modeller for tænkning og gøre med nye teknologier og metoder inden for ... [+]

Unge kandidater inden for kunst, kommerciel kunst, grafisk design og visuel kommunikation har ofte behov for at træde ud af erhvervets daglige krav om at engagere sig i ny læring, eksperimentere og forbedre deres kreative evner og skærpe deres tænkning og færdigheder for at omdanne deres evner og blive dygtige praktiserende. Specialiseringen i Visual Communication vil sætte en sådan kandidat i stand til at integrere eksisterende modeller for tænkning og gøre med nye teknologier og metoder inden for visuel kommunikation. Kurset vil udstyre unge kandidater med agile faglige evner, blive meningsfuldt ressourcefuldt, kunstnerisk tilbøjelig og procesorienteret inden for visuel kommunikation. Undersøgelse af arten af ​​visuel informationsbehandling og forståelse danner grundlaget for dette kursus. Studerende krydser deres læring med seks nøgleområder af visuel kommunikation design: æstetisk, funktionel, historisk, symbolsk, perceptuel og kulturel. Disciplinen for Visual Communication fokuserer på at levere kernekompetencer i at udvikle visuel læsefærdighed, visuel tænkning, visuel opfattelse, billeddannelse og repræsentation. Designprocesser, forskningsmetoder, historie og teorier om design danner byggestenene for at udvikle omfattende og succesfulde brandingstrategier og kreativt kommunikationsmateriale. Læreplanen nærmer sig visuel kommunikation gennem teoretiske rammer, som ikke kun informerer og forbedrer praksis, men opfordrer også eleverne til at sætte spørgsmålstegn ved normerne og skala de traditionelle grænser. Kurset vil give en platform til at bruge designtænkning til at bryde regler, udtrykke unikke ideer, spørge normer og at udforske og eksperimentere med de visuelle kommunikationsværktøjer og metoder. Studerende vil således opleve design både som en kompleks samfundsmæssig, virksomhedernes aktivitet og en intens, sonderende, personlig søgning i mening.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Animation og Visual Effects specialisering på Srishti på Masters niveau opmuntre kreativitet og personlige udtryk ledsaget af færdigheder strategisk til en voksende kreat ... [+]

Attributterne til bevægende billede bliver vanskelige at definere. Linjerne mellem live-action, animation og computer-genereret billeddannelse bliver sløret. Kurset i Animation og Visual Effects tilskynder til innovation inden for manipuleret bevægende billede og at finde sin stemme i enten personlige, kunstneriske eller industrielle miljøer

Animation og Visual Effects specialisering på Srishti på Masters niveau opmuntre kreativitet og personlige udtryk ledsaget af færdigheder strategisk til en voksende kreativ industri. Det giver en ramme for praktikere fra forskellige felter for at komme ind i animations- og visuelle effekter og udvide sine grænser gennem deres unikke perspektiver og oplevelser. Dette kursus opfordrer eleverne til at udforske og udvikle personlige stilarter, kunstneriske visioner og stemmer gennem deres filmfremstillingspraksis. Det søger også at give en bred forståelse af animation filmfremstilling baseret på uafhængig praksis, industrien og eksperimentering i den indiske kontekst. Studerende kan vælge at arbejde med forskellige teknikker (2D og / eller 3D, traditionelle, eksperimentelle, stop-motion osv.) For at udvikle deres evner som fortællere, billedkunstnere og instruktører. Læreplanen indeholder grundlæggende input i animationsteknikker, filmsprog, historiefortælling, billedfremstillingsprocesser og færdighedsforbedring. Det giver også muligheder for eksperimentering, innovation og kreative samarbejder.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Denne specialisering giver plads til at engagere sig i sociale, politiske og kulturelle sammenhænge omkring os gennem filmens medium. Fokus er på løbende at lave og lære, ... [+]

Denne specialisering giver plads til at engagere sig i sociale, politiske og kulturelle sammenhænge omkring os gennem filmens medium. Fokus er på løbende at lave og lære, hvordan filmteknikerne kan bruges kreativt til at fortælle historier om rigtige folks steder og begivenheder gennem eget subjektive synspunkt.

Nøgleværdier i læseplanenUndersøgelse af personlig vision og positionEtisk og ansvarlig image-makingSpørgsmålet om virkelighedenReflektere over den menneskelige tilstandKursusstrukturStudiosWorkshops: giver intense læringserfaringer i at lave og gøre på tværs af de forskellige discipliner.Seminarer: Giv plads til at undersøge en bestemt ide, emne, praksis gennem læsning, skrivning, fremstilling og diskussion.Uafhængige studier: Gennemføres i et område med studentinteresse med minimal mentorskab gennem specielt designet studieenheder.Praktik: giver eleverne mulighed for at anvende tværfaglige færdigheder og læring erhvervet i løbet af studiet og opnå faglige input, der supplerer akademisk læring.ValgfagSelvinitierede projekter: En slutning af semesterudfordringen, der giver den studerende mulighed for at deltage i forskning / forespørgsel i et valgt emne.Interlude (Open Elective): Der er plads til et praktisk engagement relateret til et relevant fagområde, der er kreativt, reflekterende og omfattende.Capstone: Mentoreret projekt, der er kulminationen på de forskningskapaciteter og viden, der er opnået i løbet af de foregående tre semestreLæringsmetode... [-]
Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Pathway i Curatorial Practices: Film, Media ... [+]

Udsigt til kunstner Tania Candiani installation til Srishti Outpost gruppearrangement ved Kochi-Muziris biennalen (2017).

Srishti Institut for Kunst, Design Denne specialisering er baseret på forudsætningen om, at der ikke er nogen adskillelse mellem praksis og teori i kuratorisk arbejde, og at kuratorer opererer på tværs af en stor økologi af sammenhænge og mellemrum, fra museet, til det kommercielle galleri, til kunstnerens ledede rum til festival, til et laboratorium, til nye kreative ventures. I dagens kunstverden blander kuratorens rolle ofte med kunstnerens, udgiverens, forskerens, arkivatørens og den kreative iværksætteres rolle. Dette program reagerer på sådan tværfaglighed ved at tilbyde praksislært læring, der kombinerer studiet af kunsthistorie, æstetik og udstillingshistorier med udvikling af færdigheder i kritisk skrivning og tænkning samt projektudvikling og ledelse. Eleverne vil udforske de etiske, filosofiske og politiske dimensioner af aktuelle debatter i nutidskunst og kultur og vil blive opfordret til at reagere på de historiske, politiske og kulturelle sammenhænge i Sydasien. Programmet vedtager metoderne for kunst praksis og støtter udviklingen af en selvstændig praksis og forskning. Det vil tilbyde en kombination af undervisede seminarer og workshops, sammen med produktion af kuratoriske projekter udviklet individuelt eller i grupper. Workshoppen dækker emner som kritisk skrivning, læsning og praktisk erfaring i udstillingsdesign og projektledelse. Programmet vil også omfatte samtaler og besøg med fagfolk inden for kunst og kultur, og studerende vil drage fordel af de forbindelser, de vil etablere med kunstnere, kuratorer, gallerister og kreative iværksættere.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Offentlige pædagogik og kunstpraksis samler et stort sæt offentlige praksis fra kulturaktivisme, offentlig kunst, eksperimentel pædagogik, samfundsbaseret kunst, socialt ... [+]

Programmet i offentlig pædagogik og kunstpraktik på Srishti bringer sammen et omfattende sæt af praksis fra kulturaktivisme, offentlig kunst, by- og landdistriktsstudier og undersøgelsen af ​​lokale videnssystemer i et voksende studieområde, der ser på traditionelle og nutidige offentlige kreative metoder der bruges til at uddanne, inspirere og provokere en større offentlighed. Disse former trækker ud fra en mangfoldighed af offentlige engagementer, fremkalder det absurde, katalyserende agentur for sociale handlinger og kommer fra mange forskellige steder af eksperimenter på stedet. De er fællesskabsbaserede, multi-age og fokuserer på social transformation, der udfordrer mainstream elite former for viden produktion. Programmet tager læring tilbage til gaden ved at forstå praksis og praktikere, der har afvist de eksklusive institutionelle strukturer, idet de i stedet fokuserer på folks videnskab, folkeslag; medicin, folks historie og folks uddannelse.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Den Srishti MA i offentlig historie og arv fortolkning giver eleverne et program som ingen anden, beriget af indsigt fra design og humaniora tænkning. Dette "hands-on" -p ... [+]

Hvilke værdier kan fortiden bringe til den hurtige og hurtigt skiftende gave? Hvordan kan vi opdage og fortolke, hvor nutidens rødder ligger? Nutidens øjeblik giver os nye muligheder og nye teknologier til at udforske det historiske, fremhæve folks erfaringer fra fortiden, og gennem den nye forståelse genskabe og præsentere nye perspektiver på arv.

Vi forestiller den offentlige historie og fortolkning af arv som en mulighed for at lære nye måder at engagere sig med historiske steder, monumenter og institutioner og således tage fat på de moderne udfordringer ved at fortolke historie. Denne specialisering vil give eleverne mulighed for i deres fortolkninger af arv at medtage de forskellige stemmer, der er blevet ignoreret hidtil og så engagere sig i historien uden for konventionel akademisk praksis. Denne specialisering vil skabe fagfolk, der har evnen til at omdanne museer, arvssteder og arkiver til rum, der dynamisk fortolker fortiden ved at genskabe historien med nye teknologier.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

MA-programmet i miljø og samfund har til formål at kritisk undersøge sammenhænge mellem mennesker og deres miljø. Vi søger at forstå, hvordan folk og lokalsamfund ser og ... [+]

MA-programmet i miljø og samfund har til formål at kritisk undersøge sammenhænge mellem mennesker og deres miljø. Vi søger at forstå, hvordan folk og lokalsamfund ser og omdanner verden omkring dem, og de er igen formet materielt og kulturelt af deres omgivelser. Dette program omfatter forskningsområder, der omfatter i) udvikling og fremskridt ii) Rettigheder, Equity og Justice, og iii) økologi og modstandsdygtighed Vi bruger tværfaglige metoder og perspektiver trukket fra natur- og samfundsfagene til at nærme sig og navigere i komplekse moderne natur-samfundsproblemer. I sidste ende sigter vi mod at forestille os, udtænke og designe sunde samfund og økosystemer, som er velintegrerede, tilpasningsberettigede og bæredygtige. ... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology

Det moderne kunstprogram på kandidatniveau lægger vægt på at mødes med offentligheden, enten det er i museet eller det offentlige torv, selv initieret eller organiseret a ... [+]

Vision

Moderne kunstpraksis ændrer sig dramatisk.

Kunstnerens kreative kraft til ikke blot at producere artefakter, men også at udføre og aktivere, har udvidet muligheden for kunstnere til at gå ind i forskellige felter. Kunstnere reagerer på observationer af den verden vi lever i, oversætter erfaringer med kunstproduktion og interventioner. Sammenlægning af genrer og medier - for eksempel tegning med lydoptagelse eller landekunst med video - skaber nye kontekster for det voksende felt inden for kunstpraksis.

Det moderne kunstprogram på kandidatniveau lægger vægt på at møde offentligheden - enten det er i museet eller det offentlige torv, selvinitieret eller organiseret af kuratorer - at skabe rammer for en individuel praksishistorie. Dialoger med Srishti fakultet, praktikere fra hele verden, arkitekter, gartnerier, forskere, designere og mere udvikler en platform til opbygning af livslang kunstpraksis og netværk. Gør og kritisk tænkning er grundlæggende for programmets formål.... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Srishti Institute of Art, Design and Technology