Keystone logo
Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Introduktion

Trinity College Dublin er i gang med et ambitiøst projekt for at udvide uddannelses- og forskningsaktiviteter på tværs af tre af sine skoler: Schools of Engineering, Natural Sciences og Computer Science & Statistics. I erkendelse af vigtigheden for menneskeheden i at tackle udfordringen med bæredygtig teknologisk udvikling, udføres udvidelsen af de tre skoler som en enkelt strategisk aktivitet inden for området "Engineering, Environment, and Emerging Technologies", eller E3.

E3-visionen muliggør:

  • Oprettelse af et specialbygget, tværfagligt støberi til levering af innovationer inden for forskning og undervisning inden for ingeniørskoler, naturvidenskab og datalogi og statistik.
  • En fremtidssikret uddannelse for nyuddannede, der gør det muligt for samfundet at leve på denne planet på en måde, der er bæredygtig og retfærdig.
  • Understøttelsen af infrastruktur- og personalebehovet i disse udvidede skoler for at sikre, at deres output er verdensledende.
  • En stigning i antallet af STEM-studerende inden for Trinity med over en tredjedel på 10 år.

Med E3 fremmer Trinity visionen om et samfund, hvor den indbyrdes afhængighed mellem teknologisk innovation og vores naturlige kapital fremskyndes af verdensledende forskning, uddannelse og iværksætteri.

E3 vil placere Irland i spidsen for forskningsområder inden for videnskab, teknologi, teknik og matematik (STEM-disciplinerne), der er afgørende for fremtidig økonomisk konkurrenceevne. Det vil uddanne ingeniører og forskere til beskæftigelse i eksisterende og nye teknologisektorer, udstyre dem med de færdigheder og attributter, der kan føre til oprettelse af nye virksomheder, og placere Irland i en ledende rolle globalt for kvaliteten af kandidater i STEM-disciplinerne.

Mission

E3 sigter mod at udvikle viden, teknologier og evner til at designe og aktivt forme planetens naturlige ressourcer gennem sin unikke integration af teknik, naturvidenskab og datalogi.

Vision

At styrke den indbyrdes afhængighed mellem teknologisk innovation og vores naturkapitalaktier gennem verdensledende forskning, uddannelse og iværksætteri.

Værdier

Fremsyn, innovation, tværfagligt, globalt ansvar og ekspertise

Uddannelse

Trinity College er et af verdens førende universiteter som en konsekvens af dets lange historie om stræben efter ekspertise inden for undervisning og forskning. Det bygger fortsat på sine traditionelle styrker, mens det tilpasser sig et konstant skiftende miljø. Når vores forståelse vokser, ved vi bedre de virkninger, både positive og negative, som vores livsstil har på verden omkring os. Udfordringer omkring sundhed, automatisering, kunstig intelligens, klimaændringer, energi, vand og mad er i sagens natur globale, tværfaglige og komplekse. Specialistenes rolle i forståelse og udformning af udviklingen inden for disse områder bliver stadig vigtigere. I stigende grad vil menneskeheden dog kræve specialister, der kan kontekstualisere deres viden i bredere kredse, og som effektivt og effektivt kan arbejde med eksperter fra andre discipliner.

I det nye Martin Naughton lærer E3 Learning Foundry E3 studerende i et fysisk og intellektuelt miljø i verdensklasse, hvor de får beføjelse til at blive vogtere af deres eget lærings- og læringsmiljø. Fra deres tidligste dage til eksamen vil E3-studerende trække på Trinity Colleges erfaring og styrke som et center for ekspertise inden for undervisning og forskning. Deres udvikling vil være et referencepunkt internationalt for bedste praksis inden for videnskabelig og teknologisk uddannelse. Samarbejde og partnerskab vil være centralt i den pædagogiske tilgang. Studerende vil arbejde med studerende fra andre discipliner, med akademisk, teknisk og forskningspersonale og med industrien og eksterne agenturer. Disse interaktioner vil blive lette gennem projektarbejde og praktikophold. Den udfordringsorienterede karakter af E3-forskningsmissionen afspejles i E3-pædagogiske oplevelser. Studerendes læring, især projektbaseret læring, vil blive kontekstualiseret til de samfundsmæssige udfordringer, der behandles i forskningen. Studerende vil blive præsenteret for muligheder for at engagere sig i tværfagligt arbejde - i kernen, valgfri og co-curricular, støttet af og støtte forskere på tværs af de grundlæggende skoler. De vil blive bemyndiget og hjulpet til at udvikle den dybe tekniske viden, der er knyttet til deres valgte discipliner, og med de tværgående færdigheder, der kræves for at tackle store skala problemer - kommunikation, (tværfagligt) teamwork og ledelse. E3-studerende vil være lidenskabelige, motiverede og nysgerrige og vil forvente at udfordre og blive udfordret af deres læringserfaringer.

E3-kandidater på tværs af alle dets sammensatte discipliner vil dele en oplevelse af at have lært og arbejdet i et tværfagligt miljø, blevet uddannet af verdens førende eksperter inden for deres specialiseringsområder og nydt godt af klassens bedste pædagogik. E3-kandidater vil være fleksible, tilpasningsdygtige og kreative personer, der bringer dyb disciplinær viden og problemløsningskompetence til ethvert problem, de præsenteres for. De vil være meget efterspurgte af indfødte og multinationale virksomheder i Irland og vil være udstyret og klar til at arbejde i en international sammenhæng, hvis det er deres valgte rute.

E3-kandidater vil:

  • Har stærk teknisk kompetence i deres valgte disciplin
  • Vær komfortabel og erfaren med at arbejde i teams, herunder med specialister fra andre discipliner, om dårligt definerede og tværfaglige udfordringer
  • Vær dygtige kommunikatorer på tværs af en række platforme og til forskellige målgrupper
  • Har evnen til at tænke på flere niveauer af detaljer og abstraktion
  • Vær komfortabel i både praktiske og teoretiske sammenhænge
  • Kunne tage informerede og etiske beslutninger, der afvejer tekniske, sociale og miljømæssige overvejelser
  • Kunne konfrontere begrænsningerne ved deres egen viden og tackle disse begrænsninger gennem samarbejde og livslang læring

Placeringer

  • Dublin

    E3 Trinity College Dublin Dublin 2 Ireland, , Dublin

Spørgsmål