DigiPen Bilbao

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Velkommen til DigiPen Institute of Technology ! Vi er et akademisk samfund af bygherrer og troende med en fælles lidenskab for spil, kunst og teknologi. I mere end 30 år, og med tre internationale universiteter i USA, Singapore og Spanien, har vi forberedt studerende som dig på en bred vifte af karrierer - udfører den slags arbejde, der udfordrer sindet og begejstrer fantasien.

Vores uddannelsesfilosofi er enkel, men effektiv. Byg din viden først, og anvend den derefter på projekter og opgaver i den virkelige verden, hvor du beslutter, hvad du skal oprette. Når du studerer, har du en dyb forståelse af dit valgte felt og en portefølje af arbejde, der får dig til at skille dig ud blandt dine kammerater.

Hvor vil du gå derfra? DigiPen-alumner har vist sig at være blandt de mest efterspurgte medarbejdere inden for spil-, simulerings- og filmindustrien og videre. Ud over at blive krediteret med godt 1.000 kommercielle spiltitler fortsætter de med at skubbe grænserne for, hvad teknologi kan udføre.

131850_Campusexterior.JPGDigiPen

Vores historie

DigiPen blev grundlagt af Claude Comair i 1988 i Vancouver, British Columbia, som en computersimulerings- og animationsvirksomhed. Efterhånden som efterspørgslen efter arbejde steg, mødtes Comair vanskeligheder med at finde kvalificeret personale, der ikke kun havde en grundlæggende forståelse af datalogi, men også var bevandret inden for den nyeste digitale teknologi. Som sådan begyndte DigiPen at tilbyde et dedikeret træningsprogram i 3D-computeranimation. Kort efter samarbejdede DigiPen med Nintendo of America for at etablere et certificeringsprogram inden for programmering af videospil.

Da videospil udviklede sig fra enkel 2D-grafik til sofistikerede 3D-verdener, fortsatte industriens behov for kvalificerede medarbejdere med avanceret uddannelse inden for digital kunst, design og softwareteknik at udvide. Forud for dette voksende behov, udtænkte og begyndte DigiPen at tilbyde verdens første bachelorgradsprogram inden for videospiludvikling (Bachelor of Science in Computer Science in Real-Time Interactive Simulation), der ville forberede studerende til de unikke udfordringer ved at skabe professionelt 3D-spil og simulering software. DigiPen flyttede sin campus til Redmond, Washington, i 1998 og åbnede sine døre som DigiPen Institute of Technology.

Det, der begyndte som en banebrydende tilgang til simulering og spiludviklingsundervisning, har udviklet sig til at omfatte nye programmer inden for digital kunst og animation, computerteknik, spildesign, musik og lyddesign og andre computervidenskabelige specialiseringer. I dag tilbyder DigiPen ni bacheloruddannelser og to kandidatuddannelser på sin Redmond-campus. DigiPen tilbyder også uddannelser på to internationale universiteter i Singapore og Bilbao, Spanien, samt gennem kooperative uddannelsespartnerskaber med skoler i Sydkorea og Thailand.

Har du lidenskaben og drevet til at blive den næste DigiPen succeshistorie?

DigiPen Institute of Technology's Global Impact

  • Den 1. skole i verden, der tilbyder en bachelorgrad i videospiludvikling.
  • Placeret som 4. top design designskole i 2019 af Princeton Review.
  • 550+ virksomheder over hele verden har ansat Digipen-kandidater.
  • Placeret i top 5 af The Princeton Review's Top Game Design Schools i de sidste 10 år.
  • Placeret i Top 50 Bedste Computer Science and Engineering skoler af Business Insider.
  • DigiPen-studerendes spil har vundet 57 Independent Games Festival-priser (mere end nogen anden skole).
  • Vores kandidater krediteres 1.000 kommercielle spiltitler .

131846_merakiestudio2-21.jpgDigiPen

Find din fremtid i en voksende industri

Succes inden for videospil- og animationsindustrien kræver innovation, kreativitet og teknisk ekspertise. Markedet for højt kvalificeret personale i disse brancher er meget konkurrencepræget i hele Europa, hvilket tvinger mange virksomheder, der ikke er i stand til at finde kvalificerede indenlandske medarbejdere, til at betale de høje omkostninger ved at flytte udenlandske arbejdstagere fra USA og Asien. Vi forsøger at tackle dette problem ved at uddanne studerende i Europa til at blive dygtige kreative fagfolk, klar til at imødekomme kravene fra den ekspanderende digitale interaktive underholdningsindustri.

Hurtige fakta*

  • Spanien er den fjerde største forbruger af interaktiv software og hardware i Europa, som i sig selv er det tredje største spillemarked i verden.
  • Der er mere end 480 aktive spiludviklingsstudier alene i Spanien og hundreder mere over hele Europa. Mange verdenskendte spiludviklere, såsom Sony, Codemasters, Ubisoft, EA, Rockstar og Crytek, har interne udviklingsstudier i Europa.
  • Beskæftigelsesfremskrivninger forventer mere end 10.000 nye job til den spanske interaktive underholdningsindustri inden 2019.
  • Salg af videospil udgjorde 1,16 milliarder euro i 2016 (1 209 000 konsoller og 9,119.000 solgte spil).

* Kilder: AEVI (Asociación spectaola de Videojuegos), DEV (Desarrollo Español de Videojuegos)

131848_merakiestudio2-17.jpgDigiPen

Beyond The College

Ud over at være et college er DigiPen en global teknologiinstitution med flere forgreningsopgaver.

ProjectFUN

I mere end 20 år har DigiPens ProjectFUN givet spændende læringsmuligheder for studerende fra 15 år og opover i en række STEM og kreative fag. Programmer inkluderer videospilprogrammering 1 og 2, kunst og animation og karakterdesign.

DigiPen F & U

DigiPens Forsknings- & Udviklingshold, der består af alumner og fakultet, samarbejder med globale industriklienter - fra verdens luftfartssektor til professionel autocracing - til at udvikle banebrydende teknologi og innovative softwareløsninger.

DigiPen Game Studios

DigiPen's nyeste indsats kommer fra Singapore campus, som i 2015 lancerede DigiPen Game Studios, en udgivelsesplatform for uafhængige spiludviklere i Sydøstasien.

Placeringer

Bilbao

Address
Ribera de Zorrotzaurre, 2
Bilbao, Baskerlandet, Spanien