Læs den officielle beskrivelse

Non-profit organisation for akademisk videreuddannelse

Leipzig School of Media (LSoM) , der blev grundlagt i 2008, er et nonprofit-samfund for efteruddannelse på tværs af medier. Det er et datterselskab af Media Foundation of Sparkasse Leipzig.

LSoMs efteruddannelseskurser er rettet mod beskæftigede i virksomheder i medieindustrien, i virksomheder i andre sektorer, i ngo'er og i offentlige institutioner. LSoMs hovedmål er at hjælpe virksomheder og organisationer med at håndtere den digitale transformation og dens konsekvenser.

LSoMs tilbud omfatter fire kandidatprogrammer og et bredt udvalg af kurser og seminarer. Kandidatuddannelsen gennemføres i samarbejde med Leipzig Universitet, HTWK Leipzig (Universitetet for Anvendt Videnskab, Kunst og Kultur) og Fresenius onlineplus og afsluttes med en internationalt anerkendt kandidatgrad - afhængigt af uddannelsen med en Master of Arts (MA) eller en cand.merc. (m.Sc.). Deltagelse i kurser og seminarer bekræftes af LSoM certifikater og kan delvis berettige deltagerne til at tage eksamen fra organisationer i kommunikationsbranchen.

Vores kerneværdier

Gratis medier med socialt ansvar og værdiorienteret kommunikation

For LSoM er uafhængige, frie medier en afgørende forudsætning for et demokrati. Kun gennem omfattende, objektiv og kritisk rapportering kan borgere i et samfund afgive mening om relevante spørgsmål og udøve deres demokratiske rettigheder. Journalistik som et demokratisk godt er derfor en central værdi af LSoM i den forstand, der beskrives.

Den demokratiske diskurs finder i stigende grad sted i dag inden for public relations, marketing og corporate kommunikation. Derfor har disse aktører også det sociale ansvar. LSoM står derfor for total værdibaseret kommunikation, som også omfatter disse aktører. PR, markedsføring og enhver anden organiseret kommunikation skal være gennemsigtig, ærlig, retfærdig, sandfærdig og professionel, som beskrevet i for eksempel i kommunikationskodeksen for det tyske råd for offentlige forhold.

Al kommunikation i dag foregår under betingelserne for en hurtigt forekommende digital transformation. Denne proces, også kaldet den digitale revolution i samfundet som helhed, ændrer ikke kun alle tekniske processer, men også vores begreber om offentlig og social deltagelse. Journalister og andre kommunikatører står over for at ændre forventningerne. Læsere, brugere og kunder vil blive taget seriøst som dialogpartnere i den digitale verden, de kræver gennemsigtighed og vil have deres mening i beslutninger.

Ændringerne er nogle gange meget udfordrende for mediefolk, for eksempel når tidligere pålidelige forretningsmodeller ikke længere fungerer, eller hele jobprofiler forsvinder. LSoM fokuserer dog på de muligheder, der ledsager forandring. Journalister kan bedre informere og underholde deres publikum gennem crossmedia-tilbud, markedsførere kan målrette deres kunder bedre, og PR-fagfolk har mulighed for at interagere direkte med interessenter. Kort sagt: Den digitale medieændring giver konstant nye interessante muligheder. Forme det er et centralt problem for LSoM.

Vores unikke salgspunkter

Cross-media, praktisk og akademisk forsvarlig.

Det unikke salgsargument for LSoM er først og fremmest den høje kvalitet af undervisning og træning, som altid er baseret på både praksis og akademiske standarder. Kun berømte professorer og erfarne praktikere underviser på LSoM. Studerende og elever lærer ved LSoM i små læringsgrupper. Den moderne infrastruktur på mediekampusen Villa Ida sikrer et godt læringsmiljø. Støtten er intensiv, alle LSoM-kunder modtager enhver tænkelig support.

Vores missionerklæring

At forme den digitale medieændring

Leipzig School of Media hjælper virksomheder og organisationer med at klare den digitale transformation og dens konsekvenser ved at levere den nødvendige viden og færdigheder gennem akademisk forsvarlig og praktisk uddannelse.

Programmer undervist i:
  • Tysk

Denne skole tilbyder også:

MA

Leipzig School of Media

Deltidsstudier med fokus på corporate kommunikation, marketing og PR, studieprog: tysk (minimum niveau C1 kræves) ... [+]

Deltidsstudier med fokus på corporate kommunikation, marketing og PR

Website og corporate blog, kunde magasin og sociale medier kanaler, print reklamer og online bannere - corporate kommunikation, PR og marketing er lige så mangefacetterede som komplekse arbejdsfelter i dag. For at tiltrække kundernes og forbrugernes opmærksomhed til succes med at etablere deres eget brand og opbygge varige kundeforhold, skal virksomheder og andre organisationer tilpasse deres kommunikationsindsats. Aktiviteter for corporate publishing og traditionelle PR arbejde kræver en konsekvent indhold marketing strategi, der ideelt set bruger midlerne til historiefortælling. Kunder kan henvendes på denne måde ved forskellige kontaktpunkter og ledsages af hele deres kundetur. Grad programmet Corporate Media (tidligere Corporate Publishing) i Leipzig School of Media (LSoM) giver specialister fra kommunikations- og marketingafdelinger med de nødvendige færdigheder til at klare disse udfordringer i digitaliseringstider inden for tre semestre.... [-]

Tyskland Leipzig
Oktober 2019
Tysk
Deltid
3 semestre
på universitet
Læs mere på dansk
Leipzig School of Media

Ekstra-erhvervsmæssig undersøgelse med fokus på digital journalistik, produktion af tværmedieindhold og medieforvaltning, studieprog: tysk (minimumskrav C1 kræves) ... [+]

Deltidsstudier med fokus på digital journalistik, produktion af tværmedieindhold og mediehåndtering

Journalistikens fremtid er digital. I dagens informationsverden vokser mediegenrer, tv og radio og online stadig tættere sammen. Enhver, der stadig arbejder som journalist om få år - enten som freelancer eller som ansat editor - har derfor brug for en bred vifte af kompetencer og kompetencer. Medieproducenter skal beherske produktionen af ​​tværmedier og forberedelse af multimedieindhold, kunne kommunikere på tværs af alle kanaler og have kendskab til medieforvaltning, mediehåndtering og medieteknologi. Alt dette på grundlag af det klassiske journalistiske håndværk, der mere end nogensinde er baseret på metodologisk forskning, om den brugerorienterede indholdsopbygning i alle former for repræsentation og om grundlæggende medieetik og medielov viden. Det europæiske netværkskurs New Media Journalism tager højde for alle disse krav. Det ekstra-professionelle masterprogram åbner konkrete perspektiver for deltagerne for at forme up-to-date journalistik og mestre den digitale medieændring.... [-]

Tyskland Leipzig
Oktober 2019
Tysk
Deltid
4 semestre
på universitet
Læs mere på dansk
Leipzig School of Media

In-service blandede læringsstudier med fokus på markedsføring, ledelse og it. Studerende sprog: tysk (minimum niveau C1 kræves) ... [+]

Deltidsstudier med fokus på marketing, ledelse og it

Hvordan kommer vi til nuværende og fremtidige kunder via alle relevante kanaler? Hvordan fortæller vi dem om disse kanaler historier, der inspirerer dem? Hvordan optimerer vi vores hjemmeside, så kunderne finder os? Hvordan designer vi display og AdWords-kampagner? Og hvad laver vi på Facebook, Twitter

Programmet er i øjeblikket i programgodkendelse, som forventes at starte i oktober 2018.

Indhold og specialisering - der passer til dine interesser og planer

Indholdet i online marketing grad er så varieret som de fagområder, hvor de erhvervede kompetencer kan bruges. Kandidatuddannelsen kombinerer applikationsorienteret viden inden for marketing management, strategisk kommunikation og informationsteknologi.... [-]

Tyskland Leipzig
Åben tilmelding
Tysk
Deltid
4 - 8 semestre
Online og campus kombineret
Læs mere på dansk

MSc

Leipzig School of Media

Deltidsstudier med fokus på webteknologi, medieteknologi og e-handel, studiet sprog: tysk (minimum niveau C1 kræves) ... [+]

Deltidsstudier med fokus på webteknologi, medieteknologi og e-handel

Intet spørgsmål, fremtiden er digital. Digitalisering har længe siden fanget alle sektorer og områder af livet. E-business eller den stigende brug af informations- og kommunikationsteknologi er den vigtigste vækstdriver og samtidig den største udfordring for mange virksomheder. E-handel bliver en uundværlig del af alle værdikæder. Denne udvikling påvirker arbejdsprocesser såvel som produktion, markedsføring og salg. Mediehuse, forlag og agenturer er særlig berørt af denne udvikling. De skal formidle deres digitale indhold (mere moderne: indhold) på tværs af en lang række kanaler og tilpasse deres serviceydelser til nye krav. For at beherske forandring behøver medier og teknologivirksomheder af enhver art akut fagfolk, der kan designe, udvikle og markedsføre digitale projekter. Disse specialister er uddannet i masterprogrammet Crossmedia Management af Leipzig School of Media (tidligere Crossmedia Publishing eller Content and Media Engineering).... [-]

Tyskland Leipzig
Oktober 2019
Tysk
Deltid
4 semestre
på universitet
Læs mere på dansk