Læs den officielle beskrivelse

Milano Fashion Institute er et konsortium oprettet for at yde videregående uddannelser i modebranchen ved tre Milano universiteter: Bocconi Universitet, Cattolica Universitet og Politecnico i Milano. Disse tre universiteter udgør et internationalt videncenter, der trækker på konsolideret erfaring i forskning og uddannelse for virksomheder i modebranchen inden for områderne ledelse, kommunikation og design. Dermed, Milano Fashion Institute er et unikt initiativ i Europa for den tværfaglige tilgang anvendes på kompetencer bidrager med akademiske partnere. Uddannelsen indebærer akademikere og forskere i økonomi og ledelse discipliner fra Bocconi Universitet, i samfundsvidenskab og Meddelelse fra Cattolica Universitet og i teknologi og design fra Politecnico i Milano. Normalt programmer i modebranchen involverer kun en eller to af disse discipliner, og derfor har svært ved at indføre de studerende til det enorme udvalg af spørgsmål, som de kreative, der er involveret i modevirksomheder produktions- og kommunikationsprocesser.


Milano Fashion Institute program, på den anden side, sætter sig for at give de studerende de specialiserede tværfaglige færdigheder, de behøver for at styre effektivt hele desgin, produktion og kommunikation proces med mode produkter.

Deltage i en mester i MFI giver en unik kulturel, personlig og professionel mulighed for at tilbringe en meget intens periode i Milano, en af de store verdens mode hovedstæder.

De stærke bånd mellem Milano og mode, der er oprettet siden anden halvdel af sidste århundrede, ikke er repræsenteret udelukkende af butikker og butikker, der er typiske for de mest kosmopolitiske byer i hele verden. I virkeligheden, i Milano er der mere end 600 showrooms og 3.000 modevirksomheder. Milano er også hjemsted for nogle af de mest aktive og vigtige public relations og reklamebureauer internationalt. Og det er ikke alt. I Milano og den omkringliggende provins er der alle de forretninger, der komponere mode rørledning: fotografer atelierer, scouting agenturer, produktionsselskaber, forlagsbranchen, og nogle af de bedst kendte og mest avancerede og innovative distributionsformer på globalt plan. Milano er også byen, hvor de vigtigste brancheorganisationer er blevet oprettet, såsom National Chamber for italiensk mode (CNMI) og den italienske mode-systemet (SMI).

Mere end en produktion og professionelt system, Milano er en global mode scene: mode systemets førende arrangementer, herunder Milano Collezioni, MIPEL (International Lædervarer marked), MIDO (International Eyewear Fair), MICAM ShoeEvent (International Footwear Fair), og Milano Unica (italiensk Tekstiler Fair), fungere som en katalysator, tegning mode sektor operatører fra hele verden hele året.

Kulturelt-talende, Milano er den by, hvor den italienske historie er stærkt til stede, og i øvrigt, hvor kunst er stærkt knyttet til de kulturelle fænomener, der kendetegner samtidighed, såsom mode og design themselves.The Scala Teater, Duomo, det kongelige palads, Sforzesco Slot, Arcimboldi Teater, Triennale Design Museum, Brera Pinacoteca, at Poldi Pezzoli Museum, det tyvende århundrede Museum og Fashion Museum of Morando Palace er de vigtigste symboler på et omfattende system af kulturelle steder at vært arrangementer og udstillinger i løbet af året.

På det personlige plan, Milano byder på mange forskellige fritidsaktiviteter også: restauranter og spillesteder i Brera og langs Navigli kanaler, butikker i mode 'Golden Firkant «(den luksus detail distriktet i centrum af Milano) og mega-butikker i Corso Vittorio Emanuele, showrooms af top moderne design mærker, de mange begivenheder, ligesom International Furniture Fair (Salone del Mobile) og Fuorisalone arrangementer, sammen med en en udbredt netværk af lille boutique, der animerer livet for mange kvarterer uden for de velkendte centrum. Milan har også en sportslig tradition rodfæstet i en fjern fortid, med hold, der har vundet de fleste titler på europæisk og internationalt plan, både i større og mindre sportsgrene. Endelig samt være centralt placeret i Europa, Milano er Norditaliens vigtigste jernbane knudepunkt, med mere end 80 km for storbyområder netværk (og to flere linjer under opførelse) og 280 km sporvognslinjer.

Programmer undervist i:
Engelsk

Denne skole tilbyder også:

Master

Milano Fashion Institute

Mærker har kulturelle identiteter og rødder, som ofte kommer ud af produkterne og virksomhedens tekniske ekspertise og håndværk, mens det i andre tilfælde er resultatet a ... [+]

Master i Fashion Direction: Brand

Mærker har kulturelle identiteter og rødder, som ofte kommer ud af produkterne og virksomhedens tekniske ekspertise og håndværk, mens det i andre tilfælde er resultatet af en omhyggelig brandstrategi og kommunikationsarkitektur. Forvaltningen og udnyttelsen af ​​dette område er i stigende grad vigtigt for den globale konkurrenceevne På dette område er fagfolk forpligtet til at besidde kompetencer for at skabe værdi for den endelige kunde og de forskellige andre mål for kommunikations- og marketingstrategier samt at kunne interagere med alle segmenter af rørledningen fra design og produktstyring til marketing og detailhandel.

Faktisk opfatter virksomhederne disse roller som baseret på tværfaglige kompetencer og om evnen til at interagere med forskellige "kulturelle sprog", forstå de sofistikerede forskellige følelser, stemninger og tilgange, som forskellige markedssegmenter og mål besidder, med traditionelle og digitale værktøjer og kanaler,... [-]

Italien Milan
January 2020
Fuldtid
1 år
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Mesteren i mode retning: Brand ... [+]

Master i Fashion Direction: Brand

Mesteren i mode retning: Brand

Master Course er helt på engelsk. Under hele kurset er en italiensk-engelsk tosproget undervisningsassistent tilgængelig for både italienske og udenlandske studerende.

Tidsfrister Registrerings start: 25 Gennaio 2019 Slutningen af registreringen: 29. november 2019 Orienteringsdag: 17. januar 2020 Forelæsninger start: 20. januar 2020

Alle Milano Fashion Institute Masters er første niveau University Masters, akkrediteret af Polytechnic of Milan, School of Design. Alle masterne frigiver 60 studiepoeng (CFU, dvs. "crediti formativi universitari").

Den vedtagne uddannelsesmodel er præget af tværfaglige aktiviteter udført af lærere fra tre universiteter sammen med eksperter fra de vigtigste og kvalificerede virksomheder i branchen.... [-]

Italien Milan
January 2020
Fuldtid
1 år
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Forvaltningen af ​​en modevirksomheds forretning betyder at kombinere modemarkedsføring, modeforvaltning og modebutik. I Master i Fashion Direction: Brand ... [+]

Master i Fashion Direction: Brand

FRA KØB TIL DIGITAL FASHION MARKETING

Fashion Køber. Marketing Manager. Omnichannel Strategist.

Forvaltningen af ​​en modevirksomheds forretning betyder at kombinere modemarkedsføring, modeforvaltning og modebutik. I Master i Fashion Direction: Brand

Første skridt: studere forretningsmodellerne, deres udvikling og deres forretningsstrategier i branchen.

Andet trin: anerkendelse og undersøgelse af de forskellige detail- og forretningskanaler, den underliggende forretningslogik og i deres specifikke operationer: fra mode køb og detailhandel til salg

Tredje trin: forstå forbrugeren og forholdet mellem forskellige kanaler. Fra analysen af ​​kundens adfærd og indflydelsen fra det sensoriske design og deres livsstil, indtil omnichannel-strategien og den digitale integration.... [-]

Italien Milan
January 2020
Fuldtid
1 år
på universitet
Læs mere på dansk

Our Students

Address
Milano Fashion Institute Registered Office Via Sarfatti 25,
20136 Milan, Lombardy, Italien